31 martie 2024

2409. Pentru Nichita ( tovarășul meu ) - mesaj poetic (Costin Dobre)


Costin Dobre 

Pașii mi-s grei ca planeta și-aștept

un val de lumină să-mi muște din piept.

Nichita, m-auzi?

Nichita-ți vorbesc!

Unde ești, tu, unde ești?


Pătrund într-o pădure argintată și ochi

îmi umezesc fața aprinsă, mă-ntorc.

În jurul ființelor abia născute sunt boi

ce trec peste inimi blocate-n noroi.


Clopote, coarne, tropăit, crengi rupte

cad din ploapele-mi șterse, mă-ntorc.

Nichita, m-auzi?

Nichita, vino!


Ah, zdrobită stă piatra admirându-mă,

lătratul trunchiurilor m-amuză,

dar ce-am realizat noi în viață?

Bătrâne, cerul e-aproape să ardă,

ai casă, spune-mi, ai casă?


Aripile tale pe-ale mele le-ntreabă,

pe-ale mele le-ntreabă …


Din cauza frunzelor, n-au loc bătăile 

poamelor,

nici urmele noroaielor,

nici urmele mele,

nici pletele crescute pe stele,

nici ele, nici ele,

șoaptele, șoaptele.


Au existat păsări mari

și păsări mari cântând 

și păsări pentru păsări,

sau păsări zburând 

în păsări.


Costin Dobre


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu