Noi am salvat doua Rombac - # Salvam un Rombac

Vectorii de imagine ai campanie si in acelasi timp sfatuitori :
dl.g-al lt. inginer de aviatie cosmonaut Dorin Dumitru Prunariu si dl.George Rotaru,
 Director al Aeroclubului Romaniei si campion de acrobatie aeriana.

OFICIAL CAMPANIA ESTE INCHISA!

Ajutati-ne ca sa salvam un avion de mare valoare istorica!
Mai sunt 3 Rombac 1-11 in Romania dintre cele 9 fabricate la fosta IAv Bucuresti, actual Romaero!
Doua sunt in stare buna, unul doar o carcasa.
Unul dintre acestea  se poate sa ajunga la Muzeul National al Aviatiei, iar celalalt este vizat sa fie topit.
.
.
.

Noi vrem sa-l expunem intr-un parc
.
ploiestean, sa-l intretinem si sa-l folosim in scop educativ -istoric impreuna cu Aeroclubul Romaniei si Asociatia Aeronautica Romana, cu sprijinul de imagine al d-lui general-locotenent inginer cosmonaut Dorin-Dumitru Prunariu si al d-lui George Rotaru, campion la acrobatie aeriana si Director al Aeroclubului Romaniei, pentru a deveni astfel centrul unei expozitii muzeale a industriei romanesti,in cadrul unui Muzeu al industriei  in spatiul romanesc, sub 
.
ingrijirea Asociatiei Cultural-Educative pentru Protejarea si Promovarea Patrimoniului Tehnic, Stiintific si Istoric,"Suntem Romania!", asociatie in formare legala.
Deja dispunem de proiectul demontarii-deplasarii  si montarea lui pe viitorul amplasament,fiind necesare sumele pentru achizitia aeronavei si demontare/transport/amplasare/montare.
   Cateva informatii despre aeronavele in discutie, dintre care putem achizitiona una
.
 cu ajutorul dumneavoastra:

   De ce sunt importante aceste două aeronave pentru patrimoniul cultural național?
   În primul rând, pentru că ele reprezintă dovada că România a fost una dintre puținele țări din lume (a saptea),care a fabricat avioane propulsate de motoare cu reacție pentru pasageri. Cele șapte aeronave cumpărate de TAROM nu se mai află în țară, cu excepția primului aparat ROMBAC 1-11, aflat într-o stare foarte avansată de degradare și având multe elemente lipsă (după unele informații, a fost folosit și ca decor pentru antrenament de către trupele
.
.
antiteroriste). Pierderea lor ar duce la o situație asemănătoare cu pierderea unor aeronave istorice fabricate de industria aeronautică română, care au luat parte la operațiile din cel de-al Doilea Război Mondial. De fapt, niciun avion de luptă care a luat parte la campaniile anilor 1941-1945 nu a fost salvat pentru patrimoniul național (există în patrimoniul Muzeului Militar Național doar două avioane de școală din anii războiului).
.
.
În al doilea rând, cele două avioane ROMBAC 1-11 sunt singurele din lume care au fost construite în varianta VIP (proiectul a fost realizat de inginerii români). În plus, YR-BRI este ultimul dintre cele 244 BAC 1-11/ROMBAC 1-11 construite în Marea Britanie și România, ceea ce îi conferă un plus de valoare istorică.
În al treilea rând, starea lor de conservare este foarte bună. Actual, ianuarie 2020 , ambele aeronave au toate elementele cu care au fost înzestrate de la început (exterioare și interioare).

 
  In pagina mentionata, de facebook, Salvam un Rombac-doneaza, prezentam activitatile intreprinse pentru strangerea de fonduri si avansarea catre indeplinirea obiectivului propus.


1-Scopurile activarii proiectului "Salvam un Rombac:

a- proiectul are ca obiectiv principal demararea unei colectii muzeale  protejate, in spatiu public, avand ca tema realizarile industriei in spatiul romanesc, astfel dezvoltand cultural-educativ destinatia Parcului Municipal Ploiesti-Vest, unde va fi amplasata.
b-evitarea casarii prin demontare si topire a uneia dintre ultimele 2 aeronave reactive de pasageri complete si in buna stare fabricate in Romania si singurele de acest fel din tarile comuniste (CAER/PACTUL DE LA VARSOVIA), din afara URSS/ulterior RUSIA/UCRAINA.
c- folosirea pentru inceput a aeronavei si ulterior a colectiei, in scop cultural-educativ tehnic si istoric prin vizitare si prezentari periodice. Aeronava expusa va deveni astfel un element polarizator al atentiei publice catre colectia muzeala ce va fi dezvoltata si catre activitatile cultural-educative tematice care vor fi dezvoltate in zona.

2-Modalitatea  de punere in practica tehnico-financiara a proiectului:

a-realizarea unui plan tehnic de lucru care sa cuprinda urmatorii pasi:
       a.1-identificare proprietar si contactarea acestuia pentru demararea negocierilor de achizitie- realizat
       a.2-analiza oportunitatilor de expunere in zone si spatii diverse, interior/exterior, pt vizualizare  publica supravegheata permanent prin diferite mijloace umane si tehnice cat mai putin solicitante financiar, dar si usor accesibile pentru vizitare controlata si prezentari in interiorul aeronavei.- realizat.
       a.3-contactarea autoritatilor administrative care detin spatiul/locatia vizata pentru obtinerea acordului amplasarii si suportul logistic necesar.-realizat
       a.4- analiza posibilitatilor si cerintelor tehnico-financiare  pentru transportul aeronavei la destinatia stabilita-realizat
       a.5- identificarea agentilor economici atestati pentru transport si demontare/montare a aeronavei pentru deplasarea acesteia si demararea discutiilor tehnice si negocierilor financiare cu acestia-realizat.
       a.6- coroborarea tuturor datelor tehnice si economice ale proiectului obtinute de la proprietar, demontator/montator si transportator, astfel incat sa corespunda cerintelor/necesitatilor tuturor pana la finalizarea proiectului pentru a se estima suma totala necesara acestuia si pentru a fi prezentate public- in lucru.
       a.7- stabilirea pe baze legale a responsabilitatilor pazei anti vandalizare/ administrarii/organizarii aeronavei din momentul ducerii si inceperii montarii acesteia in locatia de destinatie.-in lucru
       
b- Organizarea strangerii de fonduri pentru realizarea proiectului:

       b.1- indeplinirea cerintelor legale pentru a se putea obtine donatii si sponsorizari conform legii-realizat
       b.2- identificarea si cooptarea unor personalitati si persoane, dar si entitati publice care au legatura cu aviatia/industria aviatica, pentru a deveni vectori de imagine ai campaniei.-realizat
       b.3- sedinte foto si video la obiectiv cu persoanele vectori de imagine ai campaniei, pentru realizarea de material publicitar si demararea prelucrarii acestui material in vederea mobilizarii publice- demaratin lucru permanent pe perioada campaniei.
       b.4- fondarea in social media a unei  pagini speciale de informare despre proiect si actiunile intreprinse pentru realizarea acestuia- realizat, in lucru permanent pe perioada campaniei.
       b.5- identificarea de reprezentanti Mass Media dispusi sa promoveze si sa asiste mediatic proiectul-demarat,in lucru permanent pe perioada campaniei.     
       b.6- identificarea unei banci dispuse ca sa gazduiasca cu cheltuieli minime sau pro bono conturile pentru donatii ale proiectului- realizat
       b.7- organizarea unei conferinte de presa pentru expunerea proiectului si etapele realizate din acesta, astfel incat sa se demareze oficial campania de strangere de fonduri.- in lucru
       b8.- contactarea cat mai multor firme-societati comerciale- in vederea sponsorizarii proiectului.- in lucru, permanent pe perioada campaniei
       
3-Punerea in aplicare a scopului  cultural-educativ tehnic si istoric al proiectului:

Simularea amplasarii aeronavei in spatiul destinat




Aeronava va fi dotata tehnic noninvaziv si nonvizibil minim pentru a putea gazdui constant serii de vizitatori, indeosebi elevi si studenti care vor urmari programat si controlat expuneri video scurte despre istoria aviatiei si a industriei aviatice in Romania si carora aeronava le va fi prezentata si ca material de studiu, indeosebi celor care frecventeaza aeronautica/aviatia/pilotajul.

   Dotarea va contine echipament pentru aer conditionat, iluminat propriu functional,  ecrane LCD si echipamente PSI.
In acelasi timp va fi folosita si ca piesa centrala pentru diverse manifestari tematice- "Ziua Aviatiei" de exemplu.

4.Proiectul are ca parteneri si sustinatori pe urmatorii:



-General-lt ing.aviatie (rtr) cosmonaut Dorin Dumitru Prunariu,
-pilot-instructor George Rotaru,Director Aeroclubul Romaniei,campion acrobatie aeriana
.
.
-Aeroclubul Romaniei,
-Asociatia Aeronautica Romana,
-Asociatia pentru dezvoltarea si promovarea turismului Prahova,
-Uniunea Elena Romana,
-Asociatia Macedonenilor din Romania,
-clubul de parasutism "TNT Brothers"
-"Liga Militarilor Profesionisti"

-Muzeul de Stiintele Naturii Ploiesti
-TNT Brothers

  Cu suportul BCR, avem deschise si conturile pentru donatii:

Asociatia pentru Protejarea si Promovarea Patrimoniului Cultural,Tehnic,Stiintific si Istoric

RO95RNCB0511166621250003 RON

RO68RNCB0511166621250004 EURO 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu