30 noiembrie 2013

343.Fotoghicitoare de mare valoare istorica :

Ei, aici sa va vad ce cunostinte aveti.
Este cam blurata, cam veche, cam de la departare, dar de o mare importanta istorica pentru aviatia mondiala si implicit romana.
Eu spun ca merita incercat.Hai sa va vad.
DATI PAGINA !


15 comentarii:

  1. Ar trebui sa fie aeroplanul "Vuia no. 2" ca silueta. Parerea mea personala si subiectiva este ca poza este facuta pe campul "La Bagatelle" langa Paris.

    Teoretic asemanarea de silueta cu "Vuia no.1-bis" este foarte mare, numai ca in poza avem 3 roti la trenul de aterizare pe cand "Vuia no.1" si "Vuia no.1-bis" stiu ca aveau 4 roti. Dar e numai parerea mea personala si subiectiva si pot gresi ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Vuia ba aurolacutule, mare jmecherie sa-ti dai seama! Vuia numero 1 mai precis....Prima decolare a unui avion cu mijloace proprii de bord. Este?! :) ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau @GeorgeGMT, daca esti cel de pe Romania Military, pentru limbajul pe care il afisezi ... Cum ziceam ... Este vorba doar de parerea mea personala si subiectiva si ca orice astfel de parere poate fi gresita ... Totusi ... Daca sustii ca este vorba de "Vuia no. 1" atunci poate imi explicitezi si mie unde dracu' a disparut cea de a 4-a roata si de unde a aparut "coada" (stabilizatorul orizontal) la un aparat care in realitate avea doar 2,9 m. In schimb chiar de la "Vuia no. 1-bis" constructorul a prevazut o "coada" care marea lungimea aparatului cu cel putin 1 m. Pentru documentarea matale uite un link in care poti gasi imagini pentru comparatie ... http://earlyaviators.com/evuia2.htm.

      Dupa cum se observ(eaz)a la "Vuia no. 1" lipseste "coada" care apare insa in poze postata pentru ghicitoare. Deci ... Astept o explicatie documentata si in limita unui limbaj normal asa cum ti-am scris si eu ca intre doua fiinte rationale care au doar puncte de vedere diferite. Eu recunosc ca se poate sa fi gresit, dar nu vad "argumentatia" dumitale in acest sens ... Sau a administratorului acestui site.

      Ștergere
    2. GEORGE ESTE DORIAN, CE SA-I FACEM, CA DE AIA NE-AM ADUNAT IO CU EL, CA AVEM DOAGE LIPSA.
      NU TE SPERIA, EL ARE UN FOND BUN...
      VA ARGUMENTA PANA LA URMA, LASA-L IN APELE LUI CA NU FACE NIMIC CU RAUTATE,CREDE-MA.
      ORICUM, EXCELENT CA -TI BATI CAPUL SI ARGUMENTEZI TEHNIC.

      Ștergere
  3. Imi cer scuze Doriane...Este un meci extrem de amical si prietenesc intre mine si Razvan :) ;) , fara prea multa legatura cu intrebarea din articol! Folosesc acest limbaj numai cu fond ironic, niciodata serios, dar domn' Nemo o merita cu varf si indesat, eu fiind chiar foarte pasnic. Bineinteles ca atunci cand ne vom vedea ne vom gratula cu toata amicitia sincera dintre noi.
    Scuze, dar ai picat la mijloc, intr-un joc... Razvane sa-ti dea Dumnezeu multa bataie de la nevasta, ca meriti!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ok ... scuze acceptate ... Totusi cu poz(n)a cum ramane ? Ma lamureste si pe mine daca am gresit si unde ? Evident ca unul dintre voi (sau amandoi) stiti raspunsul ... De curiozitate si datorita faptului ca si din greseli se invata nu doar din "succesuri".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. COANE DORIANE, IO MAI ASTEPT POATE INTERVIN SI ALTII, CACI DE VAZUT AU VAZUT-O F MULTI, DAR PROBABIL SUNT MAI IN CEATA DECAT POZA, DE ACEEA S-AU ABTINUT.

      Ștergere
  5. Tot la Vuia 1 raman si am sa spun si de ce. Vuia 1 avea o "coada" de tip acvila, in timp ce Vuia 2 avea un ampenaj in forma de cruce, care parca nu se remarca in poza.
    In privinta trenului de rulare...intradevar roata din spate pare mai mica in diametru, lucru care ar indica un tren triciclu, semn clar ca este Vuia 2, dar nu pot fi sigur ca marimea aparenta a rotii posterioare nu este decat o iluzie optica.
    Astfel ampenajul posterior si trenul de rulare sunt foarte greu de identificat cu precizie, astfel ca as raman pe Vuia 1.
    Dar ce ma face sa merg pe mana Vuia 1 sunt aripile, care aduc frapant de mult cu modelul de pe Vuia 1. Vuia 2 avea niste aripi mai drepte, ca in aceasta reconstituire:
    http://www.mesagerulhunedorean.ro/avionul-%E2%80%9Evlaicu-nr-2%E2%80%9D-a-fost-adus-in-fostul-sat-bintinti
    Ori din poza reiese destul de clar ca ariplie sunt modelul pliabil de pe Vuia 1...

    RăspundețiȘtergere
  6. AAAA ... !!!! Pai e "Vuia no.1" sau "Vlaicu no. 1" ? Nu te supara George, dar sa nu confundam totusi merele Ionatane cu merele Golden. Sunt tot mere, e adevarat, dar sunt soiuri diferite ... Cum facem atunci ?

    Nu am mai amintit despre una din sursele mele de informare in domeniu ...
    "Aviatia" de Conf. dr. ing. Florin Zaganescu din ciclul "Mici enciclopedii si dictionare ilustrate" scoasa la "Editura stiintifica si enciclopedica - Bucuresti 1985".
    Despre avioanele Vlaicu se vorbeste la paginile 55 si 56, dar despre avioanele Vuia se vorbeste la paginile 71 si 72. Recunosc ca am facut o greseala pentru ca nu m-am informat ... Vuia no. 1 avea un cadru prismatic triunghiular fara stabilizator orizontal. Vuia no.1-bis, provenit din perfectionarea lui Vuia no.1, avea acelasi cadru prismatic triunghiular, dar avea un stabilizator orizontal fixabil la decolare sub forma de triunghi in plan. Vuia no.2 avea un cadru prismatic dreptunghiular si ampenaj orizontal (stabilizator si profundor) construite din start. A mai fost construit un avion plecand de la Vuia no.2, dar nu a fost terminat. Unele zvonuri vorbesc ca a fost denumit Vuia no.2-bis altele ca a fost denumit Vuia no.3. Ar fi trebuit sa aiba un sistem de eleroane pe aripile principale care sa ajute la o manevrare mai buna a aparatului. TOATE aparatele Vuia au avut 4 ROTI, UN propulsor elice si configuratie clasica aripa-ampenaj incepand cu Vuia no.1-bis. In cazul lui Vuia no.1 este vorba de o aripa zburatoare care are in spatele cockpitului un ampenaj vertical cu directie si fara deriva.

    Aparatele Vlaicu au avut 3 roti, DOUA propulsoare elice contra-rotative in tandem, si configuratie CANARD.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. EXCELENT,DORIAN!DE CE?
      PENTRU CA TE-AI AMBITIONAT SI TE-AI INFORMAT !

      Ștergere
  7. AAAA ... !!!! Pai e "Vuia no.1" sau "Vlaicu no. 1" ? Nu te supara George, dar sa nu confundam totusi merele Ionatane cu merele Golden. Sunt tot mere, e adevarat, dar sunt soiuri diferite ... Cum facem atunci ?

    Nu am mai amintit despre una din sursele mele de informare in domeniu ...
    "Aviatia" de Conf. dr. ing. Florin Zaganescu din ciclul "Mici enciclopedii si dictionare ilustrate" scoasa la "Editura stiintifica si enciclopedica - Bucuresti 1985".
    Despre avioanele Vlaicu se vorbeste la paginile 55 si 56, dar despre avioanele Vuia se vorbeste la paginile 71 si 72. Recunosc ca am facut o greseala pentru ca nu m-am informat ... Vuia no. 1 avea un cadru prismatic triunghiular fara stabilizator orizontal. Vuia no.1-bis, provenit din perfectionarea lui Vuia no.1, avea acelasi cadru prismatic triunghiular, dar avea un stabilizator orizontal fixabil la decolare sub forma de triunghi in plan. Vuia no.2 avea un cadru prismatic dreptunghiular si ampenaj orizontal (stabilizator si profundor) construite din start. A mai fost construit un avion plecand de la Vuia no.2, dar nu a fost terminat. Unele zvonuri vorbesc ca a fost denumit Vuia no.2-bis altele ca a fost denumit Vuia no.3. Ar fi trebuit sa aiba un sistem de eleroane pe aripile principale care sa ajute la o manevrare mai buna a aparatului. TOATE aparatele Vuia au avut 4 ROTI, UN propulsor elice si configuratie clasica aripa-ampenaj incepand cu Vuia no.1-bis. In cazul lui Vuia no.1 este vorba de o aripa zburatoare care are in spatele cockpitului un ampenaj vertical cu directie si fara deriva.

    Aparatele Vlaicu au avut 3 roti, DOUA propulsoare elice contra-rotative in tandem, si configuratie CANARD.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) :) )))Asa este, soiuri diferite!

      Ștergere
    2. AM PUBLICAT-O,CU TOATE CA AM SPUS SI ACUM ESTE PENTRU ULTIMA OARA CAND O SPUN:CINE COMENTEAZA FARA NICK-NAME VA FI STERS !
      AVIZ AMATORILOR !

      Ștergere
  8. FRATI FARTATI, ESTE BINE CA AM AVUT RABDARE:
    V-ATI BATUT CAPUL SI ASTFEL AM AFLAT MULTE AMANUNTE INTERESANTE .
    LA CATEGORIA PRIMUL LA FINISH A CASTIGAT DESIGUR GEORGE GMT.PENTRU VITEZA DE REACTIE, DAR ESTE CRUNT PENALIZAT PENTRU LIMBAJ SI LIPSA DE DETALII DOVEDITOARE.
    SORRY GEORGE,PLATSTI MAINE BEREA !
    LA CATEGORIA AMBITIE SI CERCETARE, DESIGUR CASTIGA DORIAN DETASAT.
    PER TOTAL ,LA CLASAMENTUL GENERAL, CASTIG EU CA AM STIUT CUM SA VA PROVOC.
    DECI SI PRIN URMARE:
    ESTE FOTOGRAFIA PRIMULUI ZBOR CU MOTOR CU DECOLARE INTEGRAL CU MIJLOACE DE BORD DIN LUME,CU "vUIA 1"

    RăspundețiȘtergere