Vă invităm la evenimentul prilejuit de relansarea Aeroportului Internaţional “Alexandru Podgoreanu” din Tuzla, sâmbătă, 27 aprilie 2024, să cunoaşteţi istoria acestui loc, parcursul şi transformarea sa într-un centru de inovaţie şi progres pentru aviaţia generală şi regională. |
|
Programul evenimentului:13:00 - 13: 30 primirea invitaţilor (inclusiv cu aeronave)13:30 – 14:30 conferinţa de presă, interviuri şi tururi de aeroport14:30 – 16:00 muzică jazz (Cristina Radu Trio), bufet, degustare de vinuri 16:00 - 16:15 zbor acrobatic Dan Ştefănescu Jr. 16:15 – 17:00 film documentar – Istoria Aeroportului Tuzla, recital de muzică (Sabin Laviniu Penea) Conferinţa de presă are loc în Hangar de la ora 13:30, iar prezentarea infrastructurii şi interviurile se pot organiza până la ora 14:30. |
|
Repere istorice:
1958: se înfiinţează Aviația Sanitară Românească (AVIASAN) în Constanța 1967: Tuzla devine principalul centru de operațiuni AVIASAN 1999: Aeroportul Tuzla devine baza Regional Air Services 2007 – 2018: Tuzla este, timp de 11 ani, gazdă şi organizator pentru 17 airshowuri de anvergură internaţională 2010: Tuzla este, pentru mai mult de un deceniu, locul 2 naţional în privinţa numărului de mişcări de aeronave 2010: este dată în folosinţă prima școală pentru supraviețuirea pe mare (Sea Survival School) acreditată OPITO, din Europa Centrală și de Est 2014: Tuzla înregistrează mai mult de 95% din traficul civil de elicoptere raportat în România, timp de câţiva ani 2016: parte a proiectului CEF Synchronised PBN Implementation – Cohesion Europe (SPICE) prin The Innovation and Networks Executive Agency (INEA) 2017: Aeroportul a primit numele Alexandru Podgoreanu - primul comandant AVIASAN 2020: Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii aeroportuare la aeroport Tuzla (POIM 2014-2020) 2023: Conformarea Aeroportului Tuzla, județul Constanța, la cerințele operaționale de siguranță și securitate aeroportuară (POIM 2014-2020) 2024: Gazda AirSchengen România - Bulgaria |
|
|
27 aprilie 2024: prezentarea oficială a Aeroportului Internaţional Alexandru Podgoreanu, Tuzla – complet modernizat |
|
|
Performanţele înving prejudecăţile
De-a lungul timpului, Aeroportul Tuzla a înregistrat o creştere constantă, planificată, predictibilă şi organică. Managementul competitiv şi dinamica pieţei au atras o mulţime de interese comerciale şi au făcut din această zonă a României un punct important pe harta serviciilor speciale de aviaţie sau conexe aviaţiei.
|
|
Aşteptarea a meritat
În octombrie 2020, Regional Air Services a semnat contractul pentru Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii aeroportuare la Aeroport Tuzla, finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020), Axa Prioritară 2: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectiv specific 2.3 – Creșterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor – cu Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor. Investiţiile acoperă toate nevoile aeroportului legate de infrastructură: amenajarea suprafeţei de mişcare aeroportuară (amenajarea pistei de decolare-aterizare 04-22 cu lungimea de 900 m, a pistei de decolare-aterizare 16-34 cu lungimea de 420 m), realizarea platformelor de întoarcere pe pistă, a căilor de rulare, a benzii de siguranţă si realizarea platformei de îmbarcare-debarcare, instalarea balizajului luminos pentru operarea pe timp de noapte şi în condiţii de vizibilitate redusă, construirea drumului şi a gardului perimetral de securitate cu sistem de supraveghere cu televiziune în circuit închis (T.V.C.I.), construirea unui turn de control şi anexele aferente.
|
|
În iunie 2023 a urmat proiectul Conformarea Aeroportului Tuzla, județul Constanța, la cerințele operaționale de siguranță și securitate aeroportuară, finanțat tot prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020), Axa Prioritară 2: ”Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient”, Obiectiv specific 2.3 – Creșterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – prin care s-au achiziţionat echipamente, autovehicule pentru intervenții în situații de urgență, sisteme pentru controlul traficului aerian, echipamente şi sisteme de control pentru pasageri, bagaje și mărfuri.
Perspective
Acesta nu este un comunicat despre faptul că un aeroport s-a modernizat. Nu este nici măcar despre faptul că aeroportul a trecut de la piste de iarbă la cele de asfalt, transformându-şi complet aspectul. Este despre conservarea şi continuarea unei istorii locale fascinante, prea puţin cunoscute şi popularizate, despre repararea unor injustiţii vechi de un sfert de deceniu şi despre crearea unui concept cu totul nou pentru adevăraţii iubitori ai aviaţiei şi pentru turişti, despre consecvenţa în muncă şi despre a nu abandona visul, oricâte piedici ar apărea. Tuzla este în prezent un aeroport regional mic, deţinut şi operat de Regional Air Services. Nou, elegant, performant, charmant. Unic în felul său.
|
|
Este cel mai atipic şi cel mai bine adaptat unei nişe de piaţă specifice din România. Va deservi aeronave un pic mai mari decât până acum (până la 40 de pasageri), va putea găzdui zbouri şi noaptea, va atrage noi operatori care au acest profil, va încuraja rutele interne şi internaţionale scurte şi va face litoralul mai accesibil şi mai plăcut românilor din vestul ţării, va atrage investiţii. Cu ajutorul unui punct de vamă-graniţă permanent – ce trebuie să devină în cel mai scurt timp funcţional – va atrage un trafic constant/consistent de aeronave medii şi mici din afară, soluţionând problema abandonului din cauza lipsei accesului la infrastructura potrivită din România. Tuzla este un model de afaceri care merită replicat în România şi un exemplu de bune practici. Tuzla este un trend-setter din ce în ce mai activ pe piaţa din România. |
|
|
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu