Demersul instituţiei noastre are la bază
beneficiile activităţilor de voluntariat, ca expresie a implicării,
solidarităţii şi responsabilităţii civice şi valorii
profesionale a acestora, materializată în sprijinul acordat
comunităților pe timpul situațiilor de urgență, dar și pentru
prevenirea lor.
După parcurgerea unor programe de
pregătire, activităţile derulate alături de efectivele
inspectoratului general vor consta în participarea la misiunile de
intervenție, utilizarea noţiunilor de bază în acordarea primului
ajutor calificat, implicarea în acţiunile de ajutor umanitar şi în
cele de popularizare a mesajului preventiv.
Proiectul nostru, intitulat „Salvator
din pasiune”,
se va derula
în perioada 10 mai – 29 iulie a.c., interval de timp structurat în
trei etape ce presupun recrutarea şi înscrierea candidaţilor,
analizarea dosarelor și încheierea contractelor de voluntariat.
Condiţiile pe care trebuie să le
îndeplinească cei care doresc să se alăture pompierilor salvatori
sunt următoarele:
- vârsta cuprinsă între 16 şi 65 de ani;
- apt din punct de vedere medical;
- să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea infracţiunilor cu intenţie;
- să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă.
Dosarul candidatului trebuie să conţină:
cererea de înscriere, certificatul de cazier judiciar (pentru
persoanele care au vârsta de peste 18 ani), copie după actul de
identitate, avizul psihologic, actul doveditor al ultimelor studii
absolvite sau în curs de desfăşurare, adeverinţa medicală şi
acordul părinţilor/tutorelui legal, pentru persoanele care au
vârsta sub 18 ani.
Detalii suplimentare
legate de activitatea de
voluntariat pot fi obţinute accesând site-ul Inspectoratului
General pentru Situaţii de Urgenţă - www.igsu.ro
- şi cele ale
inspectoratelor județene pentru situaţii de
urgenţă/București-Ilfov, structuri la nivelul cărora veți putea
confirma valențele profesiei de salvator.
VĂ
AŞTEPTĂM ALĂTURI DE NOI!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu