Investitie privata.
Fara costuri pentru Statul roman.
Administrare privata.
Fara cheltuieli din buget local/guvernamental.
In schimb aduce bani la buget!
Si totusi, un proiect realizat, dar continuu boicotat, ingradit, incurcat, pentru a nu fi deschis.
Un prieten avea o vorba:
"Nu mor caiii cand vor cainii"!
Romania intreprinzatorului cu voință si vâna in el, merge inainte!
Oare in Vanuatu (unul dintre cele mai mici state din lume,insular), Statul ar fi sustinut sau ar fi ignorat asa ceva?
In sfarsit, aeroportul Tuzla va primi punctul de vama-granita atat de asteptat de toata lumea aviatiei generale din Romania si din tarile vecine sau, cel putin, asa speram. Acest demers a fost lansat la cererea si in sprijinul acestor beneficiari – a caror intrare in Romania este inca dificila si neplacuta. Din pacate, un proces atat de logic, de firesc si de bun simt – banal oriunde in Europa, a fost tinut pe loc mai bine de 8 ani din cauza indolentei, a nepasarii unor guvernanti care au ignorat interesul public si nevoile unei economii sanatoase.
. |
. |
Pentru cineva care intra pe calea aerului cu un avion propriu sau un charter din Europa in Romania, surprizele nu sunt deloc placute: puncte vamale au doar aeroporturile mari, asa ca intrarea in tara este o tortura. Pe aeroporturile mari, taxele sunt pe masura (cum e si firesc din punct de vedere economic), iar alimentarea cu combustibil ori indisponibila, ori foarte scumpa. Din acest motiv, granita General Aviation se termina inainte de Romania.
Suntem, ca tara, intr-un permanent dezacord si intr-o permanenta anacronie cu tot ce se intampla in Uniunea Europeana. Al treilea studiu Airports Council International, THE OWNERSHIP OF EUROPE’S AIRPORTS 2016 arata ca, în prezent, 3 din 4 pasageri trec printr-un aeroport cu acționariat privat și, evident, cu punct de control vamal, iar numărul aeroporturilor private din UE s-a dublat în doar 10 ani.
Practic, atunci cand noi calatorim in Uniunea Europeana, în 3 din 4 cazuri traversam printr-un aeroport privat care are servicii vama-granita. Nicaieri, in restul lumii, o cerere de acest fel nu ar dura 8 ani sa fie rezolvata, pentru ca indolenta nu este niciodata aleasa la urne – asa cum inca se mai intampla la noi.
Si, in acest context, pentru un plus de amuzament public, un grupulet de "oameni cinstiti si de bine" invoca in legatura cu Tuzla riscul de a fi, chipurile, “vamă privată” in conditiile in care vama este un serviciu al statului în beneficiul tuturor centățenilor, un serviciu care tocmai asta prevede – eliminarea oricaror riscuri si un plus de siguranță și securitate. Vama nu este a celui care detine infrastructura, ci a statului si reprezinta o garantie si o facilitate pentru cetateni.
Un punct vamal la Tuzla va reprezenta o plusvaloare pentru zona de sud a litoralului si un pas urias inainte pentru aviatia generala – pentru ca aceasta piata trebuie sa se deschida si sa fie, in sfarsit, incurajata si in Romania.
Scris si asumat de catre
Nemo (Alex Stoian)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu