01 iulie 2013

139,Bucuresti International Air Show: spectacolul ce incununeaza intrecerile aviatice din Romania !

Dintr-astea se vad pe acolo
Anul trecut a fost o nebunie.
Nu numai ca doua zile in tarcul presei cu colegii de la Resboiu m-au ars  si m-au obosit de parca ma alergasera ogarii contelui la braconaj de caprioare, dar o luasem si de cap rau de tot : spectacol de spectacol cu vuiete si adrenalina de nu m-am linistit nici dupa o saptamana.
Acum se pare ca va fi si mai mult, cel putin asa se promise prin cercuri inalte.
Dar iata ce spusera Domniile lor, organizatorii:

- nemotoujours -

DA PAGINA:


Kairys speriindu-ne

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti va continua şi în acest an o tradiţie agreată şi aşteptată nu doar de lumea aviaţiei, ci şi de publicul pasionat de acest domeniu prin organizarea Bucharest International Air Show & General Aviation Exhibition 2013 pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa-Aurel Vlaicu, evenimentul fiind programat pentru zilele de 27 şi 28 iulie 2013.

Ediţia din acest an este dedicată celebrării centenarului Aeronauticii Militare şi a 90 de ani de la înfiinţarea Aeroclubului României. Estimăm o participare a publicului pasionat cel puţin la fel de numeroasă ca în anul 2012 (peste 100.000 de spectatori cumulat în cele două zile dedicate evenimentului).

Vă așteptăm!


AGENDA EVENIMENTULUI BIAS 2013:

Bucharest International Air Show & General Aviation Exhibition – BIAS 2013 se desfăşoară în zilele de 27-28 iulie 2013, pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa-Aurel Vlaicu.

Ediţia din acest an este dedicată celebrării Centenarului Aeronauticii Militare şi a 90 de ani de la înfiinţarea Aeroclubului României.

Intrarea publicului este liberă. Accesul se face prin ROMAERO.

Locurile de parcare sunt strict limitate. Recomandăm folosirea mijloacelor de transport în comun.

Spectacolul aerian cuprinde 3 secţiuni principale de evoluţii aeriene:

Sâmbătă, 27 iulie
  • Accesul publicului se face începând cu ora 8:00
  • Ceremonial de deschidere a BIAS, ora 9:00
- Raportul comandantului Regimentului 30 Gardă, salutul drapelului de luptă, trecerea în revistă a formaţiei,

- Defilarea drapelelor naţionale ale ţărilor participante la spectacolul aerian BIAS 2013,

- Drill Team – demonstraţie de mânuire a armei susţinute de Regimentul 30 Gardă „Mihai Viteazul”,

- Rulajul la sol al aparatului de zbor Vlaicu II (replica în mărime naturală), ca un tribut adus pionierului aviaţiei româneşti -Aurel Vlaicu, de la a cărui trecere în nefiinţă se împlinesc 100 de ani.

- Decolarea primei aeronave care deschide show-ul aerian BIAS 2013.

Sâmbătă, 27 iulie

Spectacolul “Zbor în crepuscul”, ora 19:00

Duminică, 28 iulie


Deschiderea spectacolului, ora 9:00

Nu doar favoritii mei....................
 
Pe aici ne chinuiam si noi


 

 

 

 

 

Participanti

THE FLYING BULLS

Istoria echipei “The flying Bulls” începe prin anii 80’. În această perioadă, Sigi Angerer, un pilot al liniilor tiroliene, pasionat de aeronavele mai vechi a adus în Austria un avion T28 B în vederea restaurării acestuia. În momentul întâlnirii cu fondatorul Red Bull Dietrich Mateschitz, Sigi a mai adăugat două avioane la colecţia sa, un Grumann G44 Widgeon şi legendarul Chance Vought F4 U -4 Corsair. Ultimul i-a inspirat pe cei doi atât pentru sloganul corporate “Red Bull îţi dă aripi”, cât şi pentru denumirea “The Flying Bulls”. Succesele înregistrate ulterior, precum şi lipsa spaţiului la aeroportul Innsbruck i-a determinat să construiască un hangar în apropierea aeroportului din Salzburg şi să-şi înfiinţeze, în 1999, propria companie “The Flying Bulls”.
Printre aeronavele utilizate în demonstraţii se numără Douglas DC -6B, B25J Mitchell, Lockheed P-38L, PT-17 Stearman, Fairchild PT -19, Alpha Jet, Bell Cobra TAH-1F, Cessna CE 208 Amphibian Caravan, Minijet BD5-J etc.
Legendarul Chance Vought F4 U -4 Corsair a putut fi admirat în anul 2011, în cadrul spectacolului aerian OTOPENI AIR SHOW.

JURGIS KAIRYS

Jurgis Kairys s-a născut în Sharipovo, Krasnojarsk, la 6 mai 1952, părinţii lui fiind exilaţi de către sovietici din Lituania în 1951. S-au reîntors acasă în satul lor Berže în 1959, când Jurgis avea 6 ani.
Dragostea pentru avioane şi zbor a început de pe vremea când era copil şi mergea la şcoală, privind păsările şi avioanele folosite pentru agricultură situate în apropierea casei lui.
În 1973, Jurgis Kairys a absolvit Şcoala Tehnică de Aviaţie Viborg, devenind mecanic şi inginer de aeronavă, iar în 1974 a început primele acrobaţii, în Lituania.
Talentele sale şi determinarea au fost evidente, devenind membru al echipei naţionale de elită, în 1976. În 1984, absolvă Academia de Aviaţie Civilă şi devine inginer pilot.
Îndrăgostit dintotdeauna de aviaţie, Kairys şi-a văzut prima recunoaştere a abilităţilor sale de inginer şi de pilot de aeronave, atunci când i s-a propus să lucreze ca pilot de încercare pentru Suhoi Design (1989) pentru a dezvolta celebrele Sukhoi 26, 29,31.
Aeronavele de acrobaţie complet noi au început să domine competiţiile internaţionale de acrobaţie la clasa Unlimited, Kairys fiind multiplu campion mondial la această secţiune.
Întotodeauna a căutat şi a experimentat noi manevre acrobatice, care acum îi poartă numele: “roata lui Kairys”, “cobra”, micul looping”. În 2004 şi-a creat propriul aparat de zbor -YUKA- special pentru acrobaţiile sale.
Este primul pilot de acrobaţie din lume care şi-a pilotat avionul cu manevrele specifice pilotării unui elicopter.
Pasiunea, experienţa şi spiritul său creativ, fac din Jurgis Kairys unul dintre cei mai impresionanţi piloţi într-un show aerian. Regia evoluţiilor care îi poartă semnătura este mereu surprinzătoare şi de fiecare dată Kairys ne face să aşteptăm ceva nou şi extraordinar.

FORŢELE AERIENE ROMÂNE

Misiunile Forţelor Aeriene Române pe timp de pace sunt definite pentru a realiza menţinerea integrităţii spaţiului aerian naţional şi protejarea unor obiective vitale împotriva atacurilor aeriene şi sunt realizate prin funcţiile de supraveghere aeriană şi de poliţie aeriană, pentru menţinerea securităţii spaţiului aerian naţional.
In dotarea Forţelor Aeriene Române se află aeronave de luptă (MIG 21 LANCER), de transport (AN-26, AN-30, C-130 B Hercules, C 27J Spartan).

AEROCLUBUL ROMÂNIEI

În anul 1920, din iniţiativa prinţului George Valentin Bibescu este fondat Aeroclubul Regal al României. După o serie de transformări de statut şi denumire, în 1991 devine Aeroclubul României.
Încă din anul 1990, se înregistrează o puternică deschidere a acestuia pentru participarea la cât mai multe evenimente, piloţii şi paraşutiştii profesionişti şi sportivi luând parte la numeroase mitinguri în toată ţara, precum şi la o serie de acţiuni internaţionale: campionate europene şi mondiale, mitinguri şi demonstraţii internaţionale în Franţa, Elveţia, Cehoslovacia, Ungaria, Germania, Bulgaria, China şi altele. Aeroclubul României împreună cu Federaţia Aeronautică Română organizează şi participă la al doilea Campionat European de Paraşutism, desfăşurat între 1 – 9 august 1993, la Timişoara.
Se înregistrează o largă deschidere a serviciilor Aeroclubului României pentru zborul cu motor, zborul fără motor, paraşutism şi activităţile cu aparate ultrauşoare. AEROCLUBUL ROMÂNIEI este afiliat la Federaţia Aeronautică Română şi Federaţia Română de Modelism pentru sporturile aeronautice, la Ministerul Sporturilor: zbor cu motor, planorism, paraşutism, zbor cu aeronave ultrauşoare, zbor cu balonul şi aeromodelism.

IACĂRII ACROBAŢI

Echipa Iacării Acrobaţi – cunoscuţi în lume cu numele de AEROBATIC YAKKERS, participă anual la peste 30 de demonstraţii în România, Europa şi, mai nou, chiar în Orientul Mijlociu.
Plăcerea zborului şi devotamentul faţă de avioanele lor, pe care atât echipa, cât şi cei care o susţin direct sau ca parteneri, sunt oglindite în modul în care aceştia zboară.
Zborul demonstrativ de 15 minute al IACĂRILOR ACROBAŢI, cu avionul de tip YAK 52TW, se desfăşoară între 100 şi 800 m faţă de sol, pe o rază de un km, cu viteze între 0 şi 450 km/h, iar piloţii rezistă în aceste evoluţii la suprasarcini cuprinse între +5 şi – 3G pentru zborul în formaţie, iar pentru acrobaţiile individuale, între +7 şi -5G.

INSPECTORATUL GENERAL DE AVIAŢIE AL MINISTERULUI ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR

Inspectoratul General de Aviaţie (I.G.Av.) este continuatorul Unităţii Speciale de Aviaţie a Ministerului Administraţiei şi Internelor, unitate de elită înfiinţată în anul 1947, cu bază pe aerodromul Dudeşti-Cioplea. De-a lungul anilor, unitatea a făcut parte din mai multe structuri din sistemul de ordine publică şi siguranţă naţională, sub denumiri diferite, iar din anul 2008 a fost reorganizată la nivel de inspectorat general.
Ca structură de aviaţie a Ministerului Administraţiei şi Internelor, I.G.Av. este specializat în executarea misiunilor de zbor, operative sau cu caracter umanitar, independent sau în cooperare, în sprijinul structurilor de ordine şi siguranţă publică şi al comunităţii.
Misiunile desfăşurate pot viza transportul trupelor sau a materialelor pentru diverse intervenţii, stingerea incendiilor de mari proporţii sau căutarea-salvarea unor persoane aflate în pericol.
De asemenea, IGAv este operator aerian pentru SMURD, participând la misiuni de transport aeromedical de urgenţă, precum şi la intervenţii rapide la faţa locului.


TOATE INFORMATIILE SI FOTO NEMARCATE PRELUATE DE PE SITE-UL EVENIMENTULUI:B.I.A.S.2013



 .














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu