11 iulie 2018

1316.O scoala de "inaripati"- RAS Tuzla (1)

O parte dintre studentii-piloti cu doi dintre instructori si un avion-scoala
Pai unde putea fi un avion de hartie in sala
de cursuri?




 
 











  E interesant sa vezi tineri care se duc razand si intins la scoala, de abia asteptand sa intre la cursuri. E si mai interesant sa stai cu ei in sala si sa asisti la dialogurile amuzant-serioase dintre profesor si ei. Chiar distractiv, desi se discuta chestii crancen de serioase tehnic dar si psihologic, deoarece in astfel de scoli profesorii "umbla" puternic la constientizarea profunda a elevului ca va avea in mainile sale soarta unor pasageri sau unor locuitori de sub traiectul sau de zbor.
   Ei bine, dar la scoala de zbor, aviatie, de la RAS Tuzla veselia si buna dispozitie sunt la ele acasa si va asigur: nu este nimic superficial! Chiar stiu cum sa implementeze informatiile mult mai bine,mult mai adanc si mai eficient.
   Spun asta pentru ca eu stiu si realizarile acestei scoli de ani de zile, nu din vorbe ci din gradul de angajare in aviatia civila a absolventilor, grad care tinde catre un procentaj incredibil.
   Adica 100% pentru cei care vor asta.

In sala de curs cu profesorul "de vis" al  Scolii:
Constantin Alexandru,
"Nea Titi" pentru generatii de piloti
 Si da, este o placere sa stai cu ei la cursuri, la hangar si chiar la masa la bufet.
   Sunt plini de viata,deosebit de isteti, glumeti, simpatici, VRAJITI de zbor!
   Aceasta scoala este un sacrificiu financiar dar si de timp, in schimb rezultatele obtinute merita din plin.
   Eu am multe de povestit, dar haideti sa cititi cateva "autointerviuri" ale unora dintre ei. La provocarea mea au raspuns cativa si sper ca ulterior sa mai raspunda si altii.
   Asa veti afla de ce si cum au ajuns la RAS Tuzla.
   Spicuiesc din ceea ce veti afla dand pagina:

" Intr-un final, mi-am luat inima in dinti si am plecat spre Tuzla. Am ramas uimit de atmosfera placuta din   campus si din salile de curs, dar mai ales de profesionalismul instructorilor care fac totul din pasiune pura pentru aviatie, se vede asta chiar din avion."

" Deși nu am știut ce mă așteaptă când am ajuns aici, destinul mi-a adus în cale cele mai deosebite persoane și prietenii. Și cu încurajările lor reușesc sa privesc tot mai sus mereu, spre nori"

"Colectivul și atmosfera din școală mi-au întărit convingerea că meseria de pilot comercial este ceea ce mi se potrivește.
Sunt conștientă că am de urmat un drum lung și dificil pentru împlinirea visului meu, dar sunt decisă să-l urmez și să dau tot ce e mai bun în mine pentru a-mi îndeplini țelul."

"Pana in prezent aceasta scoala mi-a demostrat si satisfacut asteptarile , prin seriozitate si calitatea serviciilor oferite. Sunt incantat si multumit de alegerea facuta ."


DA PAGINA!
   Pentru dezambiguizare, am sa va explic doi termeni pe care ii veti gasi aici:

-PPL:   Privat Pilot Licence: licenta de pilot particular,
-ATPL: Airline Transport Pilot Licence: licenta de pilot pentru aeronave comerciale de linie,

    Ei bine, acestea sunt licentele pentru care "lupta" elevii scolii in cauza.

Maria Ciobanu:

.
.
Cu toate că stau in Tuzla ,de abia la 17 ani am auzit de școală de piloți de aici. Primul meu zbor aici, cu dl instructor Bogdan Sorescu a fost un zbor cu peripeții. Atunci mi am dat seama că zborurile cu peripeții sunt pentru mine.


Oamenii foarte deschiși și prietenoși de aici, m-au primit cu brațele deschise. La 17 ani am devenit copilul tuturor celor de la aerodrom. Am găsit în fiecare om, instructor de zbor , instructor la sală, coleg, o persoană care să mă încurajeze,sa îmi dea sfaturi. Fiecare încurajare m-a ajutat sa ajung mai departe. Astfel am reușit într-o vară cu o atmosferă superbă sa termin PPL. 
Acum sunt la ATPL, am terminat și cu bacalaureatul. Mereu mă reîntorc în acea vară. Studiez din nou la nea Titi in sală, doar de dragul de a fi acolo. Și incerc sa merg mai departe pe drumul meu. Știu sigur că am un culoar aerian al meu.
 Deși nu am știut ce mă așteaptă când am ajuns aici, destinul mi-a adus în cale cele mai deosebite persoane și prietenii. Și cu încurajările lor reușesc sa privesc tot mai sus mereu, spre nori.


Botez Alexandru :

In anul 2016 am avut ocazia sa intru in campul aviatiei. Am inceput prin a fi insotitor de zbor la compania Smart ynx din Letonia. In primele zboruri de acomodare, am avut ocazia sa stau in cabina pilotilor pentru decolare si aterizare intr-un Airbus A320.In acele momente mi-am dat seama ca nu e "birou" mai placut ca acela. Intre timp, tot ma gandeam cum as putea sa fac "trecerea" din cabina de pasageri in "biroul" pilotilor. In toamna anului 2017 m-am hotarat sa fac scoala de aviatie, insa nu aveam idee unde.

         Intr-un final, mi-am luat inima in dinti si am plecat spre Tuzla. Am ramas uimit de atmosfera placuta din   campus si din salile de curs, dar mai ales de profesionalismul instructorilor care fac totul din pasiune pura pentru aviatie, se vede asta chiar din avion.
Momentan am parcurs aproape jumatate din cursul PPL, cu un numar de 20 de ore de zbor si sunt foarte multumit de progresele facute, atat din partea teoretica, cat si practica. Nu este usor, dar atata timp cat exista motivatie si daruire, totul devine mai usor.


Anne Marie Ioan
Vreau să fiu pilot!

Deși multe povestiri ale piloților încep cu descrierea pasiunii pentru zbor încă din fragedă copilărie, eu nu am decis de mult timp că meseria de pilot este cea mai potrivită pentru mine.
Totul a început anul trecut, pe 1 iunie, când am împlinit 16 ani și părinții mei mi-au făcut o surpriză, un zbor la aerodromul Tuzla, cu un avion DA-40 (Diamond Katana).
Pe timpul zborului, domnul Vasilache Adrian, directorul aerodromului, mi-a explicat toate manevrele făcute și modul în care funcționează comenzile avionului.

.
In pauza de masa.
La coborârea din avion, deși trecuse doar o oră, eram fascinată de magia zborului.
Imediat m-am interesat dacă pot urma cursurile scolii de pilotaj. Primind un răspuns afirmativ, s-a înfiripat dorința de a deveni pilot și l-am bombardat pe domnul Vasilache cu intrebări despre drumul de urmat, riscurile și beneficiile acestei meserii. El mi-a răspuns cu calm și profesionalism chiar și la întrebările mele de novice, unele care acum, privind în urmă, mi se par copilărești.
Părinții mei m-au încurajat dar, considerând că este doar un impuls de moment, mi-au spus să chibzuiesc bine și să le dau un răspuns după o lună de zile.
Fix pe 01 iulie le-am spus că sunt decisă să urmez acest drum. Au fost surprinși pentru că între timp nu mai discutasem de acest lucru. M-au întrebat de câteva ori dacă m-am gândit bine și văzând fermitatea răspunsurilor mele a doua zi eram la aerodrom.
În prima zi petrecută la scoala de pilotaj Regional Air School Tuzla, am fost primită cu căldură de instructori și colegi. Fiind mezina cursanților, recunosc că am fost răsfățata clasei, dar am observat că atmosfera de cooperare și ajutor era onmiprezentă.
Colectivul și atmosfera din școală mi-au întărit convingerea că meseria de pilot comercial este ceea ce mi se potrivește.
Sunt conștientă că am de urmat un drum lung și dificil pentru împlinirea visului meu, dar sunt decisă să-l urmez și să dau tot ce e mai bun în mine pentru a-mi îndeplini țelul.

Primind felicitari pentru primul sau zbor

Ma numesc Hutanu Eusebiu, am 21 de ani ,sunt din Botosani, student al facultatii “Politehnica Bucuresti-Inginerie Aerospatiala “.

Facultatea mi-a deschis inima catre aviatie si, din dorinta de a fi cat mai aproape de ea, am hotarat ca in aceasta vara sa incep pregatirea pentru obtinerea licentei PPL ca ulterior, in paralel cu facultatea, sa reusesc sa capat licenta ATPL pentru a ajunge la zborul commercial.
Scoala RAS Tuzla a fost aleasa de catre mine dupa multa documentatie in domeniul pregatirii si instruirii viitorilor piloti, ajungand la concluzia ca este una dintre cele mai serioase institutii din acest domeniu . Pana in prezent aceasta scoala mi-a demostrat si satisfacut asteptarile, prin seriozitate si calitatea serviciilor oferite. Sunt incantat si multumit de alegerea facuta .


     Povestile nu se opresc aici!
     Sper ca or sa vina si ale instructorilor, oameni incredibil de dedicati, artisti ai meseriei lor, deosebit de iubiti si de respectati de catre elevii cu care au o relatie de prietenie si de respect care m-a incantat in mod deosebit. Si asta chiar daca unii sunt veniti din sistemul dur,militar!
     Nu i-am marcat pe foto,pentru ca vreau sa-i provoc si pe dansii sa-si scrie in scurt macar povestile. Sper sa-i conving.
     Si mai ales pe Kseniia, rusoaica din insula Sahalin, care din eleva a acestei scoli a ajuns instructoare pentru generatiile mai...mici sa zicem.

     Nu este o surpriza, din moment ce aceasta scoala are elevi veniti din toata lumea: Asia mare,America latina si chiar...Africa.

     Marea mea placere reportericeasca este faptul ca am prins doi elevi la primul lor zbor in dubla comanda si i-am fotografiat si la plecare si la venire...Nustiudece, dar aveau niste zambete aeriene pe chipuri la aterizare...
   
Reportaj realizat dupa o idee a elevei-pilot a RAS Tuzla licentiata PPL si in continuare studiind pentru ATPL, Bianca Prundus .


Mai jos aveti foto din activitatea lor.
Cadoul elevilor pentru "Nea Titi" la implinirea a...unei varste.
Doi instructori si cativa elevi
in sala de cursuri
.
O noua generatie de aspiranti, la instructajul de aerodrom
Nimic nu zboara fara o intretinere exemplara.Elevii sunt in siguranta si tehnic.
Briefing inainte de zbor cu alt faimos instructor...Asteptam si povestea sa
Stiu ca nu-l recunoasteti...Celebrul "Lache",Iacar Acrobat si instructor al Scolii.
Cativa in pauza de masa
Otto Schmidt...un vajnic sas din Beclean,la primul sau zbor in dubla comanda
O parte dintre elevi in fata complexului scolar care cuprinde si faimoasa "Scoala de supravietuire pe mare"
condusa de catre Adrian Costandache,un parasutist cu state vechi.
Fara ei absolut nimic nu zboara din hangarul RAS Tuzla!
O parte din echipa de suport tehnic,incluzand si "unsurosii"-
mecanicii care viseaza suruburile aparatelor de zbor din dotare zi si noapte.
   DACA vreti sa-i cunoasteti mai bine si sa vedeti ce inseamna un aerodrom-aeroport si scoala, sunteti asteptati in zilele urmatoare la traditionalul si unicul miting aviatic AEROMANIA!
   Elevii Scolii vor face demonstratii cu avioanele din dotare.
   Inca din 14 iulie pana pe 15 inclusiv veti avea parte de momente unice de spectacol aviatic si distractie la maxim!

   Sambata un program amplu de demonstratii aeriene si concert de muzica live,duminica PICNIC!

Mai multe foto:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu