23 septembrie 2023

2372. Ce nu e super la Vocea Romaniei

Declic


Adolescenții și copiii care se uită la Vocea României sunt atrași prin tactici înșelătoare să devină pariori la Superbet. Reclama e făcută în toiul zilei, cu acordul emisiunii.

Hai să-ți explic ce tactică murdară folosește casa de pariuri.

Să zicem că ai 17 ani și te uiți la Vocea României pentru că îți place Theo Rose, o cântăreață antrenoare în concurs. Sau de Smiley, care este și el în juriu.

Tu ai fost deja expus de sute de ori la mesajul Superbet, prin reclama pe care o vezi încontinuu pe stradă, la televizor și în online.

Acum, reclama este și la emisiunea ta preferată. Printr-un parteneriat cu Vocea României, Superbet îți spune că dacă îți deschizi cont online și pariezi 20 de lei pe candidatul preferat, primești un abonament la Voyo (un fel de Netflix al Pro Tv).

De fapt, prin acest nou fel de a paria, Superbet ajunge pe o nouă cale la un public pe care oricum îl bombardează cu reclamă: tineri și adolescenți.

Și încalcă în mod absolut parșiv excepția prevăzută în codul audiovizual, prin care reclama la pariuri poate fi difuzată ziua numai în timpul competițiilor sportive în direct. Acum, cu bunăvoința emisiunii Vocea României, vezi reclamă la pariuri și în cadrul unui concurs de cântat, sâmbătă după-amiaza de la 15:45, când a fost difuzată emisiunea în reluare.


Scopul final al acestei tactici, combinată cu celălalt mix de reclame, este să facă un nonparior să își deschidă cont online. Apoi va intra într-un cerc vicios, în care va deveni dependent.

Dacă Vocea României se face că nu știe că difuzează reclamă la Superbet în timpul zilei, putem interveni noi să le atragem atenția. Suntem peste 178.000 de oameni care am semnat petiția prin care cerem interzicerea reclamei la jocuri de noroc și pariuri sportive.

Dacă ne implicăm în număr mare, presiunea publică nu va trece neobservată. Uită-te la proiectele de lege pentru jocuri de noroc și pariuri care sunt acum în Parlament. Înainte de petiție, dacă era o inițiativă legislativă. Acum, aproape toate partidele au inițiat câte un proiect pentru reglementarea drastică a reclamei sau a sălilor de păcănele. Tocmai de asta, este momentul să luăm atitudine și în cazul reclamei mascate de la Vocea României.

Așa că te invit să lași un scurt mesaj pe pagina de Instagram sau Facebook a emisiunii Vocea României. Să afle toată lumea despre înțelegerea cu Superbet. Nouă ni se vor alătura și alți oameni și doar așa cei de la Vocea României vor înțelege că nu pot promova reclame la pariuri care țintesc tinerii.

Tot ce te rog este să păstrezi un ton fără injurii. Comentariile de ură sau înjurăturile nu ajută pe nimeni. Din contră, am putea fi discreditați și toată acțiunea își va pierde din impact.

Mi-ar plăcea să compui un mesaj propriu. Important este să îți exprimi nemulțumirea și să atragem atenția asupra acestei tactici periculoase. Dacă n-ai inspirație, poți să zici ceva de genul:

Sunteți o dezamăgire că lăsați reclama Superbet în timpul emisiunii, când știți că adolescenții și copiii se uită la TV. Chiar nu vedeți impactul? Ați lăsat reclama la pariuri și în ediția difuzată în reluare, de la 15:45.

Le scrii și tu chiar acum? Mâine va fi difuzată o nouă ediție. Când vom umple pagina emisiunii cu mesaje, sunt tare curioasă ce reacție vor avea. Poate se vor gândi mai bine și nu vor mai permite reclamă la Superbet în continuare.

Fără reclame parșive,
Ana și echipa Declic

PS: Nivelul de reclamă mascată ajunge foarte departe. În noul sezon Vocea României, antrenorii sunt SUPER eroi. Asta a fost găselnița ca să poată pune Superbet în promo. De altfel, poți vedea și sigla Superbet.


Casa de pariuri nu este la prima tactică prin care se promovează pe ascuns, în emisiuni cu audiență mare. Săptămâna trecută ne-am mobilizat și în cazul emisiunii Chefi la Cuțite. Acolo, Superbet s-a promovat înainte de ora 23:00 prin foști sportivi îmbrăcați în tricou cu sigla Superbet. Ei au fost trimiși acolo, chipurile, să gătească. Împreună cu urmăritorii creatorului de conținut Silviu Faiăr am reușit să trimitem peste 9.400 de sesizări către CNA. Iar CNA ne-a transmis că urmează să analizeze cazul. E momentul să responsabilizăm și emisiunile, pentru că participă la reclama agresivă la pariuri. Implică-te și tu și lasă un scurt mesaj pe pagina Vocea României: Facebook sau Instagram.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu