Instalatia DV1,care se pare ca este ultima de acest gen din lume |
Desigur, pana azi, 27.09.2021 nu a fost intreprins nimic de acest gen de către instituțiile abilitate, in mod special de catre Directia Judeteana de Cultura Prahova.
Mai jos aveti cererea Asociației noastre asa cum a fost transmisă:
Către: Direcția Județeană Pentru Cultură Prahova,
în atenția D-lui. Director Executiv – Constantin Stere
spre cunostință:
D-lui Ministru al Culturii,
D-lui Ministru al Transporturilor,
D-lui Secretar de Stat,
D-lui Secretar General,
D-lui Primar al municipiului Campina,
D-lui Director al Institutului National de Patrimoniu,
Prin prezentul document, Asociația Cultural – Educativă pentru Protejarea și Promovarea Patrimoniului Tehnic, Științific și Istoric „Suntem România”, revenim asupra cererii scrise pe care v-am adresat-o în data de 13.04.2021, prin care vă solicitam declanșarea procedurii de clasare în Lista monumentelor istorice a ansamblului rafinăriei „Steaua Română” – Câmpina și de această dată vă adresăm rugămintea ca în conformitate cu prevederile Art. 21 din Legea Nr. 422/2001 să declanșați procedura de clasare de urgență în Lista monumentelor istorice a ansamblului arhitectonic și tehnic menționat.
Ne întemeiem prezenta solicitare pe faptul că în intervalul de timp scurs de la data la care v-am adresat prima cerere și momentul în care vă transmitem prezentul document, în speța semnalată au apărut elemente noi, care reclamă o intervenție de urgență.
Astfel, prin răspunsul scris primit la petiția adresată de asociația noastră conducerii Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, document înregistrat cu nr. 32303/4778/2021, pe care vi-l anexăm în copie, suntem informați că: „La momentul actual, în baza solicitării Sucursalei Regionale CF București, se află pe circuitul intern de promovare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, proiectul de act normativ privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unor bunuri aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în concesiunea Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” – S.A. – Sucursala Regională CF București, în vederea scoaterii din funcțiune, casării și valorificării, după caz, în care se regăsește și linia CF neinteroperabilă Câmpina – Câmpinița – Telega”.
Mai mult, în cadrul Strategiei de Dezvoltare Durabilă a Municipiului Câmpina 2021 – 2027 se propune desființarea ansamblului căii ferate Câmpina – Câmpinița – Telega și realizarea pe terenul astfel eliberat a unei noi căi de comunicație rutieră, ce ar urma să asigure accesul și legătura între Municipiul Câmpina și localitățile limitrofe: Telega, Brebu și Poiana Câmpina.
În opinia membrilor asociației noastre și a specialiștilor consultați, desființarea căii ferate Câmpina – Câmpinița – Doftana (Telega) va afecta profund și ansamblul rafinăriei ”Steaua Română” – Câmpina, a cărei stație de încărcare pentru produse petroliere, împreună cu întregul său dispozitiv de linii industriale și o mare parte din instalațiile existente se vor afla astfel în pericol de a fi demontate și valorificate ca deșeuri feroase.
În fapt, pentru a preveni orice potențiale distrugeri ale acestor importante instalații, cu foarte mare valoare tehnică și istorică, vă solicităm declanșarea procedurii de clasare de urgență a ansamblului rafinăriei „Steaua Română” – Câmpina și comunicarea în scris, în termenul legal de maximum trei zile de la înregistrarea prezentei cereri, a unui răspuns, însoțit de o copie a notei de constatare întocmite de delegatul Direcției Județene Pentru Cultură Prahova.
În cazul în care solicitarea noastră nu va determina declanșarea procedurii de clasare de urgență a ansamblului rafinăriei „Steaua Română” – Câmpina, ne rezervăm dreptul de a sesiza conducerea Ministerului Culturii și de a face uz de toate mijloacele legale pentru reglementarea, cu celeritate, a situației semnalate.
Dr. în istorie Sorin Turturica - manager stiintific Asociatie ,
Andrei Berinde – coordonator proiect linie CF Campina-Doftana (Telega) – specialist în istoria feroviară,
Ing. Radu Bellu – expert atestat pentru patrimoniu cultural național mobil – bunuri de importanță tehnică, material rulant de cale ferată și instalații feroviare,
Alex Stoian – Președinte asociație – coordonator programe,
Verificat: Ing. Daniel Anghel – Consilier tehnic asociație.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu