DA PAGINA PENTRU INFORMATII!
La momentul "alierii"cu SMURD,noua organizatie de voluntari trezise invidii in randul profesionistilor pompieri cu dotarile sale-modeste pentru standardele de acum,dar uncredibile pentru pompierii de atunci.
Din fericire aceasta alianta a dus la rezultate deosebit de bune,salutare atat ca schimb si alaturare de experiente,dar si ca dotari ulterioare.
Complexul si futuristicul program "Multi risc" initiat de foarte curand a ridicat IGSU-care contine ca baza Pompierii SMURD si Apararea Civila in structura-la un nivel peste media mondiala si mai are putin sa il duca in prima linie ca dotari dar si ca pregatire profesionala,deoarece acest program are in obiectiv in primul rand pregatirea personalului nu doar pe tehnica ultramoderna ci mai ales pe un sistem conceptual nou de interventie in toate nivelurile de activitati ale societatii civile dar si militare,fiind un program -liant chiar intre structurile de conducere,supraveghere ,aparare,securizare si de asistenta medicala ale unui stat.UN program de domeniul sci-fi pe cale de realizare. Important este faptul ca programul in discutie prevede si acopera situatii pornind de la catastrofe provocate atat de om cat si de natura,inclusiv de conflicte armate.
Si, pentru prima oara in Romania dar si in aceasta parte a Europei cuprinde si institutionalizeaza servicii SAR-"cautare si salvare"-din pacate dupa dovezi dure de necesitate aparute in acesti ani.Acum acest serviciu este prevazut atat cu dotari specifice functie de mediul de cautare -aer-pamant-apa(chiar maritim)cat si cu pregatirea personalului si cu recuperarea si institutionalizarea,tratarea victimelor-capitolul "victime"este prevazut in toate etapele si actiunile programului "multi risc".pana la nivel de spitale mobile de campanie.
Ei bine,prima parte a acestui program,asa cum am scris Aici in zilele trecute,este finalizata cu brio si se continua drumul deschis astfel.
Va prezentam in premiera mai jos date despre ce s-a realizat/livrat sau se "lucreaza"in continuare pentru a se realiza:
• Programul „MULTI RISC” va fi urmat de alte proiecte prin care se vor achiziționa mijloace tehnice și echipamente necesare intervenției în caz de situații de urgență. Întrucât pregătirea personalului este o preocupare constantă a Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, în viitorul apropiat se vor depune mai multe proiecte prin care se vor construi centre de pregătire pentru personalul operativ și, de asemenea, proiecte prin care se vor desfășura sesiuni de pregătire pentru misiuni specifice, atât în țară, cât și în străinătate.
Inspectoratul pentru Situații de Urgență (IGSU), în calitate de autoritate de stat abilitată în prevenirea, pregătirea și răspunsul în caz de situații de urgență, intenționează derularea unor proiecte care să conducă la creșterea capacității de răspuns. Viziunea de dezvoltare instituțională se fundamentează pe patru piloni strategici, după cum urmează:
Pregătire - prin crearea unei rețele de centre de pregătire pe diferite specialități, adaptate specificului misiunilor din competență, prin finanțare din fonduri nerambursabile.
Programul Operațional Infrastructură Mare pentru componenta pregătire, proiect finanțat prin fonduri nerambursabile în valoare de 39,5 mil. Euro:
• Centru de Pregătire Scafandri de Intervenție Constanța - 7,5 mil. Euro;
• Centru de pregătire - Școala de Subofițeri Boldești - 9 mil. Euro;
• Centrul de pregătire SMURD-CBRN - 12 mil. Euro;
• Centre mobile de pregătire - 5 mil. Euro.
Comandă și control - prin proiectarea unui Centru Național de Răspuns la Dezastre, care să asigure facilități de conducere și coordonare operativă a acțiunilor de răspuns la dezastre, dar și prin dezvoltarea rețelei structurilor operaționale din teritoriu, prin îmbunătățirea dotării centrelor teritoriale de conducere și coordonarea intervenției precum și a echipamentului de comunicații, proiect finanțat prin fonduri nerambursabile:
• Centrul Național de Răspuns la Dezastre - 25 mil. Euro;
• CNCCI (back-up) Ciolpani - 5 mil. Euro;
• CNSIPC (Centrul Național pentru Securitate la Incendiu și Protecție Civilă) – 14,6 mil. Euro;
• Centre județene de conducere și coordonare a intervenției - 2,5 mil. Euro.
Răspuns în situații de urgență și la dezastre - pilonul are ca obiectiv principal îmbunătățirea dotării pe componenta aeriană, terestră și navală, prin depunerea unui proiect major „VIZIUNE 2020”, în valoare de 587.300.000 Euro (TVA inclus). Proiectul prevede dotarea aeriană, terestră și navală, prin achiziția de tehnică specifică, de exemplu: autospeciale de intervenție și salvare de la înălțime, autospeciale de stingere cu apă și spumă, autospecială pentru intervenții la inundații, autospecială de stingere special echipată pentru intervenție la incendii de pădure, autospecială pentru descarcerare, ambulanțe, navă multirol, șalupă multirol, centre mobile de pregătire etc.
Reziliență și suport logistic al intervenției - prin resurse containerizate pentru asigurarea independenței energetice a instituțiilor cheie ale statului, proiect finanțat prin fonduri nerambursabile:
• Viziune I - 47 mil. Euro;
• Programul Operațional Regional - 120 mil Euro.
• Toate mijloacele tehnice și echipamentele achiziționate de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență sunt distribuite unităților subordonate, în funcție de riscurile specifice fiecărei zone de competență.
• Pentru asigurarea echipamentului necesar personalului care participă la intervenții pentru stingerea incendiilor și descarcerare cu autospecialele din dotare, IGSU are încheiate acorduri-cadru de furnizare echipament special, în perioadă de valabilitate, pentru următoarele articolele: cască de protecție cu vizor, costum de protecție pentru pompieri, mănuși de protecție pentru pompieri, cizme scurte din piele cu branț metalic. Pentru asigurarea echipamentului necesar personalului care participă la misiuni de acordare a primului ajutor calificat cu ambulanțele SMURD din dotare, există acorduri-cadru pentru complet modular (scurtă și pantaloni).
În perioada 01.01.2015-24.06.2019, IGSU a achiziționat, la nivel teritorial, în raport cu fondurile bugetare alocate, și distribuit centralizat echipament special către personalul operativ din unitățile subordonate, după cum urmează:
Misiuni stingere incendii și descarcerare:
cască protecție cu vizor8.359 buc. (distribuite2017-2019)
costum protecție pentru pompieri5.007 buc. (distribuite 2016-2018)
mănuși protecție pentru pompieri10.165 per. (distribuite 2016-2019)
cizme scurte piele cu branț metalic13.780 per. (distribuite 2016-2018)
Misiuni acordare prim-ajutor calificat
echipament protecție personal SMURD (compus din șapcă tercot iarnă, șapcă tercot vară și combinezon protecție)
8.500 buc.
Pentru anul 2019, aferent sumei alocate prin buget - până în prezent de 12.252 mii lei - IGSU a încheiat contracte subsecvente de furnizare echipament special/va încheia în trimestrul III a.c., pentru următoarele cantități de echipament special:
ECHIPAMENT
PERIOADĂ DISTRIBUȚIE
mănuși protecție pentru pompieri
4.134 per. (distribuție iunie 2019)
complet modular SMURD
(scurtă și pantalon)
1.800 buc. (recepție în perioada 26.06-14.08.2019, distribuție estimată septembrie 2019)
costum protecție pentru pompieri
1.725 buc. (recepție până la 24.08.2019, distribuție estimată septembrie 2019)
costum protecție pentru pompieri
1.474 buc. (estimare încheiere contract subsecvent furnizare în iulie 2019, recepție până la 30.10.2019)
Proiecte de viitor pentru realizarea unei echipări corespunzătoare cu echipament special:
- realizarea achizițiilor de echipament la nivelul cantităților maxime pentru care s-au încheiat acorduri-cadru (cantități disponibile pentru încheiere contracte subsecvente):
ECHIPAMENT/PERIOADĂ DISTRIBUȚIE
cască protecție cu vizor7.641 buc. (până la 09.03.2021)
costum protecție pompieri 23.275 buc. (până la 17.01.2023)
mănuși protecție pompieri 20.866 per. (până la 05.11.2022)
cizme scurte piele pompieri 2.220 per. (până la 28.06.2020)
complet modular SMURD 8.200 buc. (până la 19.07.2021)
- realizarea unor noi specificații tehnice (ex: combinezon protecție personal descarcerare) și actualizarea celor existente cu ocazia încheierii de noi acorduri-cadru, în acest sens parcurgându-se și procedura de consultare a pieței prevăzută de Legea 98/2016 a achizițiilor publice (ex: centură siguranță pentru pompieri, cizme scurte din piele cu branț protecție, echipament protecție personal SMURD);
- finalizarea procedurii de încheiere acord-cadru cu valabilitatea de 48 luni pentru furnizarea cantității de 49 complete, în baza proiectelor cu finanțare externă, reprezentând containere suport logistic a intervenției. Un astfel de container conține echipament special de protecție, după cum urmează: 120 rânduri complete de echipament intervenție la incendiu (cască, cagulă, costum protecție, mănuși, centuri siguranță, cizme scurte piele și PVC cu branț protecție), 20 rânduri de echipament pentru căutare-salvare (cască, combinezon protecție, bocanci etc.) și 40 rânduri echipament pentru intemperii (pelerine protecție ploaie și vânt, cizme șold protecție).
• Sistemul de comunicații IGSU se constituie ca subsistem în cadrul unui sistem integrat IT&C al Ministerului Afacerilor Interne, fiind utilizat pentru conducerea și coordonarea structurilor de la toate nivelurile, la intervenția în situații de urgență, indiferent de tipul acestora (incendii, cutremure, inundații, medicale – SMURD, pirotehnice etc.)
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență este preocupat în permanență de restructurarea și upgradarea sistemului de comunicații, iar acest aspect se realizează în funcție de fondurile aflate la dispoziție, fie că vorbim de fonduri de la bugetul de stat sau fonduri europene. În ultima perioadă au fost desfășurate activități ce au vizat achiziția următoarelor tipuri de echipamente: routere, echipamente de tip server, NAS (network attached storage) pentru stocarea datelor, centre de comunicații mobile, autostații radio pe unde scurte, autospeciale asigurare suport radio, terminale radio TETRA.
• În ceea ce privește misiunile de căutare-salvare a fost semnat contractul de finanțare a proiectului depus de către IGSU în cadrul Mecanismului Financiar Norvegia 2014-2021, proiect în urma căruia va fi construi un poligon de căutare-salvare. De asemenea, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență depune eforturi continue în vederea îmbunătățirii dotării cu mijloace tehnice și echipamente necesare intervenției la misiunile de căutare-salvare. În ceea ce privește SMURD, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență are în implementare mai multe proiecte prin care se achiziționează ambulanțe și alte echipamente necesare intervenției la urgențele medicale.
Din ce vedeti,sper ca realizati amploarea programelor si utilitatea lor.
Personal sunt impresionat de Centrul de scafandri si de cel CBRN-de neconceput acum cativa ani.
Dar pe langa admiratia personala pentru aceste programe,vreau sa va spun ca cel mai tare ma incnta "caravanele"educative-TIR_uri "scoala",dotate pentru educarea populatiei ,pregatirea cetatenilor din toate zonele tarii pentru cazuri de catastrofe de orice fel!
A dezvolta astfel educatia si responsabilizarea cetateneasca este reluarea unei indatoriri mai vechi a pompierilor si a Apararii Civile:educarea directa, cat mai "la sursa"!
Felicit inca odata initiatorii,promotorii si echipele care se ocupa de aceste programe novatoare,complexe si grele si le vom urmari continuu pana la finalizare si nu doar!
Va tinem la curent cu noutati si detalii !
-nemotoujours-
REALIZAT cu concursul prietenilor si colaboratorilor nostri dragi din IGSU,carora le uram :"FARA EVENIMENTE!"
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu