07 februarie 2014

404.CRAIOVA SPARGE BARIERELE !!! "HYPERION"-ul ROMANESC SE INALTA PE FIRMAMENTUL DRUMURILOR DE FIER!

"Hyperion"
  "Softronic" din Craiova, adica o mana de specialisti curajosi plecati de la "Electroputere" de ceva ani dovedeste cat de valoroasa poate deveni o investie romaneasca de creier,imaginatie si tenacitate financiara: doua modele de locomotive electrice de mare putere - "Phoenix" si "Transmontana" - deja plecate la export si acum lovitura de teatru: rama electrica automotoare cu podea joasa (low floor) si de viteza intra din luna aceasta pe drumurile patriei !
  Contrar a ceea ce media titreaza glorios, NU este prima rama electrica fabricata in Romania ,iar Softronic NU este singura fabrica de locomotive ramasa in Romania ("Remarul" Pascani se descurca binisor cu promovarea locomotivei sale diesel de 2100 cp-"Carpathia")  si in sud-estul Europei, dar acestea nu scad de loc importanta deosebita a faptului ca aceasta rama ultramoderna este produsa FARA licenta, din CREIER si mana de lucru romaneasca, in Romania!

DA PAGINA SA MAI EXPLICAM SI SA VEZI SI FILMARI CU EA:


"Phoenix" si "Transmontana"
  Primele doua locomotive realizate de aceasta mica firma particulara au fost un salt tehnologic imens, fiind in rand cu ceea ce firme gigant sau cu mare renume - vezi Skoda - realizeaza de mult, atat tehnic dar si ca design, incadrandu-se cu brio in materialul rulant de performanta mondial, unde putini fabricanti au mai ramas in picioare.
  Cu rama "Hyperion" se sare in cu totul alta clasa, a ramelor automotoare,specializate in transportul de calatori de viteza - 140 - 200 km/ora, un "club" restrans intre fabricantii mondiali, club aproape exclusivist, care presupune produse deosebit de avansate tehnic, de siguranta maxima ,confort , si design provocator, acest gen de trenuri fiind cele mai "epatante", socant de frumoase.
  La noi in tara primul produs care raspundea (aproape) acestor cerinte a fost cel supranumit "Sageata albastra" ,automotoarele diesel-electrice "Siemens-Desiro" introduse de catre C.F.R. calatori acum ani de zile si "macelarite" pe destinatii necorespunzatoare - au fost folosite intai pe distante lungi,ca Intercity-uri,desi nu aveau confortul necesar pt.asa ceva si nu rezistau tehnic la asemenea trasee,ulterior trecandu-le-dupa mari pierderi-pe medii si scurte.

  "Hyperion"este fabricat tocmai pentru a fi folosit pe trasee lungi, astfel incat sigur nu va avea probleme de acest gen.
   Mai jos va dam o descriere a produsului din "Feroviarul",nu de alta, dar dar se pare ca ei au fost primii care au salutat acesta realizare extraordinara:

- Trenul are 4 vagoane, din care două vagoane motoare, reversibile. Capacitatea de transport este de 180 de locuri, iar confortul interior este comparabil cu cel al oricărui tren modern.
-  Investiţia totală pentru producţia Hyperion a fost de peste 5 milioane euro. În prezent, trenul a fost finalizat şi efectuează teste de viteză. Hyperion va fi lansat pentru uz comercial în februarie 2014.
  • nu se fumează în acest tren (nu există un spaţiu dedicat)
  • beneficiază de internet şi prize
  • trenul este prevăzut cu Wi-Fi gratuit
  • investiţia totală se ridică în jur de 5 milioane de euro
  • trenul este vopsit în multe culori, din fabrică, pentru a scăpa de grafitti
  • trenul este prevăzut cu senzori care monitorizează aerul din vagoane: cantitatea de dioxid de carbon emanată de pasageri, temperatura optimă şi umiditatea
O varianta de interior
 "Acesta reprezintă o revoluţie în transportul feroviar român, fiind prima ramă electrică cu podea joasă şi tracţiune asincronă produsă de industria românească de profil şi poate fi construită în două variante de viteză maximă, de 160 km pe oră, respectiv 200 km pe oră. Hyperion este comparabil cu orice tren modern din Europa, oferind de asemenea Wi-Fi gratuit pasagerilor", a declarat Ionel Ghiţă, Preşedinte CA Softronic.

  De completare DIN CE STIM NOI:

 "Electroputere"Craiova a produs in numar de cate doua bucati- se pare, doua modele de rame electrice dupa formula clasica "podea inalta" in anii '87-'89 denumite de catre simpatizanti "rama galbena " si "rama albastra", ultima fiind vazuta de catre mine in Gara de Nord in Bucuresti prin 1993, dupa care, chiar daca macar aceasta ultima circula, fara explicatii a fost scoasa si nu se mai stie nimic de ea.
  Destinatia de pe placutze: Constanta.

  Important este faptul ca mai exista oameni care nu considera ca a construi in Romania cu minte si mana romaneasca nu se merita, astfel incat avem in continuare cu ce sa ne mandrim.

 Hai sa va uitati la ceva filme cu acest produs in fabrica in timpul montajului si pe calea ferata.(in ultimul film apare la inceput o locomotiva"Softronic-Transmontana":





 Foto: internet
 Filme:youtube.
 povestea:
-nemotoujours-
"feroviarul.ro"




 

2 comentarii:

  1. Romanii nu se dezmint.
    Ii felicit, merita pe deplin. Si nu sunt singurii!

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari , echipei de la Craiova , succes si multa Bafta pe piata romaneasca si externa.

    RăspundețiȘtergere