. |
. |
Realizarea strategiei,logisticii,a bazei materiale a acestui program este un efort al unei echipe mari,istete,de o pregatire si o tenacitate de exceptie, condusa exemplar de catre doi profesionisti de clasa,deosebit de ambitiosi:ministrul secretar de stat Raed Arafat si inspectorul general IGSU general de brigadă Dan-Paul Iamandi.
Descrierea proiectului o aveti AICI. Acum va prezentam inchiderea modului 1,ca fiind primul pas,cu amanunte si foto,materialul scris este al IGSU,cel foto al nostru,desigur.
DA PAGINA!
TEHNICĂ PROIECT MULTIRISC -MODUL I
Container suport logistic al intervenției „tip I - căutare-salvare” - 28 bucăți
|
|
Este destinat acțiunilor de intervenție ce
presupun căutarea și salvarea victimelor din
medii ostile vieții. Acesta este dotat cu
echipamente și accesorii ce permit reducerea
timpului de intervenție și eficientizarea acțiunilor
de căutare-salvare, indiferent de tipul de risc
care a generat situația de urgență.
Distribuție: AB, AG, AR, BC, BH, BN, BR, CJ, CL, CS, CV, DB, DJ, GJ, GR, HR, IL, MH, MM, MS, NT, OT, SJ, SM, TL, TM, TR, VL, VS, SSPPC COST: 250.000 EURO/BUC |
|
Container suport logistic al intervenției „tip II - multirisc” - 15 bucăți
|
|
Containerul integrează accesorii și echipamente
pentru misiunile de căutare și salvare a victimelor
de sub dărâmături sau alte medii care îi pun în
pericol. Containerele pot fi ușor dislocate la locul
evenimentului cu ajutorul autocamioanelor de
intervenție.
Distribuție: B-IF, AG, BV, BZ, CJ, CT, GL, HD, IS, MS, PH, SB, SV, VN, USISU COST: 320.000 EURO/BUC |
|
Containere suport logistic al intervenție „tip IV – iluminat” -4 bucăți
|
|
Autospeciala asigură iluminatul la locul
intervenției precum și furnizarea temporară e
energiei electrice pentru localități, în cazul
eșecului rețelei publice de alimentare cu energie
electrică.
Distribuție:B-IF, CT, SB, USISU COST:130.000 EURO/BUC |
Autospecială pentru tratamente hiperbarice și oxigeno-terapie- 2 bucăți
|
|
Este utilizată pentru antrenamentul de
specialitate al scafandrilor (simularea condițiilor
de imersiune/lucru în imersie), dar și pentru
tratament cu administrare de oxigen persoanelor
intoxicate cu monoxid de carbon sau care au
suferit accidente de scufundare.
Distribuție:CT, MS COST: 1.240.000 EURO/BUC |
|
Autospecială de intervenție și salvare de la înălțime 42metri -16 bucăți
|
|
Utilizată la misiuni de stingere a incendiilor la
clădirile înalte, dar și pentru salvarea persoanelor
aflate la înălțime.
Autoscările permit intervenția salvatorilor la înălțimi de peste 40 de metri. Distribuție:, AB, AG, AR, BV, BZ, CL, CT, DB, GL, HD, HR, MS, PH, SB, TM, VN, COST: 590.000 EURO/BUC |
|
Automacara cu braț ridicător și platformă pentru transport materiale și accesorii-6 bucăți
|
|
Este folosită pentru degajarea căilor de acces,
eliberarea victimelor de sub dărâmături,
autovehicule grele implicate în accidente auto
sau alte obiecte ce obstrucționează accesul
salvatorilor.
Distribuție:CT, IS, SB, TM, VN, USISU COST:500.000 EURO/BUC |
|
Tabără mobilă pentru persoane sinistrate, în sistem containerizat - 1 bucată
|
|
Este utilizată pentru cazarea temporară a
persoanelor sinistrate ori evacuate și furnizarea
bunurilor de subzistență pentru acestea.
Distribuție:USISU COST: 330.000/BUC |
Linie tehnică de întreținere a echipamentelor individuale de protecție-7 bucăți
|
|
Are rolul de a asigura igienizarea, curățarea și
dezinfectarea echipamentului individual de
protecție și uscarea acestuia. Aceasta este
compatibilă cu toate tipurile de echipamente
individuale de protecție aflate în dotarea
serviciilor de urgență profesioniste.
Distribuție:B-IF, BH, CJ, CT, MS, SV, SSPPC COST: 200.000 EURO/BUC |
|
Autospecială pentru păstrare temporară și transport în regim frigorific-1 bucată
|
|
Destinată transportului în condiții de igienă a unui
număr mare de victime generate de manifestarea
unui dezastru.
Distribuție:USISU COST: 360.000 EURO/BUC |
|
Autocamion cu sistem hidraulic de încărcare descărcare cu cârlig-42 bucăți
|
|
Este utilizat atât pentru transportul salvatorilor și
materialelor în condiții de intervenție, cât și
pentru dislocarea containerelor necesare
misiunilor de salvare sau de asigurare a
iluminatului pentru comunități.
Distribuție: B-IF, AB, AG, AR, BC, BH, BN, BR, BT, BV, BZ, CJ, CL, CS, CT, CV, DB, DJ, GJ, GL, GR, HD, HR, IL, IS, MH, MM, MS, NT, OT, PH, SB, SJ, SV, SM, TL, TM, TR, VL, VN, VS, USISU COST: 140.000 EURO/BUC |
. |
Astăzi, 26 iunie a.c., la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dealul Spirii” București-Ilfov s-a desfășurat evenimentul prilejuit de Conferința de Închidere Oficială a Proiectului ,,MULTI RISC-MODUL I”, cod SMIS 104677.
Activitatea s-a bucurat de participarea secretarului de stat în Ministerul Fondurilor Europene, doamna Ana – Maria Bușoniu, șefului Departamentului pentru Situații de Urgență, secretar de stat dr. Raed ARAFAT și a inspectorului general al IGSU, general de brigadă Dan-Paul IAMANDI, care au subliniat importanța implementării proiectului prin achiziționarea de echipamente și mijloace tehnice de intervenție noi, performante, de ultimă generație, care asigură premisele unei gestionări eficiente a situațiilor de urgență.
, |
Descriere proiect:
Inspectoratul General Pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) a deținut calitatea de aplicant în cadrul Proiectului „Multi risc – modul I” cod SMIS 104677, finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020, axa prioritară 5 - ,,Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor”, obiectivul specific 5.2 ,,Creșterea nivelului de
inspectorul general al IGSU, general de brigadă Dan-Paul IAMANDI |
Proiectul a avut ca obiectiv general: Creșterea rezilienței la dezastre a comunităților prin îmbunătățirea capabilităților de intervenție în situații de urgență generate de mai multe tipuri de risc.
Obiectivul specific nr. 1: Îmbunătățirea răspunsului serviciilor profesioniste pentru o gamă largă de situații de urgență (multirisc). Acest obiectiv vizează achiziția echipamentelor ce pot fi folosite în mai multe tipuri de situații de urgență. Achiziție de tip multirisc este eficientă din punct de vedere al costurilor și acoperă o gamă variată de nevoi operative.
Obiectivul specific nr. 2: Dezvoltarea abilităților de bază pentru organizarea și managementul taberelor de sinistrați. Obiectivul vizează asigurarea condițiilor de cazare a persoanelor sinistrate după manifestarea unei situații de urgență de amploare, cum este cazul inundațiilor sau cutremurelor.
Obiectivul specific nr. 3: Îmbunătățirea capabilităților de intervenție pentru misiuni de căutare-salvare. Acest obiectiv specific presupune întărirea
secretar de stat dr. Raed ARAFAT |
În cadrul proiectului au fost achiziționate următoarele tipuri de echipamente:
• Container suport logistic al intervenției tip I - căutare-salvare - 28 bucăți;
• Container suport logistic al intervenției tip II - multi risc - 15 bucăți;
• Containere suport logistic al intervenție tip IV – iluminat - 4 bucăți;
• Autospecială pentru tratamente hiperbarice și oxigeno-terapie - 2 bucăți;
• Autospecială de intervenție și salvare de la înălțime (42+/- 3 m) - 16 bucăți;
• Automacara cu braț ridicător și platformă pentru transport materiale și accesorii - 6 bucăți;
secretar de stat în Ministerul Fondurilor Europene, doamna Ana – Maria Bușoniu |
• Linie tehnică de întreținere a echipamentelor individuale de protecție - 7 bucăți;
• Autospecială pentru păstrare temporară și transport în regim frigorific - 1 bucată;
• Autocamion cu sistem hidraulic de încărcare descărcare cu cârlig - 42 bucăți.
Perioada de implementare a proiectului a fost 01.10.2016 - 31.05.2019 și a beneficiat de un buget total de 159.441.995 Ron, din care finanțare nerambursabilă prin POIM: 133.392.655 RON.
Principalele beneficii ale implementării proiectului „Multirisc – modul I” constau în îmbunătățirea răspunsului serviciilor profesioniste pentru o gamă largă de situații de urgență, dezvoltarea abilităților de bază pentru organizarea și managementul taberelor de sinistrați, precum și îmbunătățirea capabilităților de intervenție pentru misiuni de căutare salvare.
Proiect cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
FOTO SI EDITARE:"SUNTEM ROMANIA!"
MAI MULTE FOTO: AICI
. |
. |
. |
. |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu