17 ianuarie 2022

2176. Dacia 1310 (Sport si sedan) in ADAC Rallye Tour d'Europe 1984- Nicu GRIGORAŞ

Grigoras cap de pluton cu Dacia 1300


.

Nicu Grigoras

A fost cel mai bun vitezist şi preparator de automobile de curse din România. S-a născut la 12 septembrie 1948,
 în Hudesti, Bacău. 
Absolvent în 1971 al Politehnicii din Iaşi. Din 1973 este angajat al IAP unde, înainte de a ajunge la 
compartimentul de competiţii,
şi-a făcut ucenicia la bancul de probe. În curse a debutat în 1976. Primul titlu de campion l-a obţinut în 1977 
(viteză în coastă, 
pe Dacia 1300 de grupa 2). A fost maestru al sportului din 1981 şi a fost declarat de cinci ori primul automobilist
 al anului.
Sezonul de vârf al său este 1980 cînd şi-a trecut în palmares cinci titluri individuale şi două cu echipa. 
Este selecţionat în echipa 
naţională de viteză pe circut cu care participă la cursele din Cupa Păcii şi Prieteniei. In 1986, în afară de cele 
două titluri obţinute 
la circuit şi coastă, Nicu Grigoraş a câstigat cursa internaţională de la Reşiţa, fiind primul pilot român care 
realizează o astfel de 
performanţă în Cupa Prietenia. A fost un foarte bun preparator de motoare şi caroserii, maşina cu care a obţinut
 majoritatea titlurilor,Dacia Sport Turbo, fiind o dovadă în acest sens. În august 1989, pleacă din ţară şi se stabileşte
 în Belgia, dar nu şi-a găsit locul pe careşi-l dorea. 
Moare în 7 aprilie 1999 departe de ţară, răpus de o boală necruţătoare.

Cu modelul 1310 Sport.

Fisa de sportiv:


Palmares Internaţional
Raliu:
-1985 locul XXXV cls general şi locul VIII la clasă,
R. ACROPOLE ediţia a XXXII-a, Grecia, etapă în Campionatul Mondial de Raliuri
, copilot Dacian BANCA
-1987 locul XXVIII cls general şi locul V la clasă,
R. ACROPOLE ediţia a XXXIV-a, Grecia, etapă în Campionatul Mondial de Raliuri,
copilot Dacian BANCA
-1988 locul VII cls general şi locul III la clasă, în TURUL EUROPEI, ediţia a XXXI-a,
locul II pe naţiuni, locul I pe mărci, 
copilot Dacian BANCA.
Viteză pe circuit:
-1981 locul II cu echipa României la circuitul de la Kiev (URSS), etapă în Cupa PĂCII şi PRIETENIEI, cu Ştefan IANCOVICI şi Burebista URSU
-1984 locul IV la individual şi locul II cu echipa României la circuitul de la Reşiţa (ROMÂNIA), etapă în Cupa PĂCII şi PRIETENIEI,
cu Victor NICOARĂ
-1986 locul V la circuitul de la Schleiz (R. D. Germana), etapă în Cupa PĂCII şi PRIETENIEI
-1988 locul III la individual şi locul II cu echipa României la circuitul de la Reşiţa (ROMÂNIA), etapă în Cupa PĂCII şi PRIETENIEI

Palmares Naţional
Viteză în coastă :
- 1980 Campion Absolut, Dacia Piteşti
.


- 1980 Campion Grupa 5, Dacia Piteşti
- 1980 Campion Grupa 5 Naţională, Dacia Piteşti
- 1981 Campion Absolut, Dacia Piteşti
- 1981 Campion Grupa 5, Dacia Piteşti
- 1982 Campion Absolut, Dacia Piteşti
- 1982 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1983 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1984 Campion Grupa C1, Dacia Piteşti
- 1985 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1986 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1987 Campion Grupa C7, Dacia Piteşti
- 1988 Campion Grupa C1, Dacia Piteşti

Viteză pe circuit :
- 1979 Campion Clasa VI, Dacia Piteşti
- 1980 Campion Grupa 5, Dacia Piteşti
- 1980 Campion Grupa 5 Naţională, Dacia Piteşti
- 1981 Campion Grupa 5, Dacia Piteşti
- 1982 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1983 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1984 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1985 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1986 Campion Grupa C, Dacia Piteşti
- 1987 Campion Grupa C7, Dacia Piteşti
- 1988 Campion Grupa C1, Dacia Piteşti

27. ADAC Rallye Tour d'Europe 1984

12. 10. – 21. 10. 1984, Einbeck • asphalt - gravel • Other years

Final results

finished: 37 (23 on list)
1.#1flagflagBohne Holger - Jahns Jürgen
icon
Ford Sierra XR
K-MN 3992000+2:35:48
2.#3flagflagHonrath Horst - Meditz Karl
icon
Audi 80 Quattro
2000+2:42:01
+6:13
 +6:13
3.#11flagflagauf dem Graben Siegfried - Benthaus Klaus W.
icon
Opel Monza 3.0 E
2000+2:56:31
+20:43
 +14:30
4.#31flagflagGrigoras Nicu - Banca Dacian
icon
Dacia 1310 (Sport)
2000
(
Corect-1400 turbo)
3:04:47
+28:59
 +8:16
5.#32flagflagBalint Ludovic - Zarnescu Constantin
icon
Dacia 1310
13003:07:01
+31:13
 +2:14
6.#8flagflagHufnagel Horst - Hönnige Bernd
icon
BMW 528i
2000+3:11:12
+35:24
 +4:11
7.#25flagflagSaur Otto - Walker Horst
icon
Toyota Corolla AE86
16003:12:23
+36:35
 +1:11
8.#19flagflagWessel Walter - Hinz Lothar
icon
Opel Manta B
20003:21:43
+45:55
 +9:20
9.#26flagflagRössler August - Pinzer Dieter
icon
Toyota Corolla AE86
16003:22:17
+46:29
 +34
10.#39flagflagThome Bernd - Klauck Kurt
icon
Toyota Starlet
13003:27:27
+51:39
 +5:10
11.#6flagflagHartwig Helmut - Engel Karl-Heinz
icon
Audi Quattro
2000+3:30:04
+54:16
 +2:37
12.#43flagflagPraschma Andreas - Pissarek Helmut
icon
Opel Kadett GSI
G3:32:13
+56:25
 +2:09
13.#34flagflagSonnenberg Erich - Peters Wolfgang
icon
Alfa Romeo Alfasud TI
13003:32:25
+56:37
 +12
14.#9flagflagThormann Joachim - Junge Peter
icon
Porsche 911 SC
2000+3:34:48
+59:00
 +2:23
15.#2flagflagSchou Henning - Warthofer H.-Günther
icon
Ford Sierra
2000+3:51:17
+1:15:29
 +16:29
16.#13flagflagRehberg Helmut - Dietz Manfred
icon
BMW 323i
Journalist3:57:51
+1:22:03
 +6:34
17.#29flagflagBrotzki Andreas - Walker Hermann
icon
Audi 80 GTE
16004:04:15
+1:28:27
 +6:24
18.#33flagflagVasile Stefan - Scobai Ovidiu
icon
Dacia 1310
13004:14:12
+1:38:24
 +9:57
19.#40flagflagTschiersch Christoph - Blümke Joachim
icon
Toyota Starlet
13004:20:04
+1:44:16
 +5:52
20.#36flagflagEikemeier Heinz Werner - Ehrhardt Thomas
icon
Volkswagen Polo
13004:30:13
+1:54:25
 +10:09
21.#22flagflagSiebrecht Arnd - Herrmann Axel
icon
Opel Ascona B
20004:40:22
+2:04:34
 +10:09
22.#38flagflagRichrath Günter - Richrath Leni
icon
Opel Corsa A
13005:24:30
+2:48:42
 +44:08
23.#35flagflagMüller Horst - Stoll Karl-Heinz
icon
Renault 8 Gordini
13005:43:32
+3:07:44
 +19:02

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu