Deşi la Otopeni accesul la bordul lui LYD s-a făcut prin finger, supriza etapei a fost că la Napoli avionul a tăiat motoarele ȋntr-un loc de unde terminalul de abia se vedea la orizont. Am fost ȋmbarcaţi ȋntr-un autobuz (Neoplan) pentru a ajunge la destinaţia visată.
O primă luare de contact mai degrabă dezamăgitoare; pătrundem ȋntr-o hală lungă şi rece, suntem ȋntȃmpinaţi de doi domni ȋn uniforme, care aruncă o privire plictisită la cărţile noastre de identitate (probabil că i-am deranjat din pauza de după masă?), după care rămȃnem de capul nostru printre bandele de bagaje.
Studiem cu atenţie locurile, descoperim, ȋntr-un tȃrziu, traseul de urmat (“uschita”, adică … uşcheala!) şi căutăm, conform instrucţiunilor pe care le citisem de acasă, magazinul Sun Store, de unde se cumpără bilete de trei euro pentru cursa specială de Napoli numită “Alibus”. Săgeţile către staţia de alibus sunt cȃt se poate de evidente, Sun Store ȋnsă rămȃne un mister. Deşi un suntem indieni, devenim fani ai acelor săgeţi şi, cu destulă uşurinţă găsim staţia.
Autobuze se văd undeva, dar, exact ca la noi, sunt exact acolo unde un e nevoie de ele. Am timp sa fac poze cu ȋmprejurimile, fiind impresionat, mai ales, de pinii-umbrelă.
DA PAGINA!
Un drum de vreo zece minute, vedem minunăţii ale lumii occidentale, printre care o autostrada suspendată la cȃteva zeci de metri deasupra altei autostrăzi. Cu siguranţă nu ȋmi va veni poftă să conduc acolo sus, avionul e mult mai sigur.
Cȃteva semafoare taie din elanul viteazului şi burtosului şofer (să băgăm de seamă ce mȃncăm pe la ăştia, că ȋngraşă!), dar terminus-ul de la Piazza Garibaldi apare mult mai devreme decȃt credeam. Nu prea ne vine să coborȃm, dar şoferul ne asigură că e chiar Garibaldi, ba chiar ni-l şi arată cum stă el cuminte pe soclu.
Coborȃm, ce să facem … Speram să ne pomenim ȋntr-un loc cald, luminos şi primitor.
Dar Piazza Garibaldi e un şantier (aveam să aflăm că se definitivează staţia de metrou) aglomerat, e terminal pentru un ştiu cȃte linii de autobuz, loc de tranzit pentru numeroase alte linii de autobuz şi troleu … Ȋn acelaşi timp, Piazza este un centru al zonei vechi a oraşului.
Omul ne măsoară din priviri, vede că suntem complet străini , se găndeşte o clipă şi ȋncepe să peroreze. El ştie ce-a zis, l-am lăsat să-şi arate erudiţia pȃnă s-a oprit de la sine, după care am repetat ȋntrebarea, folosind limba engleză. O nouă măsurătoare, după care primim şi explicaţia aşteptată. Adică omul a dat din toate gesticulaţiile ȋncȃt am priceput ȋncotro s-o apucăm, dar am ȋnţeles şi că trebuie să fim atenţi la averea personală.
Şi, imediat după ce am făcut cȃţiva paşi, am realizat şi de ce: cartierul era ȋnţesat de oameni de toate culorile, de toate mirosurile şi de toate limbile. Un adevărat turn babel, presărat cu nenumărate chinezării la preţuri imbatabile şi … neinteresante.
Slalomul de cȃteva zeci de metri ne conduce la via Conforti, pe care, din hartă, o ştiam foarte scurtă şi iată, hotelul nostru tronează chiar la jumătatea lungimii arterei. O cladire frumoasă şi curată ȋnghesuită ȋntre altele care ni se par părăginite.
O impresie buna ȋncă de la ȋnceput: oamenii ne aşteaptă cu un „benvenutto”.
Text şi foto: Mihai-Athanasie Petrescu
Reeditare:Ana-Maria
https://unursinoras.wordpress.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu