14 august 2013

193.Tehnica a dat in mintea copiilor !!! - ce putem vedea la Muzeul "Dimitrie Leonida !"


Unul dintre dulapurile cu minuni.
  Zilele trecute mi-am zis sa dau in sfarsit tura de mult programata pe la Muzeul National Tehnic "Dimitrie Leonida " ce salasluieste de o viata in parcul "Carol", asteptand vizitatori care trec veseli si se calicesc la 4 lei cat costa biletul...iar de "Noaptea muzeelor" faceau o coada de ore intregi - ii apucase setea de cultura ca de, era gratis (citeste AICI ).
  Bun, si ce sa vezi inlauntru coane???
  Mare minune mare: oameni seriosi dadura in mintea copiilor: EXPOZITIE DE JUCARII DIN VREMURILE BUNICILOR PANA LA NOI!!!
  Nu va inchipuiti ce fericiti am fost plimbandu-ne printre minunile copilariei si recunoscand jucarii pe care le-am avut si chiar uitat ori le-am dorit si nu am apucat sa le stricam...
  O adevarata lume a copilariei uitate !
  Excelenta initiativa si de admirat.

  DA PAGINA!


Altul, si mai plin.

   Va inchipuiti ca sunt pana si " Caiete de DESEMN"?
   Plus abacuri de toate felurile din vremi stravechi pana la calculatoare de buzunar sau "HC Felix"?
   Si bucatarii in miniatura cu masini de gatit si vase pentru pitici?
   Ori faimoasa colectie romaneasca de papusi-pitici cosar, medic, strengar si etc si amd?
   Sau...bicicletele si trotinetele copilariei , sfarsind cu faimoasa si jinduita semicursiera romaneasca "Pegas Torpedo"?


Cine nu le dorea?

   Expozitia arata doar o mica parte din ceea ce detine Asociatia Muzeul Jucariilor, o asociatie de colectionari care este deosebit de activa in expozitii si activitati pe acest subiect, o asociatie pe care de mult o admir si o urmaresc, mai ales datorita unui proiect unic, denumit "Spitalul de jucarii".
.
Asa ceva am avut si eu si mergea cu doo baterii mari, rotunde...nu stiu cum si de ce am stricat-o...
   Ei bine, nu va speriati: restul muzeului este intreg in continuare, doar ca ,din nefericire, nu avem acces in anumite zone - de ce sunt inchise nu stiu - si mai ales in curtea sa , plina de exponate de exceptie - dar io tot am pozat ceva, uite asa, ca sa vad si eu ce este acolo !
   Adevarul este ca-mi fac "mea culpa" pentru pozele pe furis ( si fara blitz) dar aveam nevoie de ceva sa va prezint si sa va provoc sa mergeti acolo, nu?
   Scuze personalului muzeului, dar este in interesul dvs,. implicit, nu?
   In curte am inteles ca nu avem ce cauta, datorita faptului ca aproape totul este in restaurare pana...Va spun eu pana cand : pana Electrica S.A. isi aduce aminte ca este patroana si proprietara acestui muzeu si ca banii investiti in el sunt investitie in cultura si viitor, nu in protocoale si chestii...efemere care mananca insutit mai mult decat acest muzeu.
   Si gata, ca am lucrat pe la ei si nu am de gand sa mi-i fac dusmani pe scaunozaurii care o duc de rapa....
   Bun,
   Ceea ce este inauntru face mandria oricarui muzeu de factura tehnica din lume, avand pe langa unicate si piese foarte rare, machete si planse demonstrative-didactice deosebit de reusite si explicite, muzeul devenind astfel un adevarat laborator de chimie, fizica, termodinamica, electricitate si ... chiar atelier electro-mecanic!
   Ce scoala grozava ar fi !
   Profesorii care stiu si vor sa-l foloseasca sunt castigati din start, pentru ca baza materiala existenta este de fapt una profund didactica.
   Eu as tine o mare parte din ore acolo.
   Bravo personalului care le expune si le intretine !
   Mai jos va mai postez ceva foto numai asa, sa va fac in ciuda !
   Programul de vara este 09-18.00 si va spun, profitati de el !

                              DATI CLICK PE FOTO !

Dovada ca nu americanii l-au inventat !
Asa arata ...
Fara cuvinte...
Faimosul K14 al I.A.R.80 !
.

 
Maama ce l-as plimba pe frumosul Caddy.

Cica in ea se plimbau niste popi care au si donat-o.Desigur, dupa ce or fi primit VW,Opel, sau...Mertan
De aici se "legau"utilajele intr-o fabrica.                                                                         .
Minunile lui Capra - una dintre  supereconomicele Solete
A doua - cica aveau consum cam 1,5 - 2 litri de benzina la 100 de km !!!
cea mai reusita macheta  functionala la aceasta marime de locomotiva licenta Sulzer fabricata la Electroputere Craiova - 060 DA - 2100 CP !
Spionaj in curte - uraaa ! mai exista batranul tramvai si arata bine !!!
Uite cu ce se "dadea curent " inainte vreme.
Cu asa ceva "gauream"si io la orele de atelier.
Ea este
 Sper ca o sa va placa, ori una ori cealalta, dar copiilor vostri sigur ambele !
   Nu pregetati, iar mai jos va dau si link-ul Asociatiei Muzeul Jucariilor :


- nemotoujours -




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu