26 decembrie 2021

2172. Macaraua românească "din viitor"- Telemac 250 HT

HT250-foto proprie
    Asa o vedeam atunci cand a aparut: un utilaj ultramodern , venit din viitorul apropiat. Traind intr-un judet supraindustrializat eram familiarizat cat-de-cat cu gigantii Grove, Liebherr si altii, iar aparitia acestei chestii care parea a fi un pui nascut de acelea, cu design industrial specializat strict si autonoma, nu montata pe sasiu de camion, m-a facut deosebit de mandru ca este romaneasca. Arata bine, parea fasneață, iesea in evidenta in mod deosebit, ca si sora HT125.   Prima oara am vazut-o prezentata la TIB '82 in linie cu alte produse interesante ale UBEMAR (IERU) Ploiesti, incepand cu mai mica Telemac HT125 (inca la vanzare), printre care si "Telelift", o chestie operabila din nacela utilajului prin joystick "telemecanica hidraulica) - se pare al doilea sau al treilea produs de gen din lume.

  Ceva ani mai tarziu, intrand cu treabain UBEMAR, am vazut utilajele de productie cu comanda numerica, asistate de calculatoare, romanesti, unele cu

unitati de control ROBOTRON din Germania Democrata, am realizat ca se investise enorm pentru realizarea gamei de produse "HT"- utilaje pentru constructii hidraulice - care continea si unități macarale montate pe sasiuri Roman diesel de la 7 la 16 tone la carlig.Am fost impresionat de uzina, fiind a doua foarte moderna vazuta de mine dupa ce in 1982 vizitasem cu tatal meu linia de securizare parbrize si lunete "Oltcit", "US Made", de la Geamuri Buzau, care era full automatizata, curata, aerisita, față de restul fabricii care efectiv te ingrozea.
UBEMAR toata era un exemplu.

  HT-urile erau varf tehnologic atunci, cu lider Teleliftul. UBEMAR in anii 80 fabrica si module - platformă mobilă cu utilaje pentru schelele de extractie petroliera din Siberia. Era curtea plină de asa ceva, cu etichete in limba rusă.

  UBEMAR, față de alte firme "comuniste", a rezistat si incă lucrează. Nu am mai fost, dar ar fi o idee sa mai calc pe acolo.
  Pana atunci, sa va prezint un album foto cu o unitate HT250 deosebit de bine intretinuta si full operationala intalnita zilele trecute (surpriza maxima: utilajul "poartă" anvelope Danubiana !!!) : AICI


DESPRE COMPANIE S.C. UBEMAR, S.A.

.Unitatea a luat fiinţă sub denumirea de "Uzina de reparaţii Ploieşti", pe data de 01.10.1969, prin desprinderea din fosta "Întreprindere de utilaj greu transport" în cadrul căreia funcţionase ca secţie de reparaţii, din anul 1962. ...Are o suprafaţă de 130.000 mp, constituită din: construcţii acoperite (hale industriale, depozite), platforme de lucru, drumuri şi de circulaţie. ... Din anul 1970 s-a început execuţia de centrale de betoane CEDOMAL având productivitatea maximă de la 15 la 35 mc fabricându-se până în prezent peste 1500 de bucăţi. În paralel UBEMAR a realizat şi alte utilaje pentru punerea în opera a betoanelor - Vibroprese mobile şi manuale. .....Din 1978 s-a început fabricarea în premieră la nivel naţional a macaralelor hidraulice pe pneuri cu braţ telescopic, realizându-se familia de macarale TELEMAC având sarcina maximă de la 7t la 40t, executându-se 2200 de astfel de macarale pentru piaţa internă si externă. Producţia familiei de macarale a fost diversificată realizându-se şi 85 de automacarale cu sarcină maximă de 7t şi 18t. .....După anul 1990, în urma cererii pieţei interne pentru utilaje de salubritate, pe baza concepţiei proprii, s-a trecut la execuţia a două tipuri de autogunoiere si o automăturatoare colectoare pentru carosabil. Până în prezent UBEMAR a fabricat 160 de utilaje de salubritate. .....În prezent s-au adus imbunătaţiri tehnice şi funcţionale, realizându-se utilaje performante, competitive pe piaţa europeană. Gama de produse este realizată în prezent numai cu componente hidraulice şi electrice din import. Automacaralele se pot configura în funcţie de cerinţele clientului referitor la autoşasiu şi manevrabilitate. .....S-au scos din gama de produse încărcătorul frontal, maşina de confecţionat ţiglă MCT 500, betoniera BAC 250 şi teleliftul, urmând ca în perioada următoare să se facă proiecte noi de modernizare a lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu