11 decembrie 2013

351.Sa ne traiesti Nicule!"Un arbitru de legenda"-expozitia despre Nicolae Rainea



    Ca urmare a invitatiei primite de catre "Suntem Romania" de la Muzeul "Casa Colectiilor"din Galati,muzeu partener,colegul nostru Costas a fost prezent la vernisajul  expozitiei trecute in titlu, o realizare deosebita a institutiei susnumite,tinand cont de faptul ca realizarile sportului romanesc, istoria sa si a oamenilor sai au inceput sa fie uitate.
    Va rugam sa va relaxati 5 minute citind despre aceasta expozitie vazuta de al nostru coleg:

.
   Pe data de 5 decembrie 2013, in cadrul muzeului “Casa Colectiilor” din Galati, a avut loc vernisajul expozitiei intitulat “Un arbitru de legenda- Nicolae Rainea”.
   Desi originar din Braila, domnul Rainea este o personalitate emblematica a orasului Galati fiind totodata si un cetatean de onoare al urbei. Inca din momentul in care am sosit, am fost bucuros sa-l vad pe domnul Rainea stand la o masa si inconjurat de o puzderie de prieteni si admiratori; o calitate a domniei sale, care nu s-a estompat nicidecum de-alungul timpului, este  modestia. Jovial si sigur pe sine si-a intampinat oaspetii asa cum se vine, invitandu-I cu caldura la un dialog spumos plin de ecouri ale trecutului. 



   Deodata, aud un fluier ce a rasunat in toata cladirea! Da, era “ultimul Mohican al fuierului” care ne chema intr-un cerc in jurul sau, astfel marcand inceputul festivitatii.
   Directorul Muzeului de Istorie “Paul Paltanea”, domnul Cristian Caldararu impreuna cu organizatorul expozitiei, domnul Adrian Zainescu, au facut o scurta prezentare si totodata, au inmanat o diploma domnului Rainea in semn de recunostinta pentru toata cariera domniei sale. Acesta din urma a evocat diferite momente ale vietii sale, amintind printre altele faptul ca a arbitrat trei finale de competitii europene, trei editii ale Campionatului Mondial cat si  o mie de partide in diviziile romanesti. A tinut sa mentioneze si ca a mai condus partide din ligiile inferioare – “bucatari, ospatari” dupa spusele sale- cat si meciuri desfasurate in penitenciare. Volubil si plin de viata a strabatut aproape intreaga lume, insa regretul este acela de a nu fi calcat pe taram Australian: “Am vazut toate marile capitale ale Europei, am vazut bisericile acestora, am umblat peste tot!”


   Discursul acestuia incarcat de emotie a luat sfarsit fiind urmat de un tur al expozitiei,  prezentand personal toate obiectele din colectia sa; o mica frantura din vasta sa cariera. Abundenta de fanioane, diplome si medalii ma determina sa acord, la randul meu ,  titlul de cel mai “umblat arbitru din istoria arbitrajului romanesc”.  Subit, doua televiziuni locale si una nationala-Antena 3- il inconjoara pentru a incanta si telespectatorii nu numai vizitatorii. Am remarcat regretul domnului Rainea exprimat in fata camerelor, acela ca nu exista niciun arbitru roman la standarde internationale, dovada fiind meciurile din liga nationala. Intradevar maestre, geniile fluierului sunt irepetabile! 
.
.
.



















 Nu pot sa ascund faptul ca l-am “pandit” imediat dupa ce s-a eliberat din stransoarea mediatica, exploatand astfel din plin momentul ivit; cu sfiala si fermitate balcanica, l-am rugat sa transmita un mesaj cititorilor cat si romanilor, la final de an:
   ”Sa fie sanatosi in primul rand, sa aiba grija de copii lor, sa fie uniti si sa-si iubeasca tara chiar daca sunt plecati peste hotare”.
    La final, recunosc ca am amestecat licorile bahice ce ispiteau pe masa insa nu l-am uitat pe maestru: 
    Sa traiesti Nicule!      

*Costas*

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu