|
. |
O privire mai altfel a
evenimentului gazduit de terminalul pasageri al portului Constanta. Sambata
03.februarie.2018 am avut ocazia sa particip la prezentarea navelor
participante la misiunile din Marea Neagra. Gruparea navală permanentă NATO
(SNMG-2/Standing NATO Maritime Group), din care fac parte fregata „Regele
Ferdinand”, distrugătorul britanic HMS Duncan și fregata turcească TCG
Gaziantep, a desfășurat în perioada 30 ianuarie-17 februarie, operații de
supraveghere maritimă și alte misiuni specifice în apele naţionale şi
internaţionale ale Mării Negre.
Gruparea navală permanentă
NATO de luptă împotriva minelor marine (SNMCMG-2/Standing NATO Mine
Countermeasures Group), din care face parte și dragorul maritim „Lt. Lupu
Dinescu” (DM-25), desfășoară, în perioada 24 ianuarie - 13 februarie,
activități specifice de supraveghere a traficului maritim în bazinul Mării
Negre și pune în aplicare proceduri standard de operare pentru acest tip de
misiuni, împreună cu echipajul navei de cercetare hidrografică multifuncțională
HMS Enterprise (Marea Britanie) și echipajul vânătorului de mine TCG Actay
(Turcia).
Nu ma voi concentra asupra detaliilor tehnice, acestea se
gasesc din abundenta in zona virtuala, voi incerca sa va transmit prin
obiectivul meu cateva impresii de la fata locului. Si sa plecam la drum… Citind
comunicatul oficial, am luat directia terminalului de pasageri al portului
Constanta. In drum spre locatie am facut un tur de orizont in speranta ca
zaresc Duncan-ul. Silueta impunatoare se distingea printre macarale. Forma
specifica a radarului se distingea usor printre celelalte forme, asa ca am tras
cateva cadre de la departare.
Am ajuns la poarta 1 prea devreme, evenimentul incepea la ora
10. Pana atunci am zis sa arunc o privire prin zona, dar tot cu gandul la
impunatoarea nava englezeasca. Am vizitat zona impingatoarelor si cu bunavointa
unui domn am urcat la bordul unuia…
DA PAGINA!
|
. |
|
. |
De aici am avut un unghi mai bun, asa ca nu am ratat momentul
sa fac alt set de fotografii; timpul se scurge repede, asa ca a sosit si ora
mult asteptata. In sfarsit langa Duncan si Enterprise. Cele doua nave
englezesti alaturi de TCG Gaziantep (F-490) si TCG Actay care luni pornesc in
largul marii pentru operații de supraveghere maritimă si nu numai.
|
. |
|
. |
|
. |
Imi plac emblemele, asa ca am cautat sa surprind cat mai
multe detalii. Interesant este faptul ca fiecare marinar de pe Duncan are pe
maneca “specializarea” sa – sa-i zicem astfel. Mecanic, radio, sau sanitar, iti
dadeai seama usor dupa simbolurile purtate. Coroana indica faptul ca cel in
cauza avea o pregatire superioara fata de cel fara. Turul navei continua, asa ca am ajuns si in
hangarul imens destinat celor doua elicoptere. Agusta Westland AW-159 Wildcat
|
. |
HMA2 . Unul dintre ele era ancorat afara si pregatit pentru atacul
fotografilor. Langa, pilotii Marinei Regale ne dau cateva informatii. Cei doi
piloti ai echipajului zambesc amabil celor ce vor sa sa aiba o fotografie
alaturi de ei. Pe langa ei mai pot face parte din echipaj alti 6 soldati bine
echipati. Genul de misiuni executate este divers, dar fiind un elicopter
apuntat imi atrage atentia troliul pentru Search and Rescue.
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
, |
Urmatorul punct in cadrul vizitei este cabina de comanda. Privelistea este impresionanta. Aici are loc declaratia de presa a comandantului navei si a ES ambasadorul Marii Britanii Dl. Paul Brummel. Dupa momentul oficial savurez orice coltisor. Imi atrage atentia fotoliul comandantului. Impunator, albastru, iar cele doua embleme ma fascineaza
Odata cu aceasta se
incheie si vizita la bordul HMS Duncan. Continuam turul navelor cu TCP
|
. |
|
. |
|
. |
Gaziantep. Nava turceasca e ceva mai mica, dar isi asteapta vizitatorii. Ca si
in cazul HMS Duncan, si aici suntem organizati in grupuri mici si facem turul
navei. Culoarele stramte, scarile abrupte, ne duc spre cabina de comanda. Facem
si aici cateva fotografii si ne intoarcem.
La intoarcere imi atrage atentia Cabina Comandantului .
|
. |
Si asa am aflat cum se spune la comandant in turca: “KOMUTAN”. Pe peretele lateral o fotografie impresionanta cu nava. Spre iesire vadem diverse tablouri
interesante. Cel cu noduri marinaresti (matelotaj) ma atrage.
Dar si plachetele ce marcheaza diverse momente din istoria navei.
|
. |
|
. |
|
. |
Nu stiu cum a trecut timpul, dar am reusit sa vizitam si aceasta nava. Ne indreptam catre cealalta nava turceasca si aici avem parte de ceremonialul salutarii inaltului oaspete ES ambasadorul UK Paul Blummel.
|
. |
|
. |
|
. |
Din pacate timpul s-a scurs prea repede, iar vizita pe aceasta nava a fost mai scurta. Coboram si ne indreptam catre finalul vizitei la terminalul de pasageri al portului Constanta. Dar ca orice pasionat nu pot sa nu zaresc cele doua nave care-mi sunt foarte dragi: Bricul Mircea si Nava Amiral a Marinei Romane – F111 Marasesti. Am zis sa trag cateva cadre din diverse unghiuri:
Cam asta a fost … Cu regret, ne indreptam spre casa… Uneori cateva ore sunt insuficiente pentru a admira aceste adevarate uzine pe apa…
Cu bine, pana data viitoare!
fotoreportaj realizat de catre
*CrisAvia*
|
. |
|
Cdr,Marian Ioan,comandantul F221 "Regele Ferdinand" |
Mai multe foto: AICI
|
. |
|
. |
|
. |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu