Uite ca mai exista !
Este incredibil cum lucrurile rare isi gasesc oameni care le merita, iar acestia le pastreaza si le intretin ca pe ochii din cap, impotriva tuturor necazurilor si vicisitudinilor.
Nu mi-am crezut ochilor cand saptamana trecuta am vazut aceasta masina de o mare raritate confirmata de existenta - stiuta si adusa la cunostinta de catre colegii de pe forumul pompierii.info - a doar inca doua bucati in Romania si fiti siguri, in intreaga lume.
Este vorba despre autospeciala APCU SR (Steagul Rosu ,actual SC Roman SA)132 "Carpati"- UMT (Uzina Mecanica Timisoara), numita impropriu totusi "Carpati" caci de la acel camion nu are decat sasiul,motorul si placa de bord cu aparatele.
DATI PAGINA ca sa va spun mai multe:
Autospeciala APCU SR 132 Carpati - 1963
Autopompa cisternă uşoară tip SR 132 asimilată în1963 şi fabricată timp de 5 ani ( 350 buc.) dispunea de un cazan de apa de 1500l apă si un rezervor de 45 kg spumogen praf ce îi permitea să producă 5m3 de spumă ; pmpa centrifugă asigura un debit de 2500 litri/min. la 8 bar.
Era echipata cu motor V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford,(licenta din anii 1938, cand inca exista fabrica Ford - Romania din Bucuresti) de 5025 cmc, 140 CP si avea o greutate totala de 7,5 tone (4x4, axa spate cu roti simple, prinderea jantei cu 6 prezoane, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fara diferential central).
Aceasta autospeciala este PRIMUL MODEL de tehnica pentru pompieri conceputa si fabricata INTEGRAL in Romania si nu cea bazata pe SR 101 in 1953 dupa cum cred unii ( sa nu uitam ca sasiul ,cabina si motorul SR 101 erau de ZIS, fabricate sub licenta sovietica ), deci o piesa foarte rara, din care cu ajutorul colegilor de pe pompierii info s-au mai descoperit 2 posibil functionale :una in dotarea SVSU comuna Prejmer, jud Brasov - unde veti gasi si SR 101 - LINK si alta aflata in dotarea SVSU comuna Livezile (Iad) judetul Bistrita.- LINK
Sasiul si motorul se livrau pe tren sau sosea de la Autocamioane Brasov - Steagul Rosu/ Romana S.A. si se carosau si echipau final la Uzina Mecanica Timisoara, conform proiectelor proprii, traditie continuata pana la revolutie cu diverse alte modele bazate ulterior pe sasiuri si motoare MAN - licenta .
Piesa vizata, din Moneasa, mi-a sarit in ochi trecand spre cariera de marmura din zona si era parcata la un atelier auto. adusa- cum mi-a spus un trecator - la reparat.
SPECIFIC - MOTORUL NU MAI ESTE CEL ORIGINAL - este un diesel Saviem Brasov de 135 CP.
Va dati seama ca am profitat sa o pozez din toate directiile, dar cum acumulatorul aparatului s-a descarcat - normal - tocmai atunci, asa ca an facut restul cu un telefon, deci si prin urmare nu ma blamati.
Cum am reusit sa fotografiez?
Simplu: suntem in Ardeal si chiar daca este zi de sarbatoare si nu se lucreaza,...toata masina era deschisa !!!
Multumesc pentru ajutor si colaborare lui Covalciuc Bogdan si prietenilor de pe forumul pompieri.info !
DATI CLICK PE POZNE !
Este incredibil cum lucrurile rare isi gasesc oameni care le merita, iar acestia le pastreaza si le intretin ca pe ochii din cap, impotriva tuturor necazurilor si vicisitudinilor.
Nu mi-am crezut ochilor cand saptamana trecuta am vazut aceasta masina de o mare raritate confirmata de existenta - stiuta si adusa la cunostinta de catre colegii de pe forumul pompierii.info - a doar inca doua bucati in Romania si fiti siguri, in intreaga lume.
Este vorba despre autospeciala APCU SR (Steagul Rosu ,actual SC Roman SA)132 "Carpati"- UMT (Uzina Mecanica Timisoara), numita impropriu totusi "Carpati" caci de la acel camion nu are decat sasiul,motorul si placa de bord cu aparatele.
DATI PAGINA ca sa va spun mai multe:
Autospeciala APCU SR 132 Carpati - 1963
Autopompa cisternă uşoară tip SR 132 asimilată în1963 şi fabricată timp de 5 ani ( 350 buc.) dispunea de un cazan de apa de 1500l apă si un rezervor de 45 kg spumogen praf ce îi permitea să producă 5m3 de spumă ; pmpa centrifugă asigura un debit de 2500 litri/min. la 8 bar.
Era echipata cu motor V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford,(licenta din anii 1938, cand inca exista fabrica Ford - Romania din Bucuresti) de 5025 cmc, 140 CP si avea o greutate totala de 7,5 tone (4x4, axa spate cu roti simple, prinderea jantei cu 6 prezoane, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fara diferential central).
01 febr.2020:auto se afla functionala la SVSU Sebis-informatie de la Anton Pavel |
Aceasta autospeciala este PRIMUL MODEL de tehnica pentru pompieri conceputa si fabricata INTEGRAL in Romania si nu cea bazata pe SR 101 in 1953 dupa cum cred unii ( sa nu uitam ca sasiul ,cabina si motorul SR 101 erau de ZIS, fabricate sub licenta sovietica ), deci o piesa foarte rara, din care cu ajutorul colegilor de pe pompierii info s-au mai descoperit 2 posibil functionale :una in dotarea SVSU comuna Prejmer, jud Brasov - unde veti gasi si SR 101 - LINK si alta aflata in dotarea SVSU comuna Livezile (Iad) judetul Bistrita.- LINK
Sasiul si motorul se livrau pe tren sau sosea de la Autocamioane Brasov - Steagul Rosu/ Romana S.A. si se carosau si echipau final la Uzina Mecanica Timisoara, conform proiectelor proprii, traditie continuata pana la revolutie cu diverse alte modele bazate ulterior pe sasiuri si motoare MAN - licenta .
Piesa vizata, din Moneasa, mi-a sarit in ochi trecand spre cariera de marmura din zona si era parcata la un atelier auto. adusa- cum mi-a spus un trecator - la reparat.
SPECIFIC - MOTORUL NU MAI ESTE CEL ORIGINAL - este un diesel Saviem Brasov de 135 CP.
Va dati seama ca am profitat sa o pozez din toate directiile, dar cum acumulatorul aparatului s-a descarcat - normal - tocmai atunci, asa ca an facut restul cu un telefon, deci si prin urmare nu ma blamati.
Cum am reusit sa fotografiez?
Simplu: suntem in Ardeal si chiar daca este zi de sarbatoare si nu se lucreaza,...toata masina era deschisa !!!
- NEMOTOUJOURS -
Multumesc pentru ajutor si colaborare lui Covalciuc Bogdan si prietenilor de pe forumul pompieri.info !
DATI CLICK PE POZNE !
24.Piesa de rezistenta:clopotul de alarma !!!Este montat in compartimentul motor,de sasiu. |
23. |
22. |
21. |
20. |
19. |
18.Sper sa nu fi disparut ! |
17 |
16 |
15 |
14. |
13. |
12 |
11 |
10 |
9.observati lampa-plafoniera. |
8 |
7 |
6 |
5 |
3 |
1 |
2 |
4.Un accesoriu care exista si la SR 101, dar nu s-a mai perpetuat la alte modele: proiectorul fix.- folosit inainte de girofar. |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu