03 decembrie 2014

709.In Ploiesti Ziua Nationala a Romaniei-2014

   Ploieşti, 2014
   Există lucruri pe care ar trebui să le facem măcar o dată, în viaţă. Unul dintre ele este să mergem la parada militară, de Ziua Naţională. Altul… Să mergem la parada militară, de Ziua Naţională, în propriul oraş!
   Iată-mă, deci, printre fulgi deşi de nea, străbătând Ploieştiul pentru a face o… nefăcută.
   Cine s-a gândit că va ninge?! Nici măcar eu!…

 DA PAGINA !
.
.
.
.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Îmi cam încurca socotelile zăpada asta, dar, în ciuda a tot, eram nevoită să recunosc farmecul adăugat astfel acestei zile. 
  Înfofolită ca o Dochie, deplângând fularul uitat acasă, mă strecor (cu greu) prin mulţime. Da, mulţime chiar! Zăpada nu a împiedicat ploieştenii să iasă din case şi iată-i adunaţi, cu mic, cu mare, la statuia uriasă a lui Mihai Viteazul. Statuie pe care, din poziţia în care mă aflam… nu o vedeam deloc, fie vorba între noi.
Nu-i nimic, aveam să o văd mai târziu.
.
.
















Număr, cu mare drag, participanţii: Baza 2 Logistică “Valahia”, Jandarmii, Pompierii, SMURDul. Poliţia va fi prezentă la defilare. Şi, bineînţeles, Fanfara Militară.


 Apar câteva steaguri enorme, abia mai târziu aveam să descopăr cine le purta.

Ceremonialul poate începe! Onorul şi intonarea imnului. Din nou mă trezesc întrebându-mă dacă sa filmez, ori să iau poziţie de drepţi…  Ceremonia religioasă – “scurtă”, ca de obicei. Discursuri. Nu mă întrebaţi dacă le-a ascultat cineva, că nu aş putea răspunde. Şi, în final, depunere de coroane… Depuneri de coroane… De coroane… Coroane…
.
.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
  Ne-a cam luat cu frig. Ca să ne încălzim, ne certăm pe locurile de parcare. Pardon, de defilare. Adică eu m-am împuns puţin cu forţele de ordine – nu prea mult, că nu vreau să-mi vad blogul în dubă! Dar, cum nici nu ştiu dacă s-au făcut acreditări pentru eveniment, eram cam în ninsoare şi a trebuit să-i conving că nu voi încurca pasul de defilare. Uf!

Îl descopăr şi pe… Max! Care stă atât de liniştit, de parcă nu el ar fi trebuit să fie la Bucureşti!


În cele din urmă am reuşit să filmez şi coloana. Cu regretul că au lipsit cu desăvârşire maşinile armatei (Oare mai avem?!) şi ale pompierilor… La mulţi ani, România!
 
*Ana-Maria*

mai multe foto AICI !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu