27 februarie 2017

1133.Am prins-o pe "Verdelina"! - "Soparla" "Astrei" sub picioarele mele!


.

Dl.Dima aratandu-mi cusetele luxoase,cuplate cate doua
        Este noua si deosebit de frumoasa, nu doar colorata si lucioasa.
        Plina de tehnica moderna, eleganta si foarte confortabila, venita -se pare- pe relatia unui export nerealizat din pacate (operatorul care comandase am inteles ca a falimentat) (dpdv tehnic) modelat pe cerintele clientului,pentru conditii dure de trafic feroviar clima complexa si chiar extrema. 
        "Soparla Verdelina" este primul tren compus din vagoane diverse realizat integral in Romania dupa foarte multi ani, respectand un concept international valabil pornind de la tehnicile aplicate pana la design si confort.

        "Astra Arad" si-a fondat propriul operator feroviar - "Trans Carpatic" pentru a promova aceste produse, punandu-le practic la indemana calatorilor doritori  pe traseul Bucuresti-Arad, trecand prin Sighisoara si Alba-Iulia, cu tarife minimale avand diferente pana la -50% fata de ceilalti operatori nationali.

        Am avut placerea de a discuta cu seful de tura in serviciu la acea ora, dl.Dima Alexandru, care mandru de aceasta realizare pe care o are in grija in perioada de stationare in Bucuresti si cunoscand produsul foarte bine, amabil si abilitat mi-a aratat tot ce este de vazut si mi-a povestit despre acesta. Multe multumiri domnule sef!

        Dar hai sa dam pagina si sa vedeti!

"Chicineta" vagonului de dormit
        Poate nu stiati, dar "ASTRA Arad" este una dintre cele mai vechi fabrici de vagoane de tot felul din Europa, dar mai ales din Europa de Est. Aceasta a inceput prin a fabrica sub marca "Marta" camioane, autobuze si limuzine inante de primul razboi mondial,, dar gloria sa a venit dupa razboi, cand mai multe ateliere s-au unit sub marca "Astra" si au demarat productia de material rulant, inclusiv de...avioane!
        Dupa al doilea razboi mondial, cu investitii foarte mari si cu licente elvetiene, a inceput sa fabrice pentru tot mapamondul, nu doar pentru intern, ajungand sa trimta produse in toata lumea. Productia sa era la un moment dat la un nivel ce astazi este de invidiat pentru mari firme occidentale.
        Si iar, poate nu stiti: primele rame de metrou din Romania - anii 80- tot ei le-au conceput si fabricat, deosebit de moderne pentru acele vremuri, culmanand cu montarea mai noilor rame "Bombardier". Plus tramvaie cu care au umplut tara...


O cuseta din vagonul de dormit
O cuseta din vagonul de dormit
Toaleta cu dus.
        Din nefericire pana de curand - la capitolul vagoane de calatori- se redusesera la modernizari si reparatii.
        Saltul tehnologic si de proiectare facut cu aceste noi produse i-a adus iarasi intre cei doar cativa ramasi ca producatori dar si proiectanti de astfel de echipamente pe plan mondial.

Sistemele de supraveghere si control
Lavoarul din cuseta corespondenta
(usa intre)
Cuseta din vagonul de dormit-4 paturi.
        Nu am putut sa nu fiu incantat de materialele nu doar frumoase folosite dar si de calitatea lor de exceptie, mai ales ca in ziua de azi acestea sunt deosebit de riguros selectate, conditiile de calitate trecand prin rezistenta la foc si gradul de eliminare gaze de ardere, dar si de elasticitate, rezistenta la
.
.
.
spargere/fracturare, resturi rezultate, factori deosebit de duri in omologarea produsului final-vagon de calatori.

        M-a entuziasmat afland ca accesoriile - paturile pliante, scaunele, suportii pentru maruntisuri de la toalete si multe altele sunt realizate in aceeasi uzina, nu importate de la
.
.
producatori externi specializati asa cum se face cam peste tot in ziua de azi. Manufactura lor, finisajul, ca si montajul inclusiv al panourilor, denota o manopera de clasa! Excelent ansamblate! Se vede ca uzina are utilaje bune, dar si muncitori cu adevarat meseriasi.
        Ai senzatia ca esti intr-un hotel de lux...
        Cusetele de cate 2 persoane, cu lavoar sau dus...impresioneaza prin calitate, dar nici vagonul de
.
dormit cu cate patru paturi pe compartiment nu
,
face rabat!Si au usa intre ele,doua cate doua, pentru familisti.        Practic, eficient, confortabil si foarte elegant...
        Te invita la drum!

        Echipamentele de sonorizare,supraveghere si Wi-Fi desigur sunt de varf!
        Utilarea "chicinetelor" de serviciu este excelenta, oferind la nevoie un serviciu de catering complet, la superlativ.
    
.
.
         Ca rulare...Boghiurile sunt ceea ce poate fi mai bun la ora actuala cu aceasta destinatie.
         M-au impresionat placut franele pe discuri, dar si sistemele de serviciu cu care sunt echipate acestea, inclusiv suspensiile-desigur pneumatice- cu accesoriile lor.
         Sunt sigur ca se poate trece lejer de viteza omologata si marcata de 200 de km la ora, fara probleme.
         Amanunt notabil: si boghiurile sunt fabricate in aceeasi uzina!

.
.
.
         Designul exterior al vagoanelor se vede ca este studiat si conceput de nou, iesind din tiparul cunoscut de amar de vreme.

        Imi pare rau ca nu exista in acest tren si un vagon-salon, care din cate am inteles "rupe gura targului", dar cica este la celalat tren, care va sosi maine. Poate am timp sa-l
vad, sa-l analizez.

.
Pozitia "de zi"a paturilor inferioare
la vagonul de dormit:+2
        Produse noi, performante, deosebite, impresionante.
        Bravo "Astra"! Deci se poate !
        Am mai multe motive acuma sa fac o vizita in uzina, desigur ajuns acolo cu acest minunat tren.
        Si sa filmez, sa discut cu acesti minunati fabricanti care nu "s-au culcat pe o ureche".
        SI NU ASTEAPTA DOAR AJUTORUL STATULUI !

        NOTA: eu am poreclit aceasta realizare "Soparla Verdelina"!
        Este frumoasa ca o soparla iute si sprintara...
   *Alex Stoian*
Ciudatel sistemul de iluminat -citit.
Mesele semipliabile cu muchie ingustata la intrare,
pentru acces mai usor
Vagonul-salon:piele ecologica,televizoare,scaune
cu retinere laterala.

       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu