25 iulie 2013

164.Un razboi derulat pe facebook. Câteva consideratii!

La 30 ianuarie 2013, am deschis o pagina pe contul de facebook, cu titlul: AL DOILEA RAZBOI BALCANIC! https://www.facebook.com/pages/Al-doilea-razboi-balcanic/492454467471608

pagina_start
.

In acest an se implineau 100 de ani de la acest eveniment!

Voiam sa aduc in atentia publicului un moment al istoriei recente, despre care in ultimii 70 de ani s-a scris atat de putin, si se cunosteau prea putine date despre acest razboi, comparativ cu Razboiul de Reîntregire din 1916-1919!

Am profitat de acest ocean de informatii care este internetul si din surse românești, bulgare, americane, franceze, ruse, grecesti, sârbe, germane si austriece am putut contura imagine unui razboi de scurta durata, costisitor si cu repercursiuni grave pentru România.

Am postat 126 de fotografii, extrase din presa vremii, din lucrari de referinta privind razboaiele balcanice, filme aparute pe youtube.com, semnate de National Geographic (facute in Grecia), insa si filme (clipuri) difuzate pe youtube din surse bulgare si franceze!
 - col.(r)Miron Dumitru -
DACA sunteti interesati, dati pagina !


Am gasit publicatii, cotidiene si periodice din 1913, precum si lucrari ce tratau acest razboi pe situl www.dacoromanica.ro. Tot aici am gasit lucrarea lui Mihail Sadoveanu, tanar locotenent de infanterie mobilizat si participant la razboi: “44 de zile in Bulgaria”.

De asemenea toti marii comandanti din Razboiul de Reîntregire 1916-1919, au participat si in campania din Bulgaria din 1913 si au scris in memoriile de razboi despre aceasta campanie!

Nu doresc sa analizez din punct de vedere militar  razboiul, nici din punct de vedere social sau politic, este o tema foarte complexa si ar necesita o documentare de specialitate si de mare intindere.

Voi face o scurta analiza a perceptiei publicului a acestei pagini!

In general, publicul de pe facebook este un public  tânăr in majoritate (asta am constatat accesand paginile celor care au facut comentarii sau au dat like),  care din curiozitate deschide in general fotografii, mai putin partea de text sau film! Un exemplu: Am postat pe un blog destinat militarilor articolul de baza (citat si pe facebook): 100 de ani de la al doilea razboi balcanic! Postarea respectiva a fost vazuta de 57 de cititori (in acea zi), iar pe pagina de facebook imi aparea ca postarea a fost vazuta de 237 de persoane.

Putini dau “imi place”, sau distribuie postarea!

Aceasta pagina a adunat 157.000 de accesari! Insa nu este un criteriu de apreciere a audienței! O persoana interesata, cum a fost cazul unei doamne profesor universitar interesata de subiect, probabil, a accesat toate postările. In general, se acceseaza postarea din ziua aparitiei, sau la redistribuire pe blog.

Ce mai accesata fotografie a fost cea cu Reginei Maria in mijlocul unor infirmiere de la Crucea Rosie Română (3452 de accesari).

pagina_1

Erau apreciate fotografiile de epoca, cu militari in actiunile de lupta, arme, uniforme, personalitati militare sau politice.

La cautare pe google, pagina a fost inca din luna februarie pe locul 3 si 4!

pagina google

Acum ca am terminat si razboiul din Balcani, probabil ca pagina mea va cadea in adanca uitare a oceanului de informatii de pe internet. Ma gandesc, poate ca voi incepe o noua aventura, o noua pagina pe facebook. Am mai multe variante! Conditia este sa fiu sanatos, si batranețea să nu-mi fie tulburata de boala sau alte nenorociri.

Intreprinderea mea a fost facuta doar din dorinta de cunoaștere a istoriei si de a împărtasi si altora acest demers. Sper ca am reusit!

Multumesc cititorilor paginii mele, care au deschis aceasta pagina, m-au incurajat cu like (imi place), cu comentarii pertinente si de mult bun simt. Nu a fost necesar sa anulez nici un comentariu!

Deci punct final celui de AL DOILEA RAZBOI BALCANIC! Sa ne bucuram de pace!

Sper ca la a 200-a aniversare sa fie cineva care sa pomeneasca si de mine! Cine stie, incurcate sunt caile internetului!
PE ACEST SITE ARTICOLELE IN DISCUTIE LE GASITI Primul AICI
                                                             Al doilea AICI  
col.(r) Miron Dumitru


2 comentarii:

  1. DUMITRU A COMENTAT:

    Multumesc de publicitate! Acest articol va face obiectul unui studiu mai amplu,destinat unor studii de psihologie sociala privind audienta publica in retele de socializare la o universitate americana! Si inca ceva nu sunt obisnuit sa scriu articole după sugestii sau din obligatie! Cu bine!


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ASTA AM APRECIAT LA DVS.INCA DE LA INCEPUT.
      VA MULTUMIM PT.FAPTUL CA AVETI PLACEREA SA COLABORAM SI VA URAM SPOR IN TOATE !

      Ștergere