16 august 2018

1324.Pentru că… Numele meu este Maria!

         Ei și?! Veți spune... Și exact asta am spus și eu când m-au botezat ai mei. Mai ales că, în timp ce ma cufunda preotul în cristelniță, nu auzeam mai mult de: A...blbfșșș, Ma...fșșșblb, Co...blbumfșșș... Un nume ca oricare altul, doar trebuia să am unul! Sau mai multe... Și am trăit eu cu el așa, fără să ne deranjăm prea mult unul pe altul, mai mult de două, cel mult trei ori pe an, până într-o zi, când... Am aflat un secret bine păstrat până atunci: Ziua Marinei Române! (Ziua Marinei Române s-a aniversat pentru prima dată în 1902, la 15 august, fiind strâns legată de sărbătoarea religioasă a Sfintei Maria, ocrotitoarea marinarilor de pretutindeni.)
15 august, sărbătorim aceeași zi, NE sărbătorim în aceeași zi! Nu mai știu la ce vârstă am descoperit secretul, dar n-a fost nevoie să-l redescopăr. În mintea mea totul se rezuma la: mă cheamă ca pe Marina Română! Civilă, militară, de apă dulce, ori sărată! Și da, eram mândră de asta! Normal că mândră sunt și astăzi!
Între timp am aflat mai multe și, mai presus de toate, am putut strânge mâna, în această zi de sărbătoare, acelor oameni care apără țara dinspre mare.
Dorință a copilăriei, onoare și bucurie de fiecare dată!
Cu mare drag si respect, vă salut, marinari ai României! Cu mic, cu mare, la multi ani, Forțele Navale Române!
Vă mulțumesc pentru că existați!
La mulți ani, Marii, Mariene și toti cei ce poartă numele de Marin, ori Marian! Foto: Ziua Marinei 2017
*Ana-Maria Stoian* (Soro)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu