. |
Stiu ca nu stiati, de aceea cu ajutorul Fortelor Navale Romane si cu "condeiul" d-lui cpt.cmdr.de marina Mihai Egorov, aducem in fata dvs. o corspondenta "din focul luptei", adica direct de pe puntea bijuteriei Marinei Romane, care ne reprezinta tzara in aceasta prestigioasa competitie internationala de inalta clasa.
Si cu aceasta ocazie va anuntam ce de ieri, 13 iulie, la bordul bravului bric avem un membru aspirant al "Suntem Romania!": Stefan Danian,student la UNAP "Carol I", caruia ii uram misiune usoara si, desigur, "Vant din pupa" cu intregul echipaj de seniori si tineri entuziasti!
În
căutarea vântului favorabil
. |
Chamfort
După
zilele de staționare din portul Halmstad, Suedia, NS Mircea
a participat alături de alte 9 veliere din clasa A (8 după prima
zi, când Pogoria
s-a retras din cursă) la prima cursă din cadrul Tall Ships Races
2017, Halmstad-Kotka. Din cauza configurației zonei de navigat,
startul cursei nu a fost dat la finalul paradei navale din Halmstad –
cum se întâmplă de obicei – ci la mai mult de 24 de ore de la
plecarea din port, undeva la sud de Malmo.
A
fost o cursă dificilă, în care s-a căutat în permanență vântul
favorabil care să înscrie nava pe un drum cât mai apropiat de
drumul preliminar trasat spre linia de final, o cursă în care am
văzut încă o dată că „toate pânzele sus”... nu se aplică
decât rareori și lui Mircea,
o cursă în care ne-am antrenat răbdarea și deși doream să
câștigăm, am concurat corect și am trecut linia de sosire luni,
10 iulie în jurul orei 14.00. Pentru un velier de vechimea și cu
configurația velelor ca a lui Mircea,
va fi dificil să găsească întotdeauna vântul favorabil pentru a
se clasa pe podiumul unei curse de acest tip.
DA PAGINA!
Au
fost câteva zile de aparentă liniște pe navă, datorate mai mult
navigației fără motor decât absenței activităților. Și dacă
până acum am avut parte de foarte multe zile zbuciumate, în care
marea sau oceanul ne-au făcut să ne întrebăm dacă ne-am ales
corect profesia, în timpul cursei, marea a fost calmă, iar vântul
puternic s-a lăsat așteptat. Programul cadeților a continuat pe coordonatele normale cu servicii, cursuri, matelotaj și, peste toate
acestea, brațări (orientarea vergilor) succesive la tribord sau
babord în căutarea vântului de travers. Dincolo de aspectele care
au ținut de navigație și de dificultatea de a găsi permanent un
vânt care să ajute nava în deplasarea ei spre linia de final,
pentru cadeți a fost incomod să stea în permanență cu centurile
de siguranță pe ei; iar imaginile cu ei brațând în pijamale –
pentru că noaptea timpul nu permitea irosirea timpului cu schimbarea
în ținută – sunt memorabile.
„Progresul
este imposibil fără schimbare, iar cei care nu își pot schimba
mentalitatea nu pot schimba nimic.”
- George Bernard Shaw.
Spuneam
de faptul că Mircea
a
concurat corect, folosind doar forța vântului pentru deplasarea
navei, indiferent că a navigat cu 7 Nd sau cu mai puțin de 2 Nd.
Frustrant a fost însă să vedem un velier (mai multe pe radar) pe
care seara îl lăsam în pupa navei, la limita orizontului, iar
dimineața aveam neplăcuta surpriză să-l găsim mult în fața
noastră. Într-adevăr, cu toții ne dorim să câștigăm, cu toții
am vrea să fim pe locul I, dar dacă nu reușim să facem corect
acest lucru, poate ne vom bucura pe moment și vom realiza apoi că
nu am învățat însă nimic. Într-un dialog interesant, cineva
spunea că unul dintre lucrurile importante care ne lipsește în
ultimul timp este sinceritatea, a cărei importanță o ignorăm atât
în relațiile interumane cât și uneori în activitățile
profesionale. Poate că valorizând acest concept, nu ne vom simți
mai bogați, nu vom scăpa de oboseala activităților de rutină,
dar ne vom putea redobândi încrederea – pierdută poate pe
valurile înspumate ale mării - și ne vom simți mai împliniți.
Rezultatele
oficiale ale cursei nu au ajuns încă pentru că procedura de
departajare este destul de dificilă, luându-se în calcul mulți
factori; o cursă de veliere în cadrul regatelor Tall Ships, nu are
nimic în comun cu ceea ce suntem obișnuiți să vedem la cursele de
bărci și chiar de yachting. Totul aici are o altă viteză, totul
se desfășoară după alte reguli și navele – atâtea câte se
pot vedea – se văd doar în zona startului.
În
marșul NS Mircea
suntem deja în prima escală finlandeză, în portul Kotka, un
oraș-port în care totul pare a vibra la Tall Ships Regatta 2017.
„Timpul
este suficient pentru cei care chiar îl folosesc”,
scria Leonardo da Vinci. Poate
în această cheie, vom
învăța să prețuim timpul petrecut la bordul NS Mircea,
poate
vom dobândi încredere în ceilalți, poate
vom reuși să ne disimulăm cât mai puțin adevăratele stări sau
gânduri, poate vom avea curaj să fim sinceri și poate
vom reuși să învățăm să fim o echipă. Da, totuși poate cam
mulți de... poate.
Cu
certitudine însă, până la următoarea corespondență, de la
bordul lui Mircea
vă transmitem dragoste, speranță și încredere!
. |
Editare: Nemotoujours
. |
Mai multe foto: AICI
. |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu