|
Nu mai putem numara "O vulpe,doua vulpi" deoareca a doua a ramas la stadiul de structura-cascaraveta,
ceea ce ajunsese prin involuttie si aceasta...Iar a treia nu a mai iesit din cadrul plansetei. |
Am pandit-o inca de la orele 04.20 dimineata, asteptand trailerul sa o aduca...Si s-a facut pielea de gaina pe mine cand, pe la ora 06.10 apare minunea in luminile farurilor si ale lampilor stradale...
IAR 317 "Airfox" !
Asa i-au dat numele cei care au "surubarit" acest elicopter revolutionar pentru vremea lui, un aparat cu destinatie militara de atac la sol cu locuri in tandem, asa cum multe firme mari inca aveau doar in proiect, pe planseta...Un aparat construit in mare secret, aproape "ilegalist", fiind realizat cam peste capul multor factori de decizie ai vremii, "frumosii nebuni" care l-au creat lucrand zi si noapte cu un entuziasm incredibil riscand enorm cu acest proiect "inexistent", proiect care nu doar ca a zburat -pilotul sau de teste fiind in viata, pe nume Miron , dar a si ajuns la cel mai mare targ de aviatie din lume IN ZBOR, din faimosul echipaj de atunci facand parte ca navigator Mitica supranumit si TU154...
|
. |
Pe acesti oameni ii veti cunoaste in data de 25.10.2017, cand, la ora 11.00 se va "dezveli" restaurata, aratoasa si frumoasa aceasta indrazneata realizare a vremii comuniste, realizare care a enervat peste masura reprezentantii a doua tari: URSS (Rusia) si Franta!
DAR ia dati voi pagina ca sa va explic mai bine si sa va arat in PREMIERA DE PREMIERA fotografii de fotografii cu ea pe trailer, in carlig si apoi...pe "scena" pregatita cu drag de catre personalul Muzeului Aviatiei:
Ulterior de la aceasta provocare (Airfox) s-a tras si contractul pentru Kamov 126 licentiate dupa suspendarea programului inca nedemarat de productie a 317 Airfox...De fapt acesta fiind un important motiv pentru ciudat de generoasa oferta sovietica...
Este o vulpe frumoasa, restaurata ca din fabrica.
O visez din anii in care a aparut in "Modelism" si de aceea am tot strans material despre ea si am cautat sa cunosc si oamenii care au lucrat-o, gandit-o dar si zburat-o, profesionisti extraordinari, de mare valoare, cireasa de pe tort fiind momentul in care am aflat ca tocmai un drag si stimat prieten (mai in varsta) a si navigat-o la faimosul targ de la Le Bourget, unde a cam facut pe vedeta nu doar static ci si in zbor!!!
Nu va mai spun nimic, (date despre ea ca si mituri, aiureli si foarte putine povesti reale gasiti peste tot pe internet, prin mai toate publicatiile: unele aiureli, altele adevaruri..povestea reala si detaliata o vom spune altadata), doar va invit la Muzeul Aviatiei in ziua specificata, unde cei care au lucrat la acest proiect (o parte) si cu cei care l-au zburat vor fi prezenti ca sa va povesteasca si sa vi-l prezinte. Si o sa auziti pe viu despre faimosul pariu pe o lada de bere si zborul "de noapte" care a consacrat munca acestora...
Nu vor lipsi desigur cei care l-au restaurat realizand o minune dintr-un maldar de fiare, inimosi care merita toata admiratia si respectul!
Singurul regret va fi ca lipsesc cele doua mitraliere, containerele PRND si consolele pemtru rachete "Maliutka" si sistemul de vizare (colimatorul) dar avem promisiunea ca vor apare in curand!
Apropo: va dati seama ce inarmat era???
|
Unul dintre "mesteri" si CrisAvia |
|
. |
|
atata ramasese din Vulpe |
Bucurati-va de fotografiile pe care le-am facut cu drag impreuna cu colegul CrisAvia.
Multumim din suflet celor care au readus in istoria aviatiei aceasta minunata piesa.
Si...MAREA SURPRIZA: ESTE APROAPE FUNCTIONALA!!!
Comenzile, instalatiile, reductorul au fost probate cu un motor cu un rest de resursa, dupa care i s-a montat la loc motorul original, care este blocat de ...o gramada de ani!
Maestrii de la Bobocu, cei care au restaurat "Vulpea" plecand de la o coscova terminata, au avut ambitia de profesionisti adevarati sa o faca intradevar functionala!!!
Haideti sa ne bucuram impreuna de ea!
Apropo: nu, nu sunt zgarcit, dar ia veniti voi la Muzeu si faceti poze, ce, asteptati numai la noi???
DECI:25.10.2017 este si sedinta de shooting a "Vulpii zburatoare"!
Nemo si CrisAvia
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
Postul de pilotaj |
|
Postul navigatorului (si operare armament) |
|
. |
|
. |
|
Cockpitul este impecabil ca nou si foarte ergonomic |
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
Sa nu uitam de unde s-a plecat! |
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
De prin "pantecele "Vulpii" |
|
. |
|
|
Asteptam armamentul, dar si colimatorul |
|
. |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu