06 decembrie 2013

349.Schengen, poveste fara sfarsit

   Problema intrarii Romaniei in spatiul Schengen a devenit de-a dreptul scandaloasa.
   Efectiv a inceput sa fie simtita de cat mai multi romani ca o umilire gratuita, favorizata de politicul indiferent si neinteresat in ceea ce inseamna a tine capul sus ca stat, ca guvern, o umilire fanariota , a unor oameni invatati sa stapaneasca asupra altora ce s-au invatat sa plece capul si sa inghita.
   Acest articol scris pe site-ul prieten Romania Military de catre Eroul Bula, prieten si colaborator cam radical de felul sau, efectiv m-a uns la suflet, fiind de fapt o analiza clara si obiectiva a jocului cu carnatul atarnat de undita pe care, a nustiucata oara ,il joaca European Community cu noi, cei care am ajuns sa ne consideram fraierii sai.

  Dati pagina si vedeti situatia in clar:



   Cred ca multora dintre noi ne-a ajuns pana peste cap povestea amanarilor repetate ale deciziei de aderare a Romaniei la spatiul Schengen. Ei spun ca am modernizat serviciile de supraveghere a frontierei dar nu au incredere totala in personalul angajat ….. asta in timp ce navele Garzii de Coasta Romane le apara fundul grecilor si italienilor in Meditarana, in fata valului de imigranti si traficanti de fiinte umane.
   Ei mai spun ca n-am facut progrese suficiente in materie de justitie si anticoruptie dar clasamentele privind coruptia in UE ne arata pe la mijlocul clasamentului, la egalitate cu Spania dar avand o situatie mai buna decat membri mai vechi precum Slovenia, Grecia, Portugalia, Cehia, Ungaria, Slovacia. Mai mult, cele mai importante actiuni europene privind combaterea coruptiei se datoreaza unui europarlamentar roman (Monica Macovei – proiect de legislatie privind confiscarea extinsa a averilor, blocarea rapoartelor de activitate ale Agentiei Europene pentru Medicamente si Agentiei Europene pentru Alimente, din cauza neregulilor, demararea procedurilor pentru generalizarea sistemului MCV pentru toti membrii UE).

   Chiar daca stim ca presiunea europeana pentru reforma justitiei si lupta anticoruptie a avut un rol important in modernizarea societatii romanesti, aproape toti ne dam seama ca, prin amanarea repetata SI NEJUSTIFICATA a deciziei de aderare la Schengen, se sare calul rau de tot.


.
   Prietenii nostri europeni folosesc tema Romania–Schengen pentru a rezolva o serie de probleme care nu au nicio legatura cu progresul Romaniei in domeniul justitiei si luptei anticoruptie.
   Prima problema pe care incearca s-o rezolve este limitarea suvoiului de imigranti care trec din Turcia in Grecia (pe uscat sau pe mare).
   Existenta actualelor frontiere Grecia-Bulgaria, Bulgaria-Romania si Romania-Ungaria asigura o oarecare filtrare a fluxului de imigranti iar europenii se tem ca desfiintarea controalelor la cele trei frontiere va duce la raspandirea rapida a imigrantilor in toata UE. Pe greci nu se pot baza, sistemul lor este o combinatie perfecta de coruptie si incompetenta, asa ca ne tin pe noi si pe bulgari legati de gard cand solutia corecta ar fi intrarea Romaniei si Bulgariei in Schengen si, dupa o perioada, reinstituirea controalelor la granita greco-bulgara (o forma mai delicata de a le da OUT grecilor din Schengen; mecanismul este prevazut de noua forma a tratatului dar le lipsesc cojones pentru a-l pune in aplicare).

    A doua problema este folosirea, in tarile europene, a temei Romania-Schengen pentru a parazita campaniile electorale interne si a deturna atentia opiniei publice de la temele reale ale tarilor respective.

  Slaba calitate a clasei politice, somaj, asistenta sociala, ordine publica, coruptie si alte probleme sunt aruncate in spinarea imigrantilor romani uitandu-se ca membri ai altor comunitati paraziteaza sistemele sociale si de sanatate, cu ajutoare si alocatii peste alocatii, mai participa la atentate teroriste sau, din cand in cand, mai decapiteaza cate un soldat, in plina zi, in centrele oraselor.


  A treia problema o constituie utilizarea fara nicio rusine, de catre vestici, a temei Schengen ca obiect de santaj pentru atingerea unor obiective economice in Romania.
Aici ar fi multe de spus.
- poate fi santaj pentru ingroparea proiectului TBT in favoarea Boxer-ului;
- poate fi santaj pentru achizitionarea de catre armata romana a camioanelor Renault, asamblate la Mizil (unde romanii contribuie doar cu suportii pentru prelata), lasand Roman Brasov sa moara fara comenzi;
- poate fi santaj pentru incetarea actiunilor impotriva CEZ, E-ON, ENL, la Curtea de Arbitraj de la Paris (pentru ca n-au respectat contractele de privatizare a companiilor de distributie a energiei electrice);
- poate fi santaj pentru blocarea unor actiuni similare pe distributia de gaz, impotriva E-ON si GDF Suez;
- poate fi santaj pentru achizitionarea de la olandezi / francezi / nemti a corvetelor si vanatorilor de mine pentru marina militara;
- poate fi santaj pentru preluarea portului Constanta de catre olandezi;
- poate fi santaj pentru diminuarea sprijinului Romaniei pentru cetatenii moldoveni (reacordarea cetateniei romane).
Sunt multe situatii pe care ar putea sa incerce sa le rezolve prin santaj cu tema Schengen. Ca o paranteza, ati observat ca GDF-Suez a invadat din nou televiziunile cu spoturi publicitare?
Ce rost are sa cheltui atatia bani cand ai monopolul distributiei de gaz in sudul Romaniei iar in jumatatea de nord a tarii nu ai acces pentru ca e monopol E-ON. O actiune de imagine similara au derulat la inceputul anului cand a “transpirat” de la ANRE informatia ca au importat de la firma sora din Ungaria gaze naturale la PRETURI MAI MARI decat cele cu care le cumparam de la Gazprom. Banii aruncati cu nemiluita pe televiziuni le-au asigurat tacerea presei.
Oare, de data asta, ce au mai facut?

    Ce e de facut?
  In primul rand, trebuie sa incetam exploatarea politica a repetatelor amanari.

  Cererile opozitiei, de demisie a responsabililor pe problema Schengen, sunt la fel de penibile precum erau cererile actualei puteri, cand era in opozitie, pe aceeasi tema. Daca toata lumea recunoaste ca am indeplinit criteriile tehnice iar alte criterii nu sunt incluse in tratat, politicienii nostri ar trebui sa inceteze sa se mai scuipe unii pe ceilalti si sa se concentreze pe lobby la Bruxelles si in celelalte capitale europene pentru rezolvarea problemei.

  In al doilea rand, ar trebui sa anihilam argumentul, nedeclarat, al celor trei frontiere.
Exact pe prevederile tratatului Schengen, eliminam controalele la frontiera romano-bulgara si realocam resursa tehnica si umana pentru intarirea celorlalte frontiere: noi cu Ucraina, Ungaria, Moldova si Serbia, bulgarii cu Turcia, Serbia, Macedonia si Grecia. Pe scurt, facem un Schengen mai mic.
  In privinta controalelor la limita externa a acestui Minischengen, pentru intrarea/ tranzitul marfurilor si calatorilor in acest spatiu, instituim regula controlului unic: daca intra din Turcia se face control doar la frontiera turco-bulgara, daca intra din Ungaria se face control doar la frontiera romano-ungara etc.
  Pentru cresterea increderii si o mai buna circulatie a informatiiilor, instituim echipe mixte de politisti de frontiera, romani si bulgari, la frontierele externe ale minispatiului.
  Acesta ar putea fi chiar un test sau un embrion al unui viitor serviciu european de politie de frontiera, cu angajati din toate tarile, platiti direct de la Bruxelles. In felul asta uniformizezi si veniturile politistilor de frontiera europeni, scazand tentatia de a trece de partea cealalta a legii.

  In al treilea rand, ar trebui sa actionam mai cu cojones in problema Schengen.
  Nu ne mai vaicarim si nu mai asteptam cu teama, intrebandu-ne ce noi conditii ne vor mai pune. La  urmatorul Consiliu European,  ar trebui sa fortam un vot in privinta aderarii la Schengen si sa nu mai acceptam noi termene pe motiv ca: “sa mai asteptam, sa mai vedem 5 rapoarte MCV, nu acum ca avem alegeri in Franta, nu maine ca avem alegeri in Olanda, nu poimanine ca avem alegeri in Germania, ati facut progrese dar parca tot n-avem incredere”.
  Nu e treaba noastra ca politicienii lor incarca agendele electorale cu teme false. Am indeplinit conditiile tehnice (toti au fost de acord), trebuie sa intre in vigoare tratatul. Cine voteaza pentru aderare e ok cine nu, facem lista si trecem la contramasuri. Ce contramasuri?
  Daca ei au inventat motive pentru blocarea accesului la Schengen inventam motive si noi pentru a institui moratoriu la achizitionarea terenurilor agricole de catre cetatenii statelor care nu respecta Tratatul Schengen.
  Luam la puricat privatizarile facute de firmele din tarile respective pentru ca, in majoritate, nu au respectat contractele de privatizare. Deja ne judecam cu unele firme la Curtea de Arbitraj de la Paris, pentru privatizarile unor companii de distributie de electricitate, extindem controalele, amenzile si actiunile in instanta si pentru firmele de distributie de gaze, alte privatizari.

  Intensificam controalele Consiliului Concurentei pentru combaterea politicilor de cartel si a abuzurilor de pozitie dominanta, practicate de firmele occidentale pe piata romaneasca. Amenzi cat mai mari.
  Pentru cresterea increderii in actiunile politiei de frontiera si a vamii romane, acordam o atentie speciala transporturilor de bunuri dinspre / catre tarile care ne-au spus NU la Consiliul European, pentru a-i proteja de afluxul de produse de contrabanda si imigranti ilegali: controale cat mai dese, mai lungi si mai amanuntite, amenzi, confiscari de marfuri si mijloace de transport, dosare penale.
  Desigur, nu vom face asta cu tirurile care aduc piese pentru Uzinele Dacia sau Santierul Damen si nici cu tirurile care pleaca la export cu Dacii (e doar un exemplu) dar la importurile de bunuri de larg consum (electrocasnice, imbracaminte, alimente etc etc) si la tranzitul tirurilor catre / dinspre estul Europei si Orientul Mijlociu, le bagam controale, amenzi si confiscari cat incape.

  Atragem investitii si surse de finantare si din alte zone ale lumii (ce facem acum cu China e exact pe directia asta dar mai exista si Orientul Mijlociu. Exclus Rusia!) pentru a nu mai sta cu mana intinsa la finantarea occidentalilor. Pe cat posibil legal, le suntam firmele la licitatiile pentru modernizarea infrastructurii si pentru privatizari. De exemplu, pentru orice innoire sau upgradare a sistemului actual de supraveghere a frontierei, ii sarim din schema si colaboram cu americanii si israelienii care, oricum detin suprematia pe acest domeniu.
  In masura in care nu sunt de neinlocuit, evitam achizitiile de echipamente si armamente din tarile respective si extindem colaborarile in domeniu cu Statele Unite, Israel si cei care ne-au sprijinit pentru Schengen. Probabil ca mai sunt si alte masuri la care ne putem gandi dar totul va trebui bine ambalat in explicatii credibile, prezentate cu zambetul pe buze si pe un ton cat mai diplomatic, chiar prietenos.

  Stiam de la inceput ca nu am intrat intr-o asociatie de maicute si ca, dincolo de zambete, incurajari si strangeri de maini, fiecare tara din UE isi vede de propriile interese si nu va ezita sa-si pocneasca partenerii, daca aceste interese o cer.
  Este timpul sa nu ne mai prefacem ca nu intelegem aceste lucruri si sa trecem la o atitudine mult mai matura, hotarata si agresiva pentru a ne proteja propriile interese.

-Eroul Bula-

-montaj caricaturi:nemotoujours-

2 comentarii:

  1. Un articol excelent. Cu unele mici comentarii:
    1. Partial suntem in Schengen. companiile de distributie a gazului si a electricitatii sunt in Schengen, de exemplu.
    2. Amanarea intrarii in Schengen este justificata, insa are alte justificari decat cele afirmate oficial. Aceste justificari reale au fost scrise in continuarea articolului, prin enumerarea intereselor pe care le are UE prin aceasta amanare.
    Evident, comentariile sunt un fel de gluma.
    As dori sa preiau si eu articolul, mai ales ca am si eu unul pregatit, pe care il voi publica maine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dragul meu,ai acceptul si de dincolo,de la george r.military

      Ștergere