21 aprilie 2013

062. Bomba secolului in Romania : IL-ul 28 uitat !

Nu de acesta vorbim, dar l-am pus ca sa vedeti si voi despre ce subiectam aici.
   Bomba este urmatoarea : bombardierul IL 28 al  Muzeului Aviatiei nu este decedat !!!
Adeca distrus, vandut, disparut, dezmembrat , polonizat ,vandalizat.
( El nu este NICI acolo, linistiti-va, sa nu-l cautati degeaba )
 
   De fapt nu e o bomba chestia asta, bomba este ca am reusit sa-l fotografiez, incercand s-o fac de mult timp, dar aerian cum sunt uitam periodic.

- nemotoujours -

CE ESTE IL-28 " BEAGLE "?

Cititi in original :
Origin
Russia
Type
three-crew tactical day bomber
Max Speed
486 kt / 560 mph
Max Range
2,180 km / 1,355 miles
Dimensions
span 21.45 m / 70 ft 4.5 in length 17.65 m 57 ft 10.9 in height 6.70 m / 21 ft 11.8 in
Weight
empty 12,890 kg / 128,418 lb max. take-off 21,200 kg / 46,738 lbs
Powerplant
two 2700-kg (5,952-lb) dry thrust Klimov VK-1 turbojets
Armament
two 23-mm NR-23 fixed cannon in the nose and two 23-mm NR-23 trainable cannon in a tail turret plus a bombload of up to 3,000 kg 16,614 lbs
Operators:
China, Egypt, North Korea, Poland, Romania, Vietnam, Yemen

Iar o chestie interesanta : un nene Bob Archer are pozne cu IL-28 romanesti, asa scrie el, dar eu cred ca-s H-5-uri.
     Acest bombardier nu mai este operativ cica de prin '72, dar Harbin H 5, licenta chineza, ( se spune ca a fost copiat fara acord, numai ca eu am aflat ca ar fi fost un contract esuat la mijloc ) avand  mai multa resursa de zbor, inca dadea din aripi pe cerul patriei si in 2000 parca...
   Foto urmatoare sunt ale mele proprii si ma bucur ca le-am pus in pagina in sfarsit, astazi venindu-mi ideea cea buna de a-l arata lumii pe cred ultimul Beagle din Romania si , posibil , unul dintre ultimele din lume.
VOILA !!!
DA CLICK PE FOTO !

2
3

 Hai sa vad, ma laudati sau radeti de mine?

- nemotoujours -

4 comentarii:

  1. Acesta este ultimul Il-28 din Romania (no.405) , dar mai exista si un H-5 in stare buna.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca este la Otopeni, unde a fost inainte Muzeul Aviatiei ! Acolo l-am vazut prin 2001 ... parca !

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu despre el scrie Nemo?
    Oare ce am putea face sa salvam avionul asta? Cand muzeul s-a mutat de la Otopeni la Pipera, aproape tot ce era de transportat a fost transportat. Am fost de multe ori la MAV in perioada aia si stiu. Din pacate, Il-28 a ramas in urma din cauze la inceput obiective - era nevoie de niste specialisti si scule speciale pentru tipul asta de avion pentru a-l demonta si reconstitui. Anii au trecut, dl. Cdr. Sandachi a trecut in rezerva iar noul comandant al MNAvR arata ca nu-i pasa de patrimoniul pe care il are in pastrare.
    Revin cu intrebarea: ce se poate face pentru Il-28 asta? Ce se poate face pentru ca Muzeul National al Aviatiei Romane sa fie exact asa cum il caracterizeaza denumirea? Indiferent de ce reactii starnesc, sunt de parere ca muzeul e pe cale de a se transforma intr-o institutie fantoma. In anii conducerii lui Sandachi, care n-o fi fost perfect, muzeul s-a infiintat si s-a dezvoltat. A venit la conducerea institutiei un pilot, un om de la care speram multe, dar s-a intamplat exact invers. Muzeul a intrat in anonimat si, cu riscul de a parea un laudaros(mincinos nu sunt), cred ca Liceul Tehnologic Virgil Madgearu din Rosiori (a carui oferta de colaborare a fist ignorata de actualul sef al muzeului iar azi si noi il ignoram pe el) face mai multe pentru aviatia romana decat MNAvR. Dper xa dl. Cdr. Ilie ma va contrazice prin activitatea sa.

    RăspundețiȘtergere