. |
Pe 13 mai 2017, se împlinesc 100 de ani de la nașterea aviatorului de elită Tudor Greceanu, în a cărui memorie a fost denumită anul acesta Școala de zbor de la Tuzla.
Pentru a marca momentul istoric, la inițiativa Regional Air Services (RAS) au fost create o insignă, dar si o ștampilă aniversară cu care se va marca toată corespondența trimisă la sfârșitul acestei săptămâni de la Oficiul Poștal Tuzla. În plus, 1000 de cărți poștale dedicate centenarului Tudor Greceanu sunt puse la dispoziție de către RAS la Oficiile Poștale din proximitatea Aeroportului (Tuzla, Eforie Nord, Eforie Sud, 23 August, Costinești, Neptun, Mangalia 1), pentru a fi folosite gratuit.
“Îmi doresc ca absolvenţii Regional Air School să
plece de la Tuzla nu doar cu o licenţă, ci şi cu un model şi am ales ca
acest model să fie Tudor Greceanu. De asemenea, mă preocupă ca figurile
emblematice pentru aviaţie să fie mai bine alese şi mai bine promovate,
iar cultura aeronautică să nu mai fie doar un privilegiu al celor care
îşi permit să urmeze cursuri de zbor sau al culturii organizaţiei
Regional Air Services (RAS) – ci al tuturor tinerilor care caută repere
morale solide şi certe. De aceea, întregul an 2017 va sta sub semnul împlinirii a 50 de ani de la primul zbor pe aerodromul Tuzla și a 100 de ani de la nașterea lui Tudor Greceanu”, declară Adrian Vasilache, General Manager al Regional Air Services – Aeroport Tuzla.
DA PAGINA !
TUDOR GRECEANU este o figură emblematică a aviației românești, atât prin performanțele și exigența profesională, dar și prin caracterul si destinul său.
Greceanu a luptat atât pe frontul de Est, cât și pe frontul de Vest si a obținut medalia pentru 800 de misiuni executate în teritoriul inamic, la care se adaugă Virtutea aeronautică în grad de ofițer cu cunună de frunze de stejar, acordată doar de patru ori până la el, apoi ordinul Mihai Viteazul, Crucea de fier cls. I, Crucea de fier cls. II, Steaua României în grad de cavaler, Coroana României în grad de ofițer, Virtutea aeronautică în grad de cavaler cu două barete, Virtutea aeronautică, Crucea de aur etc.
În 1940, Tudor Greceanu realiza performanța unică printre colegii săi de la școala de piloți de vânătoare de a obține șapte brevete, unul după altul: brevetul de pilot de vânătoare, brevetul de instructor de zbor, brevetul de pilot de bimotoare, brevetul de înaltă acrobație, brevetul de zbor de noapte, brevetul de zbor fără vizibilitate la școala de perfecționare de la Buzău și ulterior la Ghimbav. Profesionismul lui Tudor Greceanu i-a devenit o profesiune de credință sau cu propriile sale cuvinte, cele ale unui pilot de vânătoare cu peste 1000 de misiuni: ”Nu mi-am pierdut niciodata vreun coechipier, n-am pierdut niciodata vreun avion de sub protectie și n-am rupt niciodată nici macar vreun cauciuc. Mi-am facut meseria”
În ciuda acestor realități, Tudor Greceanu a petrecut o lungă perioadă de detenție în închisorile comuniste (nu mai puțin de 16 ani) și a fost condamnat la moarte. În cele din urmă, pedeapsa a fost comutată la închisoare pe viață. În timpul anchetelor a fost ținut 48 de ore cu picioarele îngropate până la genunchi într-un bloc de gheață. Ca urmare a acestei torturi picioarele i-au fost ulterior amputate. A ieșit din închisoare în 1964 când toți deținuții politici au fost eliberați. Lui Tudor Greceanu, închisoarea i-a avariat organismul, dar nu i-a îngenuncheat spiritul.
Personalitatea pilotului Tudor Greceanu stă sub semnul excelenței: mai durabil decât orice aparat de zbor, este renumele pilotului care-l pilotează, mai durabil decât omul, este modelul exemplar pe care-l oferă generațiilor viitoare. Școala de zbor de la Tuzla prin numele lui Tudor Greceanu asumă astăzi un astfel de model.
ȘCOALA DE ZBOR “TUDOR GRECEANU” de la Tuzla este una dintre primele școli private de zbor din România și susține cursuri pentru obținerea licențelor de pilotaj pentru avion și elicopter:
PPL - Private Pilot Licence (nivel basic, permite operarea pe o aeronavă monomotor în interes propriu sau privat; nu permite operațiuni de natură comercială)
CPL – Commercial Pilot Licence (nivel profesional, permite operarea unei aeronave în scop comercial în calitate de pilot-comandant pentru aeronave cu mai puțin de 19 locuri sau co-pilot pentru aeronave de transport aerian public sau pilot pe aeronave destinate lucrului aerian - aerofotogrametrie, agricultură, agrement, aero-taxi)
ATPL – Airline Transport Pilot Licence (nivel profesional superior, permite operarea în scopuri comeciale în calitate de pilot comandant pe aeronave de linie în cadrul unor operatori aerieni specializați pentru transport aerian public de pasageri, marfă și poștă)
Flota Școlii este formată din:
Diamond DA-20 Katana, VFR, SEP(L)/SPA
Diamond DA-40 TDI, IFR, G1000, SEP(L)/SPA
Diamond DA-42, IFR, G1000, MEP(L)/SPA
Cabri G2 certificat EASA CS-27 si FAR-27 - pentru PPL(H)
Simulatorul de instruire FNPT II
Investiție în viitor
Absolvenții Școlii de zbor Tudor Greceanu de la Tuzla sunt acceptați în programele de evaluare și training superior ale unora dintre cele mai mari companii aeriene cu scopul de a deveni piloți comerciali.
REGIONAL AIR SERVICES - Aeroport Internațional Tuzla (RAS) este compania care a preluat în 1999 aeroportul în ruină şi l-a dus pe locul doi după Otopeni în clasamentul mişcărilor de aeronave în 2016. Astăzi este liderul de piață în aviația generală din România, cu o activitate de 18 ani în domeniu. La Tuzla există una dintre primele școli private de aviație din România – atât pentru pregătirea piloților de elicopter, cât și de avion și prima școală de parașutism. Tot aici funcționează prima școală pentru supraviețuirea pe mare acreditată OPITO din Europa Centrală și de Est.
RAS este organizatorul celui mai
faimos show aerian privat, AEROMANIA, ajuns anul acesta la a 11-a ediție și prima și singura companie aeriană care a organizat o cursă cu avionul (București – litoral) în rețeaua Uber.
Din anul 2013, Aeroportul Internațional Tuzla este deschis traficului internațional, printr-un terminal de îmbarcări realizat la standarde Schengen.
DA PAGINA !
TUDOR GRECEANU este o figură emblematică a aviației românești, atât prin performanțele și exigența profesională, dar și prin caracterul si destinul său.
Greceanu a luptat atât pe frontul de Est, cât și pe frontul de Vest si a obținut medalia pentru 800 de misiuni executate în teritoriul inamic, la care se adaugă Virtutea aeronautică în grad de ofițer cu cunună de frunze de stejar, acordată doar de patru ori până la el, apoi ordinul Mihai Viteazul, Crucea de fier cls. I, Crucea de fier cls. II, Steaua României în grad de cavaler, Coroana României în grad de ofițer, Virtutea aeronautică în grad de cavaler cu două barete, Virtutea aeronautică, Crucea de aur etc.
În 1940, Tudor Greceanu realiza performanța unică printre colegii săi de la școala de piloți de vânătoare de a obține șapte brevete, unul după altul: brevetul de pilot de vânătoare, brevetul de instructor de zbor, brevetul de pilot de bimotoare, brevetul de înaltă acrobație, brevetul de zbor de noapte, brevetul de zbor fără vizibilitate la școala de perfecționare de la Buzău și ulterior la Ghimbav. Profesionismul lui Tudor Greceanu i-a devenit o profesiune de credință sau cu propriile sale cuvinte, cele ale unui pilot de vânătoare cu peste 1000 de misiuni: ”Nu mi-am pierdut niciodata vreun coechipier, n-am pierdut niciodata vreun avion de sub protectie și n-am rupt niciodată nici macar vreun cauciuc. Mi-am facut meseria”
În ciuda acestor realități, Tudor Greceanu a petrecut o lungă perioadă de detenție în închisorile comuniste (nu mai puțin de 16 ani) și a fost condamnat la moarte. În cele din urmă, pedeapsa a fost comutată la închisoare pe viață. În timpul anchetelor a fost ținut 48 de ore cu picioarele îngropate până la genunchi într-un bloc de gheață. Ca urmare a acestei torturi picioarele i-au fost ulterior amputate. A ieșit din închisoare în 1964 când toți deținuții politici au fost eliberați. Lui Tudor Greceanu, închisoarea i-a avariat organismul, dar nu i-a îngenuncheat spiritul.
Personalitatea pilotului Tudor Greceanu stă sub semnul excelenței: mai durabil decât orice aparat de zbor, este renumele pilotului care-l pilotează, mai durabil decât omul, este modelul exemplar pe care-l oferă generațiilor viitoare. Școala de zbor de la Tuzla prin numele lui Tudor Greceanu asumă astăzi un astfel de model.
ȘCOALA DE ZBOR “TUDOR GRECEANU” de la Tuzla este una dintre primele școli private de zbor din România și susține cursuri pentru obținerea licențelor de pilotaj pentru avion și elicopter:
PPL - Private Pilot Licence (nivel basic, permite operarea pe o aeronavă monomotor în interes propriu sau privat; nu permite operațiuni de natură comercială)
CPL – Commercial Pilot Licence (nivel profesional, permite operarea unei aeronave în scop comercial în calitate de pilot-comandant pentru aeronave cu mai puțin de 19 locuri sau co-pilot pentru aeronave de transport aerian public sau pilot pe aeronave destinate lucrului aerian - aerofotogrametrie, agricultură, agrement, aero-taxi)
ATPL – Airline Transport Pilot Licence (nivel profesional superior, permite operarea în scopuri comeciale în calitate de pilot comandant pe aeronave de linie în cadrul unor operatori aerieni specializați pentru transport aerian public de pasageri, marfă și poștă)
Flota Școlii este formată din:
Diamond DA-20 Katana, VFR, SEP(L)/SPA
Diamond DA-40 TDI, IFR, G1000, SEP(L)/SPA
Diamond DA-42, IFR, G1000, MEP(L)/SPA
Cabri G2 certificat EASA CS-27 si FAR-27 - pentru PPL(H)
Simulatorul de instruire FNPT II
Investiție în viitor
Absolvenții Școlii de zbor Tudor Greceanu de la Tuzla sunt acceptați în programele de evaluare și training superior ale unora dintre cele mai mari companii aeriene cu scopul de a deveni piloți comerciali.
REGIONAL AIR SERVICES - Aeroport Internațional Tuzla (RAS) este compania care a preluat în 1999 aeroportul în ruină şi l-a dus pe locul doi după Otopeni în clasamentul mişcărilor de aeronave în 2016. Astăzi este liderul de piață în aviația generală din România, cu o activitate de 18 ani în domeniu. La Tuzla există una dintre primele școli private de aviație din România – atât pentru pregătirea piloților de elicopter, cât și de avion și prima școală de parașutism. Tot aici funcționează prima școală pentru supraviețuirea pe mare acreditată OPITO din Europa Centrală și de Est.
RAS este organizatorul celui mai
Din anul 2013, Aeroportul Internațional Tuzla este deschis traficului internațional, printr-un terminal de îmbarcări realizat la standarde Schengen.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu