11 februarie 2015

759.Exploratoarea spaţiului Simona Popescu (ARCA Space P.R.) - interviu - preluare

.
.

  Poeta şi exploratoare a spaţiului, Simona Popescu, este una dintre femeile care şi-a asumat practicarea unei profesii cel puţin dificile: relaţii publice pentru un proiect spaţial. De aproape 13 ani, Simona se ocupă de promovarea ARCA, Asociaţia Română de Cosmonautică şi Aeronautică, o organizaţie privată care are ca scop explorarea spatiului. În această perioadă, Simona a gestionat strategia de comunicare pentru ARCA, a organizat numeroase evenimente şi a colaborat cu presa, generalistă şi de specialitate, din ţară şi din toată lumea, încercând să aducă în faţa românilor un proiect atât de îndrăzneţ, încât pare ireal.

DA PAGINA !

.

  Însă realizarile ARCA vorbesc de la sine, iar reuşitele echipei sunt ale fiecăruia dintre ei. Printre aceste reuşite se numară: participarea la competiţia Google Lunar X Prize pentru robotica şi aeronautică unde premiului este de 30 de milioane de dolari oferit de Google, teste efectuate pentru misiunea ExoMars a agenţiei Spaţiale Europene, dezvoltarea şi testarea rachetelor orbitale Haas 2C si Super Haas, capabile să pună pe orbită Pământului 2.5 tone de materie.

  Dar Simona Popescu este mai mult decât o profesionistă de relații publice. Ea este și poetă, în 2010 obținând premiul "Alexandru Macedonski - Prima Verba", al Editurii "Scrisul Românesc" pentru volumul de debut "Disecția Inocenței". Iar legătură să cu ARCA este una indestructibilă: este soția lui Dumitru Popescu, Președinte ARCA, omul care visează cu mult dincolo de stele.


HAAS 2B

Cum aţi decis să urmăriţi cariera de acum?

  Înainte să intru în echipă, predam limba franceză. Am hotărât să renunț la meseria de profesor în favoarea a ceea ce eu consider că este cel mai ambițios proiect științific românesc . Investesc permanent în acesta toate speranțele și cunoștiințele mele. Fiecare zi inseamnă o provocare și asta creează dependență. E o provocare nu numai pentru echipa tehnică, dar și pentru mine, ca om de PR. Cum spunea Einstein, "Nu înţelegi un lucru pe deplin decât dacă poţi să îl explici bunicii”. Cam așa ceva trebuie să fac și eu. Să înțeleg realizările de înaltă performanță ale echipei tehnice, astfel încât să le pot transmite mai departe publicului nostru și partenerilor.


.

Care este cel mai frumos moment din cariera dumneavoastră?

Cel mai frumos moment din cariera mea s-a întâmplat la evenimentul lansării, cu succes, a primei rachete 100% românesti, Demonstrator 2B, în anul 2004. A fost o emoție de nedescris, pe care am trăit-o împreună cu colegii mei și cu cele nouăzeci de persoane prezente: partenerii ARCA din Aviația militară și Aviația civilă, jurnaliști, prieteni sau pur și simplu spectatori. Nu am cum să uit bucuria de pe fețele tuturor. Pentru mine, personal, în momentul decolării și zborului rachetei, am avut satisfacția contribuției la materializarea unui proiect care părea incredibil de realizat în România.


ExoMars  D.T.V. (Modulul realizat de catre ARCA pentru testarea parasutelor folosite la misiunea ESA pentru planeta Marte

Cum reuşiţi să jonglaţi cu viaţa profesională şi cea personală?

Viața profesională și cea personală se întrepătrund firesc. Planul profesional s-a transformat în pasiunea de zi cu zi. E distractiv să fii implicat în știința de rachete, de exemplu, alături de fiul și de soțul meu, care ma însoțesc mai mereu în activitățile de lucru. Băiețelul meu este cel mai tânăr membru al ARCA, iar soțul meu este cel mai vechi membru al echipei.


Balon stratosferic folosit la lansarea rachetei "Helen" ARCA

Dacă aţi avea puterea să schimbaţi lumea, care este primul gând care vă vine în minte?

Aș susține un program global de cercetare aerospațială în vederea explorarării spațiului cosmic îndepărtat. Omul este un explorator neobosit și menirea lui este să caute permanent și să se autodepășească


Care sunt atuurile unei femei puternice?

Atuurile unei femei puternice sunt dinamismul, curiozitatea, capacitatea de a empatiza cu semenii, curajul de a face fata situaților neprevăzute. Sunt caracteristici specifice oricărei femei, până la urmă.


Macheta HAAS 2C

Ce planuri de viitor aveţi?

Profesional vorbind, planul meu principal de viitor se concentreaza în jurul echipei ARCA și eforturilor acesteia de a ajunge cât mai sus, pe scala spațiului cosmic. Sunt nerăbdătoare să mă ocup de organizarea a două evenimente care se apropie: testarea de către ARCA a unuia dintre cele mai puternice propulsoare europene: motorul rachetă Executor și lansarea primei rachete orbitale românești, Haas2C.
Personal, am în plan definitivarea unei cărți de ficțiune la care lucrez de mai mulți ani.


Aveţi un model de viaţă?

Consider ca fiecare persoană cu care am ocazia să colaborez este un model pentru mine, mă inspiră și mă determină să învăț din experiența acesteia într-o măsură mai mare sau mai mică. Viața fiecăruia îmi oferă exemple din care iau ceea ce este pozitiv pentru mine. Colegii mei din echipa ARCA, care sunt ingineri, aviatori, economiști, inventatori și chiar elevi, imi oferă zilnic alternative de comportamente profesionale, de unde pot capta însușiri care îmi sunt unelte de lucru în meseria mea. Ca să mă asigur că ajut suficient organizația e o necesitate să învăț de la toată lumea.


AirStrato

Ce sfaturi aveti pentru doamnele sau domnisoarele care doresc sa va urmeze cariera?

Sfatul meu pentru cititoarele d-voastră, care doresc să urmeze o carieră în relații publice, este să învețe permanent lucruri noi, din domenii diverse, să nu se teamă să experimenteze situații neprevăzute și cel mai important, să empatizeze cu oamenii de alături.


Care sunt hobby-urile dumneavoastră?

In timpul liber scriu literatura, citesc si mă preocupă astronomia.


  Foarte multe materiale despre ARCA Space gasiti aici, pe "Suntem Romania!" la cautare "ARCA" sau " ARCA SPACE"

realizare interviu:romancecufarmec
reeditare: nemotoujours

site-ul ARCA Space 

 

2 comentarii: