23 aprilie 2013

067.LEGIUNEA STRAINA : Legenda, mit sau MIRAJUL AVENTURIERULUI?-p3




1

2
In anul - parca - '96 am cunoscut primul tip care a fost in Legiunea straina : masiv, cat usa - va asigur ca nici eu nu sunt micutz- mut , tuns zero, desigur cu o cicatrice pe fatza ( cred ca altfel nu le da drumul de acolo, e un sablon ), cu o privire... nu de raket fost in Afganistan, dar va asigur ca nici de bona.




  L-am cunoscut fiind - cica, oficial, consilierul unei doamne din fosta aristocratie romana, printesa de fel, la vreo 70 de anisori , care se mai invita pe la noi la o cafea intre doo judecati de retrocedari de terenuri, paduri, case si alte minunatii parintesti.
  Nu stiu ce credul ar fi zis ca " baiatul" acela era consilier , dar bodyguard chiar nu s-ar fi mirat nimeni daca i s-ar fi spus.
  Usor-usor am ajuns sa-l fac mai sociabil, sa mai dea si el doua cuvinte la ora si atunci am inteles ca numai fericit nu era ca statuse 10 anisori batuti pe muche prin tarile calde coloniale ca soldat al Legiunii.
  In primul rand mi-a zis ca si daca ar vrea sa incalce Codul si sa-mi povesteasca nu-stiu-ce aventuri razboinice pe care le-a avut, nu are de gand macar sa-si aduca aminte, nefiind de loc mandru de ele si ca va regreta toata viata ca a avut o asemenea inspiratie nefericita de a intra in acel cadru, dar nu l-au incantat decat banii si pensia grasutza de care dispunea la ora la care vorbeam ( avea vreo 35 de ani dar zau ca arata de 45 ).Apoi, mai tarziu, a zis ca toata viatza va blestema clipa in care a hotarat sa ramana si asta datorita ultimilor ani in care a fost continuu in misiuni care nu exista si nu au existat vreodata.
  Nu-mi placea cum arata cand imi spunea, asa ca nu am mai continuat nicicand asemenea discutii cu el.

  Mai tarziu in timp am cunoscut si pe altii : unii care s-au trezit la timp si s-au retras cand trebuia, altii care povesteau incantati de viata de acolo , dar desigur nicicand despre ce misiuni au avut , multe figuri si diverse reactii, dar... o moaca senina nu am vazut si eu printre ei.

 Dand pagina veti citi Codul , desigur in original si veti vedea ultimele parti din serial.
 Nu mai dau link-uri spre celelalte episoade, doar le-ati vazut, nu?


                                                                  - nemotoujours -

                                                         
1 - Légionnaire, tu es un volontaire servant la France avec honneur et fidélité.
2 - Chaque légionnaire est ton frère d'arme, quelle que soit sa nationalité, sa race, sa religion. Tu lui manifestes toujours la solidarité étroite qui doit unir les membres d'une même famille.
3 - Respectueux des traditions, attaché à tes chefs, la discipline et la camaraderie sont ta force, le courage et la loyauté tes vertus.
4 - Fier de ton état de légionnaire, tu le montres dans ta tenue toujours élégante, ton comportement toujours digne mais modeste, ton casernement toujours net.
5 - Soldat d'élite, tu t'entraînes avec rigueur, tu entretiens ton arme comme ton bien le plus précieux, tu as le souci constant de ta forme physique.
6 - La mission est sacrée, tu l'exécutes jusqu'au bout et, s'il le faut, en opérations, au péril de ta vie.
7 - Au combat tu agis sans passion et sans haine, tu respectes les ennemis vaincus, tu n'abandonnes jamais ni tes morts, ni tes blessés, ni tes armes.

ON NE CESSE PAS D’ETRE LEGIONNAIRE LE JOUR OU ON QUITTE L’UNIFORME, ON LE RESTE JUSQU’A LA MORT !


VIZIONARE PLACUTA !


                                                           - NEMOTOUJOURS - 

ATENTIE ! 
Nu se mai accepta comentarii anonime.
Va rugam alegeti-va un nickname.
Multumim.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu