3 noiembrie 2022

2311. Elicopterul autonom Black Hawk® de la Sikorsky și DARPA zboară în misiuni de logistică și salvare fără piloți la bord.

.


Sikorsky demonstrează pentru prima dată armatei americane cum un elicopter Black Hawk care zboară în mod autonom (fără piloți la bord) ar putea realimenta forțele din avangardă. Aceste zboruri fără echipaj ale Black Hawk au avut loc în octombrie la Yuma Proving Ground din Arizona. Fotografie realizată prin amabilitatea Sikorsky, o companie Lockheed Martin. 


YUMA PROVING GROUND, Arizona, 3 noiembrie 2022 - Sikorsky, o companie Lockheed Martin și Agentia pentru Cercetari Avansate  (DARPA) au demonstrat pentru prima dată cu succes armatei SUA cum un elicopter Black Hawk  fără piloți poate efectua în siguranță și în mod fiabil misiuni de reaprovizionare internă și externă a încărcăturii, precum și o operațiune de salvare.

Efectuate în zilele de 12, 14 și 18 octombrie în cadrul experimentului Project Convergence 2022 (PC22) al armatei americane, zborurile arată cum elicopterele utilitare existente și viitoare ar putea, într-o bună zi, să efectueze misiuni complexe cu echipaj redus sau în modul autonom. Acest lucru ar oferi comandanților și aviatorilor armatei o mai mare flexibilitate în ceea ce privește modul și momentul în care sunt utilizate aeronavele și piloții, în special în medii cu vizibilitate limitată sau contestate.


Vedeți fotografiile și înregistrarea video a demonstrației.


De ce este important


Sikorsky a încheiat un parteneriat cu DARPA pentru a dezvolta o tehnologie cu funcționare autonomă care va îmbunătăți exponențial siguranța și eficiența zborului aeronavelor cu aripi rotative și fixe. Sistemul autonom Sikorsky, cunoscut sub numele de tehnologia MATRIX™, constituie nucleul proiectului ALIAS (Aircrew Labor In-cockpit Automation System) al DARPA.

 

"Credem că tehnologia MATRIX este pregătită acum pentru a fi transferată armatei, în contextul în care aceasta dorește să modernizeze flota de elicoptere de anduranță și să achiziționeze viitoarele aeronave cu decolare verticală", a declarat Igor Cherepinsky, director al Sikorsky Innovations. "Pe lângă creșterea siguranței și fiabilității zborului, tehnologia MATRIX permite supraviețuirea în mediile de securitate ale secolului XXI, cu ritm și amenințări ridicate, în care elicopterele Black Hawk operează în prezent, iar elicopterele DEFIANT X® și RAIDER X® ar putea opera în viitor. Elicopterele fără echipaj sau cu echipaj redus ar putea îndeplini în siguranță misiuni critice și de salvare de vieți omenești, ziua sau noaptea, în terenuri complexe și în spații de luptă contestate."

 

Detaliile demonstrației de la Yuma

 
În timpul PC22 Technology Gateway, echipa Sikorsky și DARPA a arătat cum elicopterul Black Hawk cu pilot opțional, fără oameni la bord, poate livra în condiții de siguranță o cantitate mare de produse sanguine, zburând la joasă înălțime și rapid deasupra solului, folosind terenul pentru a-și masca prezența. De asemenea, acesta poate realimenta trupele cu o încărcătură externă și se poate reorienta în timpul zborului pentru a evacua un rănit.


Pentru a începe demonstrațiile de zbor, piloții au zburat și au aterizat aeronava Black Hawk, apoi au activat sistemul MATRIX pentru a oferi control total computerului de zbor. Când piloții au ieșit, elicopterul a realizat în mod autonom următoarele demonstrații de misiune: 


  • Reaprovizionare medicală de lungă durată: Aeronava Black Hawk a zburat 83 de mile în timp ce era încărcată cu 400 de unități de sânge real și simulat - totalizând 500 de kilograme. La atingerea a 40 de mile de la punctul său inițial de decolare, elicopterul a coborât într-o vale la o înălțime de 200 de picioare deasupra solului la 100 de noduri.
  • Livrarea de marfă și evacuarea victimelor (misiune combinată): Elicopterul a decolat cu o încărcătură externă de 2600 de kilograme atașată la un troliu de 40 de picioare și a zburat la 100 de noduri timp de 30 de minute spre o zonă de aterizare desemnată. În timpul zborului, elicopterul a fost redirecționat, simulând un scenariu în care o amenințare trebuia neutralizată în apropierea locului de aterizare principal. Sikorsky a demonstrat modul în care un operator de la sol cu un radio securizat și o tabletă poate prelua controlul elicopterului fără echipaj, îi poate ordona să elibereze încărcătura de troliu și apoi să aterizeze pentru a evacua o victimă dintr-o locație din apropiere. Odată ce manechinul pe o targă a fost fixat în interiorul cabinei, operatorul de la sol a lansat aeronava. În timpul zborului de întoarcere, un dispozitiv de monitorizare a stării de sănătate BATDOK integrat în sistemul de comunicații al elicopterului a transmis în timp real semnele vitale ale pacientului către o echipă medicală de la sol.

 
Ce urmează

Demonstrațiile PC22 au fost al doilea set de zboruri Black Hawk fără piloți din acest an. Sikorsky și DARPA vor continua să colaboreze în vederea tranziției către avceastă tehnologie și integrarea ei în operațiuni militare, cum ar fi sprijinul și operațiunile echipajelor aeriene, logistica și realimentarea medicală, evacuarea victimelor, precum și pentru aplicații comerciale, cum ar fi lupta împotriva incendiilor, transportul de marfă și mobilitatea aeriană urbană.


Pentru mai multe informații, vizitați www.lockheedmartin.com/matrix

 
Despre Lockheed Martin

Cu sediul în Bethesda, Maryland, Lockheed Martin este o companie internațională din industria aerospațială și de securitate, cu aproximativ 114.000 angajați în întreaga lume, specializată în cercetarea, proiectarea, dezvoltarea, producția, integrarea și întreținerea de sisteme, produse și servicii tehnologice avansate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu