29 mai 2017

1188.Pe "coada" "crocodilului de Dunare" - fotoreportaj cu Monitorul de Dunare 47, "Lascar Catargiu"

    La ora 10:30, in data de 9 mai 2017, monitorul fluvial Lascar Catargiu, aflat sub comanda d-lui locotenent Topor Adrian , acosteaza in portul Giurgiu,  locul de unde urmeaza sa incep "mini croaziera" pe fluviul Dunare pana la Turnu Magurele (practic o vizita informala pentru presa). 
    In timp ce asteptam ca echipajul sa finalizeze aprovizionarea navei, am fost intampinat cu amabilitate de catre doamna capitan Burlacu Nicoleta, care m-a invitat la bordul navei.

    Sa va spun cateva date despre monitor pe care le-am aflat de la aspirantul Avram Daniel, responsabil senzori si artilerie: nava a fost construita in anul 1996 la Drobeta Turnu Severin, este compusa din mai multe compartimente, are o lungime de 52 m, latime de 9 m si un pescaj de 1.6 m, viteza maxima pe care o poate atinge este de 32 km/h, propulsia este formata din 2 motoare diesel cu o putere de 4900cp.
    Este o nava purtatoare de armament, cu foarte multe guri de foc (imposibil sa nu remarci acest aspect).
DA PAGINA!

.
    Vorbind cu dl. maistru militar clasa a-ll a Ruginescu Ionut , comandant grup de lupta la suprafata si antiaerian, acesta imi descrie in detaliu fiecare arma de pe vas, incepand cu tunurile cele mai mari cu un calibru de 100 mm in numar de 2 pozitionate la pupa si prora , care pot ataca direct la o distanta de 6900m si indirect la o distanta de 16.800 m, urmeaza tunurile binate cu un calibru de 30 mm, doua tunuri cvadruple cu un calibru de 14,5 mm , in final ajungand la ceva foarte interesant : 2 aruncatoare de proiectile reactive nedirijate , APRN mai pe scurt, avand 40 de guri de foc fiecare cu un calibru de 122 mm, distanta maxima de atac este de 20 km iar suprafata maxima care poate fi atacata dintr-o data este de 20 ha, (destul de impresionant), in total 94 de guri de foc, de aceea este si considerata a fi tipul de nava cu cele mai multe guri de foc din dotarea Fortelor Fluviale Romane si chiar una dintre putinele din lume, unde nu mai exista decat doua astfel de clase de nave fluviale atat de dotate .

   Pe parcursul expeditiei am avut ocazia sa asist la un exercitiu de vitalitate condus de catre caporalul Guralarga Gabriel, mai exact astuparea unei guri de apa , exercitiul consta in simularea une gauri neuniforme de apa in coca navei .

.
  .
 
.
  Cum a decurs totul: un militar al echipajului descopera gaura de apa, prima reactie este sa anunte mai departe echipajul si sa acopere gaura preventiv cu un obiect aflat la indemana, apoi intervin cei responsabili cu actiunile de vitalitate ale navei fixand un panou cu borduri moi in dreptul gaurii si apoi fixat cu ajutorul pilonilor, penelor si a altor elemente , oprind scurgerea apei in compartiment.     Intre timp pentru evacuarea apei se foloseste o pompa submersibila.



    Ce bine ca a fost doar un exercitiu si nu un caz real.
    In final. dupa un drum de 7 ore, in jurul orei 18:00 nava a acostat in portul Turnul Magurele unde in data de 10 mai 2017 a avut loc un eveniment de tip portile deschise in care vizitatorii au avut ocazia sa viziteze aceasta nava militara fluviala.


.
"Impletiturile" sunt piese artizanale traditionale
 marinaresti realizate in timpul liber
"Matelotaj"    
   Ma bucur ca am avut ocazia sa vizitez un "crocodil de Dunare", cum numim noi cei de la "Suntem Romania!"monitoarele  si mai ales de  cadoul primit din partea echipajului: o jucarie marinareasca numita ”pumn de maimuta”!    A fost o experienta de neuitat si sper sa mai am ocazia sa ma intorc pe aceasta nava.
    Multe multumiri pentru aceasta oportunitate Fortelor Navale Romane si echipajului de pe M47 "Lascar Catargiu".
Foto si scriere: Anatolie,
editare: nemotoujours














 


 








 













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu