Dintr-astea se vad pe acolo |
Nu numai ca doua zile in tarcul presei cu colegii de la Resboiu m-au ars si m-au obosit de parca ma alergasera ogarii contelui la braconaj de caprioare, dar o luasem si de cap rau de tot : spectacol de spectacol cu vuiete si adrenalina de nu m-am linistit nici dupa o saptamana.
Acum se pare ca va fi si mai mult, cel putin asa se promise prin cercuri inalte.
Dar iata ce spusera Domniile lor, organizatorii:
- nemotoujours -
DA PAGINA:
Kairys speriindu-ne |
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti va continua şi în acest an o tradiţie agreată şi aşteptată nu doar de lumea aviaţiei, ci şi de publicul pasionat de acest domeniu prin organizarea Bucharest International Air Show & General Aviation Exhibition 2013 pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa-Aurel Vlaicu, evenimentul fiind programat pentru zilele de 27 şi 28 iulie 2013.
Ediţia din acest an este dedicată celebrării centenarului Aeronauticii Militare şi a 90 de ani de la înfiinţarea Aeroclubului României. Estimăm o participare a publicului pasionat cel puţin la fel de numeroasă ca în anul 2012 (peste 100.000 de spectatori cumulat în cele două zile dedicate evenimentului).Vă așteptăm!
AGENDA EVENIMENTULUI BIAS 2013:
Bucharest International Air Show & General Aviation Exhibition – BIAS 2013 se desfăşoară în zilele de 27-28 iulie 2013, pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa-Aurel Vlaicu.
Ediţia din acest an este dedicată celebrării Centenarului Aeronauticii Militare şi a 90 de ani de la înfiinţarea Aeroclubului României.
Intrarea publicului este liberă. Accesul se face prin ROMAERO.
Locurile de parcare sunt strict limitate. Recomandăm folosirea mijloacelor de transport în comun.
Spectacolul aerian cuprinde 3 secţiuni principale de evoluţii aeriene:
Sâmbătă, 27 iulie
- Accesul publicului se face începând cu ora 8:00
- Ceremonial de deschidere a BIAS, ora 9:00
- Defilarea drapelelor naţionale ale ţărilor participante la spectacolul aerian BIAS 2013,
- Drill Team – demonstraţie de mânuire a armei susţinute de Regimentul 30 Gardă „Mihai Viteazul”,
- Rulajul la sol al aparatului de zbor Vlaicu II (replica în mărime naturală), ca un tribut adus pionierului aviaţiei româneşti -Aurel Vlaicu, de la a cărui trecere în nefiinţă se împlinesc 100 de ani.
- Decolarea primei aeronave care deschide show-ul aerian BIAS 2013.
Sâmbătă, 27 iulie
Spectacolul “Zbor în crepuscul”, ora 19:00
Duminică, 28 iulie
Deschiderea spectacolului, ora 9:00
Nu doar favoritii mei.................... |
Pe aici ne chinuiam si noi |
Participanti
THE FLYING BULLS
Istoria echipei “The flying
Bulls” începe prin anii 80’. În această perioadă, Sigi Angerer, un pilot
al liniilor tiroliene, pasionat de aeronavele mai vechi a adus în
Austria un avion T28 B în vederea restaurării acestuia. În momentul
întâlnirii cu fondatorul Red Bull Dietrich Mateschitz, Sigi a mai
adăugat două avioane la colecţia sa, un Grumann G44 Widgeon şi
legendarul Chance Vought F4 U -4 Corsair. Ultimul i-a inspirat pe cei
doi atât pentru sloganul corporate “Red Bull îţi dă aripi”, cât şi
pentru denumirea “The Flying Bulls”. Succesele înregistrate ulterior,
precum şi lipsa spaţiului la aeroportul Innsbruck i-a determinat să
construiască un hangar în apropierea aeroportului din Salzburg şi să-şi
înfiinţeze, în 1999, propria companie “The Flying Bulls”.
Printre aeronavele utilizate în
demonstraţii se numără Douglas DC -6B, B25J Mitchell, Lockheed P-38L,
PT-17 Stearman, Fairchild PT -19, Alpha Jet, Bell Cobra TAH-1F, Cessna
CE 208 Amphibian Caravan, Minijet BD5-J etc.
Legendarul Chance Vought F4 U -4 Corsair a putut fi admirat în anul 2011, în cadrul spectacolului aerian OTOPENI AIR SHOW.
JURGIS KAIRYS
Jurgis Kairys s-a născut în
Sharipovo, Krasnojarsk, la 6 mai 1952, părinţii lui fiind exilaţi de
către sovietici din Lituania în 1951. S-au reîntors acasă în satul lor
Berže în 1959, când Jurgis avea 6 ani.
Dragostea pentru avioane şi zbor a
început de pe vremea când era copil şi mergea la şcoală, privind
păsările şi avioanele folosite pentru agricultură situate în apropierea
casei lui.
În 1973, Jurgis Kairys a absolvit Şcoala
Tehnică de Aviaţie Viborg, devenind mecanic şi inginer de aeronavă, iar
în 1974 a început primele acrobaţii, în Lituania.
Talentele sale şi determinarea au fost
evidente, devenind membru al echipei naţionale de elită, în 1976. În
1984, absolvă Academia de Aviaţie Civilă şi devine inginer pilot.
Îndrăgostit dintotdeauna de aviaţie,
Kairys şi-a văzut prima recunoaştere a abilităţilor sale de inginer şi
de pilot de aeronave, atunci când i s-a propus să lucreze ca pilot de
încercare pentru Suhoi Design (1989) pentru a dezvolta celebrele Sukhoi
26, 29,31.
Aeronavele de acrobaţie complet noi au
început să domine competiţiile internaţionale de acrobaţie la clasa
Unlimited, Kairys fiind multiplu campion mondial la această secţiune.
Întotodeauna a căutat şi a experimentat
noi manevre acrobatice, care acum îi poartă numele: “roata lui Kairys”,
“cobra”, micul looping”. În 2004 şi-a creat propriul aparat de zbor
-YUKA- special pentru acrobaţiile sale.
Este primul pilot de acrobaţie din lume care şi-a pilotat avionul cu manevrele specifice pilotării unui elicopter.
Pasiunea, experienţa şi spiritul său
creativ, fac din Jurgis Kairys unul dintre cei mai impresionanţi piloţi
într-un show aerian. Regia evoluţiilor care îi poartă semnătura este
mereu surprinzătoare şi de fiecare dată Kairys ne face să aşteptăm ceva
nou şi extraordinar.
FORŢELE AERIENE ROMÂNE
Misiunile
Forţelor Aeriene Române pe timp de pace sunt definite pentru a realiza
menţinerea integrităţii spaţiului aerian naţional şi protejarea unor
obiective vitale împotriva atacurilor aeriene şi sunt realizate prin
funcţiile de supraveghere aeriană şi de poliţie aeriană, pentru
menţinerea securităţii spaţiului aerian naţional.
In dotarea Forţelor Aeriene Române se
află aeronave de luptă (MIG 21 LANCER), de transport (AN-26, AN-30,
C-130 B Hercules, C 27J Spartan).
AEROCLUBUL ROMÂNIEI
În anul 1920, din iniţiativa
prinţului George Valentin Bibescu este fondat Aeroclubul Regal al
României. După o serie de transformări de statut şi denumire, în 1991
devine Aeroclubul României.
Încă din anul 1990, se înregistrează o puternică deschidere a acestuia pentru participarea la cât mai multe evenimente, piloţii şi paraşutiştii profesionişti şi sportivi luând parte la numeroase mitinguri în toată ţara, precum şi la o serie de acţiuni internaţionale: campionate europene şi mondiale, mitinguri şi demonstraţii internaţionale în Franţa, Elveţia, Cehoslovacia, Ungaria, Germania, Bulgaria, China şi altele. Aeroclubul României împreună cu Federaţia Aeronautică Română organizează şi participă la al doilea Campionat European de Paraşutism, desfăşurat între 1 – 9 august 1993, la Timişoara.
Se înregistrează o largă deschidere a serviciilor Aeroclubului României pentru zborul cu motor, zborul fără motor, paraşutism şi activităţile cu aparate ultrauşoare. AEROCLUBUL ROMÂNIEI este afiliat la Federaţia Aeronautică Română şi Federaţia Română de Modelism pentru sporturile aeronautice, la Ministerul Sporturilor: zbor cu motor, planorism, paraşutism, zbor cu aeronave ultrauşoare, zbor cu balonul şi aeromodelism.
Încă din anul 1990, se înregistrează o puternică deschidere a acestuia pentru participarea la cât mai multe evenimente, piloţii şi paraşutiştii profesionişti şi sportivi luând parte la numeroase mitinguri în toată ţara, precum şi la o serie de acţiuni internaţionale: campionate europene şi mondiale, mitinguri şi demonstraţii internaţionale în Franţa, Elveţia, Cehoslovacia, Ungaria, Germania, Bulgaria, China şi altele. Aeroclubul României împreună cu Federaţia Aeronautică Română organizează şi participă la al doilea Campionat European de Paraşutism, desfăşurat între 1 – 9 august 1993, la Timişoara.
Se înregistrează o largă deschidere a serviciilor Aeroclubului României pentru zborul cu motor, zborul fără motor, paraşutism şi activităţile cu aparate ultrauşoare. AEROCLUBUL ROMÂNIEI este afiliat la Federaţia Aeronautică Română şi Federaţia Română de Modelism pentru sporturile aeronautice, la Ministerul Sporturilor: zbor cu motor, planorism, paraşutism, zbor cu aeronave ultrauşoare, zbor cu balonul şi aeromodelism.
IACĂRII ACROBAŢI
Echipa Iacării Acrobaţi –
cunoscuţi în lume cu numele de AEROBATIC YAKKERS, participă anual la
peste 30 de demonstraţii în România, Europa şi, mai nou, chiar în
Orientul Mijlociu.
Plăcerea zborului şi devotamentul faţă de avioanele lor, pe care atât echipa, cât şi cei care o susţin direct sau ca parteneri, sunt oglindite în modul în care aceştia zboară.
Zborul demonstrativ de 15 minute al IACĂRILOR ACROBAŢI, cu avionul de tip YAK 52TW, se desfăşoară între 100 şi 800 m faţă de sol, pe o rază de un km, cu viteze între 0 şi 450 km/h, iar piloţii rezistă în aceste evoluţii la suprasarcini cuprinse între +5 şi – 3G pentru zborul în formaţie, iar pentru acrobaţiile individuale, între +7 şi -5G.
Plăcerea zborului şi devotamentul faţă de avioanele lor, pe care atât echipa, cât şi cei care o susţin direct sau ca parteneri, sunt oglindite în modul în care aceştia zboară.
Zborul demonstrativ de 15 minute al IACĂRILOR ACROBAŢI, cu avionul de tip YAK 52TW, se desfăşoară între 100 şi 800 m faţă de sol, pe o rază de un km, cu viteze între 0 şi 450 km/h, iar piloţii rezistă în aceste evoluţii la suprasarcini cuprinse între +5 şi – 3G pentru zborul în formaţie, iar pentru acrobaţiile individuale, între +7 şi -5G.
INSPECTORATUL GENERAL DE AVIAŢIE AL MINISTERULUI ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Inspectoratul
General de Aviaţie (I.G.Av.) este continuatorul Unităţii Speciale de
Aviaţie a Ministerului Administraţiei şi Internelor, unitate de elită
înfiinţată în anul 1947, cu bază pe aerodromul Dudeşti-Cioplea. De-a
lungul anilor, unitatea a făcut parte din mai multe structuri din
sistemul de ordine publică şi siguranţă naţională, sub denumiri
diferite, iar din anul 2008 a fost reorganizată la nivel de inspectorat
general.
Ca structură de aviaţie a Ministerului Administraţiei şi Internelor, I.G.Av. este specializat în executarea misiunilor de zbor, operative sau cu caracter umanitar, independent sau în cooperare, în sprijinul structurilor de ordine şi siguranţă publică şi al comunităţii.
Misiunile desfăşurate pot viza transportul trupelor sau a materialelor pentru diverse intervenţii, stingerea incendiilor de mari proporţii sau căutarea-salvarea unor persoane aflate în pericol.
De asemenea, IGAv este operator aerian pentru SMURD, participând la misiuni de transport aeromedical de urgenţă, precum şi la intervenţii rapide la faţa locului.
Ca structură de aviaţie a Ministerului Administraţiei şi Internelor, I.G.Av. este specializat în executarea misiunilor de zbor, operative sau cu caracter umanitar, independent sau în cooperare, în sprijinul structurilor de ordine şi siguranţă publică şi al comunităţii.
Misiunile desfăşurate pot viza transportul trupelor sau a materialelor pentru diverse intervenţii, stingerea incendiilor de mari proporţii sau căutarea-salvarea unor persoane aflate în pericol.
De asemenea, IGAv este operator aerian pentru SMURD, participând la misiuni de transport aeromedical de urgenţă, precum şi la intervenţii rapide la faţa locului.
TOATE INFORMATIILE SI FOTO NEMARCATE PRELUATE DE PE SITE-UL EVENIMENTULUI:B.I.A.S.2013
.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu