INSTITUŢIA
PREFECTULUI JUDEŢUL PRAHOVA
COMITETUL
JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
INSPECTORATUL
PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ AL JUDEŢULUI PRAHOVA
Evaluarea situaţiilor de
urgenţă în anul 2013
În anul 2013 structurile
specializate pentru intervenţie din cadrul Inspectoratului Situaţii
de Urgenţă „Şerban Cantacuzino” al judeţului Prahova au
participat în 12271,
dintre care 10340
au fost
acţiuni SMURD şi 1931
alte situaţii de urgenţă, în creştere faţă de anul 2012 cu
14,60%,
respectiv 1564
intervenţii.
DA PAGINA!
În anul 2013 echipajele
specializate din cadrul cadrul structurilor de intervenţie ale
inspectoratului au participat la un număr de 1931
acţiuni pentru limitarea şi înlăturarea efectelor negative ale
situaţiilor de urgenţă cauzate de incendii, arderi necontrolate,
alunecări de teren, inundaţii, asanări şi distrugeri de muniţie,
salvări de persoane şi animale, etc în scădere
faţă de anul 2012 cu 40,24%, respectiv 1298 intervenţii.
Pentru cele 1931
situaţii de urgenţă la care s-a acţionat în anul 2013 echipajele
specializate din cadrul structurilor de intervenţie au înregistrat
un timp
mediu de răspuns de 13,27 minute
şi un timp
mediu de intervenţie de 91,33 minute.
În cadrul celor 1931 situaţii de urgenţă au fost
salvate 29 de persoane, 603 animale şi 36750 păsări, bunurile
distruse fiind de aproximativ 2 mil. euro iar valoarea bunurilor
salvate fiind de peste 27 mil. euro.
În perioada analizată echipajele
specializate pentru intervenţie din cadrul structurilor de
intervenţie au acţionat pentru localizarea, lichidarea şi
înlăturarea efectelor negative a 515
incendii,
în scădere
faţă de anul 2012 cu 27,7%, respectiv 200 evenimente.
În funcţie de sursele de aprindere care au condus
la izbucnirea incendiilor, situaţia se prezintă după cum urmează
:
- Arc sau scânteie electrică – 4, Efectul termic al curentului electric – 35, Scurtcircuit electric – 115, Flacără – 122, Jar sau scânteie – 121, Efect termic – 85, Frecare – 10, Scântei mecanice – 7, Autoaprindere – 7, Explozie – 2, Trăsnet – 4.
În anul 2013 la nivelul unităţii
administrativ-teritoriale a judeţului Prahova s-au înregistrat 355
arderi necontrolate, în general la vegetaţia uscată pe terenurile
aflate în administrarea consiliilor locale, o scădere
de 61,78% faţă de anul 2012,
respectiv 574 evenimente.
- Funingine coş de fum – 34;Gunoi menajer/animal – 87; Vegetaţie uscată – 233.
Arderile necontrolate de
vegetaţie uscată produse în anul 2013 au afectat o suprafaţă de
400,81
hectare de teren.
Localităţile în care s-au înregistrat cele mai
multe intervenţii pentru localizarea, lichidarea şi limitarea
efectelor arderilor de vegetaţie uscată sunt :
- Gura Vadului 64,70 ha – 7 intervenţii, Valea Călugărească 30,15 ha – 5 intervenţii, Jugureni 27,17 ha – 5 intervenţii, Bărcăneşti 25,05 ha – 13 intervenţii, Bucov 23,53 ha – 10 intervenţii, Comarnic 20,03 ha – 2 intervenţii, Urlaţi 19,13 ha – 17 intervenţii, Gorgota 16,52 ha – 3 intervenţii, Boldeşti Scăieni 15,51 ha – 11 intervenţii, Poienarii Burchii 14,50 ha – 11 intervenţii, Ceptura 12,00 ha – 2 intervenţii, Sângeru 10,15 ha – 2 intervenţii.
În
anul 2013 structurile de intervenţie din cadrul ISUJ Prahova au
acţionat pentru limitarea şi înlăturarea efectelor negative ale
inundaţiilor în 70
situaţii.
Au fost constatate şi evaluate efectele negative
generate de alunecările de teren în 41 localităţi, astfel:
Adunaţi (3), Apostolache (1), Ariceştii Zeletin (2), Baba Ana (1),
Bătrâni (1), Bertea (3), Brazi (2), Breaza (5), Brebu (4), Buşteni
(1), Câmpina (1), Ceraşu (1), Chiojdeanca (3), Comarnic (1), Cornu
(5), Drajna (2), Gornet (2), Gura Vadului (2), Izvoarele (2),
Jugureni (3), Lapoş (1), Măneciu (1), Mizil (1), Păcureţi (2),
Plopu (1), Poiana Câmpina (1), Podenii Noi (2), Predeal Sărari (3),
Salcia (1), Scorţeni (1), Sinaia (1), Sîngeru (3), Starchiojd (1),
Surani (3), Şoimari (3), Şotrile (4), Ştefeşti (1), Tătaru (1),
Telega (5), Urlaţi (2) şi Valea Doftanei (3).
În anul 2013 echipajele
specializate din cadrul structurilor de intervenţie, încadrate pe
autospecialele de descarcerare şi ambulanţele tip B2 au participat
la 10340
acţiuni pentru
acordarea primului ajutor medical de urgenţă, descarcerare,
asistenţă persoane, salvări de animale şi alte intervenţii.
Din numărul total de intervenţii
la care structurile SMURD au participat, 9131
au fost
acţiuni pentru acordarea primului ajutor medical calificat de
urgenţă, reprezentând 88,30%
din
numărul total de intervenţii SMURD.
Pe timpul acţiunilor de
intervenţie echipajele paramedicale încadrate pe ambulanţele tip
B2 din dotarea S.M.U.R.D. Prahova au acordat primul ajutor medical de
urgenţă unui număr de 9477
persoane (8726
adulţi şi 751 minori),
dintre care 7133
au fost transportaţi la Unitatea de Primiri Urgenţe Ploieşti,
Centrele de Primiri Urgenţe Câmpina şi Sinaia sau alte unităţi
medicale, 458
au fost predaţi la echipaje ale S.A.J., iar 1642
au rămas la domiciliu din care la 103
în urma consultului s-a constatat decesul.
Pentru cele 10340 situaţii de
urgenţă la care s-a acţionat în anul 2013 echipajele specializate
SMURD au înregistrat un timp
mediu de răspuns de 10,42 minute
şi un timp
mediu de intervenţie de 54,63 minute.
În anul
2013 echipajele SMURD încadrate pe autospecialele de descarcerare au
intervenit pentru permiterea accesului şi degajarea victimelor în
cele mai bune condiţii şi cât mai rapid posib la 206
accidente rutiere
în care au fost implicate 157
persoane (149 adulţi şi 8 minori),
dintre care 2 au fost preluate de elicopterul SMURD Bucureşti şi 38
au fost transportate de echipajele paramedicale la Unitatea de
Primiri Urgenţe Ploieşti.
În funcţie de locaţia în care
s-au produs cele mai multe accidente se evidenţiază pe
arterele rutiere naţionale,
pe raza localităţilor municipiul Ploieşti – 61, Sinaia – 12,
Câmpina – 10, Comarnic – 10, Blejoi – 16, Mizil – 9 şi
Bucov - 9.
Activitatea de prevenire a situaţilor de urgenţă
s-a materializat în 1738 de controale din care: 34 investiţii, 1042
operatori economici, 16 operatori SEVESO, 542 instituţii, 104
localităţi, comparativ cu anul 2012 unde s-au executat cu 60% mai
multe activităţi preventive, fiind constatate 14734 de nereguli,
din care 6255 au fost soluţionate pe timpul controalelor şi 8479 au
fost sancţionate. În domeniul avizării-autorizării au fost emise:
220 avize de securitate la incendiu şi 7 protecţie civilă şi 132
de autorizaţii de securitate la incendiu şi protecţie civilă.
De asemenea au fost avizate 49 planuri de evacuare şi
urgenţă internă şi 345 transporturi deşeuri periculoase.
OBIECTIVE ŞI PRIORITĂŢI 2014
- Identificarea de noi resurse umane, materiale, financiare pentru optimizarea şi eficientizarea acţiunilor de intervenţie prin modernizarea dotărilor şi micşorarea timpului de răspuns în scopul limitării efectelor negative, salării vieţii oamenilor şi bunurilor materiale;
- Cuantificarea efectelor negative ce pot fi generate de secetă, cu prioritate pentru populaţie, animale, fond forestier, utilităţi publice, astfel încât serviciul profesionist pentru situaţii de urgenţă să fie dotat cu 1-2 autocisterne cu o capacitate de 40 tone pentru transport apă potabilă în localităţile ce pot fi afectate;
- Continuarea procesului de pregătire a populaţiei prin exerciţii de evacuare la instituţii publice, unităţi de învăţământ, unităţi sanitare, unităţi de turism şi supermarketuri.
- Identificarea şi asigurarea unor rezerve operative de apă pentru incendii în zonele greu accesibile pentru localităţile izolate, obiective, construcţii şi fond forestier îndeosebi pe timp de secetă sau alte condiţii meteorologice nefavorabile.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu