. |
Problemele acestui pod se cunosc de ani de zile, astfel incat in SEPTEMBRIE 2018 a fost elaborat un studiu tehnic despre starea lui, existand si proiecte de reabilitare, dar si de demolare, NEDEMARATE!
Interesant este, repetam, cum toata Media a fost alertata odata cu contestarea in instanta a HG nr. 1233/2021 de catre Asociatia in discutie!
1- timp de 3 ani proprietarul liniei, administratorul ei (CFR Infrastructura), Administratia Drumuri Nationale, Primaria Campina, nu au fost interesate de posibila periculozitate a acestui pod "alertandu-se" doar in momentul actiunilor de clasare in Patrimoniul National al liniei respective de cale ferata!
2- desi avem informatii ca exista proiect de reabilitare si proiect de demolare, NICI LA ACEASTA ORA NU S-A DEMARAT VREO ACTIUNE in favoarea realizarii vreunuia dintre ele.
3- cu toate ca NIMENI nu blocheaza tehnic sau legislativ interventia la acest pod, chiar fiind in procedura de clasare si protejat prin influenta APARTENENTEI LA TRASEUL LINIEI CF IN CAUZA si prin efectul legii 422/2001, interventiile de reabilitare - consolidare si chiar de demolare- daca se dovedeste urgent si indiscutabil necesara, putand fi aprobate in timpul cel mai scurt printr-o cerere la Directia Judeteana de Cultura Prahova, NU S-A FACUT ABSOLUT NICI UN DEMERS LEGAL IN ACEASTA DIRECTIE!
Luand in evidenta aceste considerente, este clar ca interese obscure de obstructionare a demersurilor legale de a clasa ca monument istoric a liniei Campina-Telega si nu a podului in sine, care NU ARE VALOARE ISTORICA (ci doar ca element din traseul liniei istorice) intretin o atmosfera incinsa in jurul acestui subiect, deoarece terenurile ce pot fi recuperate prin distrugerea liniei au valoare imobiliara latenta imensa pentru cei interesati, aceasta linie traversand zone ale orasului deosebit de valoroase.
Concluzii:
1- DACA podul este un adevarat pericol IMINENT, se poate demola oricand, acord ce se poate obtine cu o simpla cerere;
2- DACA se doreste operationalizarea liniei in orice mod (comercial, turistic, strategic), in BENEFICIUL ORASULUI CAMPINA SI AL IMPREJURIMILOR, acordul pentru reabilitarea lui se poate obtine oricand, doar cu o simpla cerere.
Important este ca interesele obscure sa nu mai primeze in locul interesului cetatenesc si al istoriei unei zone ce poate deveni de mare importanta turistica inclusiv prin salvarea acestei linii de o valoare inestimabila- Linia istorică de cale ferată Câmpina-Telega: cerere de clasare in Patrimoniul Național-va deveni obiectiv turistic?
Alex Stoian,
Presedinte al Asociatiei Cultural Educative pentru Protejarea si Promovarea Patrimoniului Tehnic, Stiintific si Istoric ( "Suntem Romania!") si redactor-sef al publicatiei online "Suntem Romania!"
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu