25 iunie 2020

1909. Cursa (1975) -un film cu oameni,nu comunisti ("Seara de film")


.
  Nu-i fac prezentare.Spun doar atata: eram mic atunci cand a aparut acest film (clasa I-a) si l-am devorat impresionat pana la capat, desi "nu aveam varsta". Pentru ca este atat de natural si de veridic incat efectiv m-a furat in el.
  Ca descriere pun ce a scris o doamna pe Cinemagia-mi se pare clar si elocvent, lamuritor.

  Un film de nota 10! Un film pe care as dori sa-l am pe DVD ca un omagiu si semn al recunostintei mele adus tatalui meu pe care il regasesc in personajul lui Anghel interpretat de Zeul cinematografiei romanesti Mircea Albulescu alaturi de ceilalti zei ai Olimpului Filmului Romanesc. In anul 1970 m-am nascut eu, si am crescut in colonia muncitoreasca de la Capra Foii langa barajul Vidra pe raul Lotru in jud Valcea, la o distanta de aproximativ 12 km de statiunea Voineasa. Tatal meu, a lucrat pe un astfel de utilaj ca si cel din film, timp de 18 ani si de la el am invatat ca omul sfinteste locul si ca intodeauna sa te mandresti cu ce ai realizat in viata. In anul 1975, eram doar un copil dar tata ma lua cu el cu masina (acel utilaj autovehicul se numea Tatra si era un remorcher cu 5 axe avand un trailer care putea fi incarcat cu o incrcatura de 60 tone)iar din anul 1975 si pana in anul 1992 tatal meu a fost detasat pe santierul hidroenergetic de la barajul Gura Apelor din muntii Retezat, jud Hunedoara. Asadar, filmul Cursa este un film extraordinar, un film cu mari actori ai ecranului romanesc, semnat de un regizor si un actor care merita tot respectul.


Srujan Carla

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu