COMUNICAT
DE PRESĂ
Admitere
în instituţiile de invăţământ
ale
Ministerului Afacerilor Interne 2013
La concursul de admitere – sesiunea
2013 pentru nevoile unităţilor subordonate
Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, vor fi scoase la
concurs 167 de locuri, astfel:
Da pagina!
COMUNICAT
DE PRESĂ
Admitere
în instituţiile de invăţământ
ale
Ministerului Afacerilor Interne 2013
La concursul de admitere – sesiunea
2013 pentru nevoile unităţilor subordonate
Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, vor fi scoase la
concurs 167 de locuri, astfel:
-
Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” –
Bucureşti, Facultatea de Pompieri: 35 de locuri – bărbaţi, din care 1 loc pentru etnia rromă;
-
Academia Tehnică Militară, femei şi bărbaţi, 7
locuri;
-
Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie
Civilă „Pavel Zăgănescu” - Boldeşti: 125 de locuri subofiţeri de pompieri şi protecţie civilă şi maiştri
militari– bărbaţi, din care: 2 locuri etnia rromă şi 2 locuri alte minorităţi.
-
Pentru a participa la
concursul de admitere, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ
următoarele condiţii:
-
să aibă
cetăţenia română şi domiciliul în România;
-
să
cunoască limba română scris şi vorbit;
-
să aibă
capacitate deplină de exerciţiu;
-
să fie declaraţi apt medical, fizic şi psihic;
verificările privind starea de sănătate medicală, fizică şi psihică sunt
efectuate de structurile de specialitate ale Ministerului Administraţiei şi
Internelor;
-
să aibă
vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului 2013;
-
să fie
absolvenţi de liceu, cu diplomă de bacalaureat; dovada absolvirii se face cu
diplomă sau cu adeverinţă (absolvenţi
2013) din care să rezulte faptul că au susţinut şi promovat examenul de bacalaureat;
-
să aibă
un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în
societate;
-
să nu
aibă antecedente penale sau să nu fie în curs de urmărire penală ori de
judecată pentru săvârşirea de infracţiuni, cu excepţia situaţiei în care a
intervenit reabilitarea;
-
să nu fi
fost destituiţi dintr-o funcţie publică în ultimii 7 ani;
-
să nu fi
desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
-
să aibă
vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concurs;
-
să fi
obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media generală de minimum
8.00;
-
să nu fi
fost exmatriculaţi, pentru abateri disciplinare, dintr-o instituţie de
învăţământ;
-
să aibă
înălţimea minimum 1,70 m (bărbaţi) şi minim 1,65 m femei.
Pentru recrutare, fiecare
candidat va depune la structura de resurse umane a inspectoratelor pentru
situaţii de urgenţă judeţene / al Municipiului Bucureşti dosar cuprinzând următoarele
documente:
-
Cererea
de înscriere;
-
Diploma
de bacalaureat (copie legalizată) – pentru absolvenţii din seriile anterioare
sau adeverinţă care atestă absolvirea liceului cu diplomă de bacalaureat (trebuie
menţionate media generală obţinută la examenul de bacalaureat, mediile obţinute
pe fiecare an de studiu, termenul de valabilitate şi faptul că nu a fost
eliberată diploma) pentru candidaţii care au absolvit în anul 2013;
-
Foaia
matricolă pentru clasele IX-XII / IX-XIII (copie legalizată);
-
Copii ale
actului de identitate (C.I./B.I.), carnetului de muncă şi, dacă este cazul,
livretului militar;
-
Copii legalizate ale certificatului de naştere ale candidatului,
soţiei şi fiecărui copil, a certificatului de căsătorie, precum şi ale
hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;
-
Autobiografia
şi tabelul nominal cu rudele candidatului;
-
Cazierul
judiciar al candidatului;
-
Caracterizarea
de la ultimul loc de muncă, respectiv din instituţia de învăţământ în cazul
absolvenţilor în primul an de la absolvire;
-
Trei
fotografii 3/4 şi două fotografii color 9x12 cm. Fiecare fotografie va avea înscris pe verso cu majuscule
următoarele date: NUMELE, PRENUMELE TATĂLUI, PRENUMELE şi codul numeric personal.
-
Fişa
medicală-tip de încadrare în Ministerul Administraţiei şi Internelor (copie
pentru candidaţii la Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă
„Pavel Zăgănescu” Boldeşti care au
prima opţiune Facultatea de Pompieri);
-
Pentru
candidaţii la Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel
Zăgănescu” Boldeşti -
copie a permisului de conducere categoriile B şi C sau copie a permisului de conducere şi psiho-testul auto
(testarea psihotehnică) pentru
categoriile care nu sunt deţinute de candidat (dintre cele enumerate anterior), care trebuie să ateste capacitatea de a
conduce autovehicule din categoriile B şi C (pentru candidaţii care nu deţin
permis de conducere);
-
Declaraţia
de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare.
Înscrierea la concursul de admitere:
Instituţiile de învăţământ superior MAI/MAPN – dată limită de înscriere – 19.06.2013
Şcoala de Subofiţeri de
Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldeşti – dată limită de înscriere - 06.08.2012
Ø În situaţia neadmiterii la instituţiile de învăţământ superior,
candidaţii cu a doua opţiune declaraţi „apt medical” la contravizita medicală
pot participa la concursul de admitere în Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi
Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” – Boldeşti, cu reluarea integrală a
procedurii stabilite pentru concursul de admitere (taxa de participare,
înscrierea la concurs, susţinerea probelor eliminatorii, probelor de verificare
a aptitudinilor fizice şi a testului de cunoştinţe).
Ø Candidaţii recrutaţi se vor informa asupra perioadei de examinare
psihologică (data şi ora la care au fost planificaţi pentru susţinerea testării
psihologice, documentele şi materialele necesare , locul de desfăşurare)
telefonic sau pe site-urile structurilor care au efectuat recrutarea.
Ø În momentul prezentării la instituţia de învăţământ pentru participarea
la concursul de admitere, candidaţii vor avea asupra lor:
§ Actul de identitate
§ Diploma de bacalaureat în copie legalizată sau adeverinţă eliberată de
liceu (numai pentru absolvenţii promoţiei 2013) în care se menţionează media
generală de la bacalaureat, notele probelor susţinute în cadrul examenului de
bacalaureat şi mediile obţinute în anii de liceu
§ Foaia matricolă a studiilor liceale în copie legalizată
§ Contravaloarea taxei de înscriere (pentru candidaţii care solicită
scutirea de taxă de înscriere, acte doveditoare că se află într-una din situaţiile
de exceptare de la plata taxei)
§ Copie a permisului de conducere categoriile B şi/sau C
Ø Pentru susţinerea probelor sportive candidaţii vor fi echipaţi
corespunzător şi vor prezenta legitimaţia de concurs şi actul de identitate.
Ø În ziua stabilită pentru susţinerea testului de cunoştinţe, candidaţii
vor avea asupra lor:
§ Legitimaţia de concurs
§ Actul de identitate
§ Pix sau stilou cu pastă sau cerneală de culoare albastră
Este
interzis accesul în sala de concurs cu aparatură electronică, cărţi, caiete,
notiţe, telefoane mobile etc.
Ø Candidaţii declaraţi „admis” încheie un angajament prin care se obligă
ca, după absolvirea şcolii, să îndeplinească serviciul timp de minim 10 ani în
unităţile în care vor fi încadraţi sau mutaţi ulterior, în raport cu nevoile
M.A.I. De asemenea, se obligă să restituie cheltuielile de întreţinere
efectuate de M.A.I., pe timpul şcolarizării, în cazul în care sunt îndepărtaţi
din instituţia de învăţământ pentru lipsă de interes la învăţătură sau pentru
abateri disciplinare, ori încetează şcolarizarea la cerere, precum şi în
eventualitatea că nu-şi respectă obligaţia de a îndeplini serviciul în
condiţiile de mai sus.
Date suplimentare referitoare la
întocmirea dosarului de recrutare, probele de verificare şi baremele la
pregătire fizică, tematica şi bibliografia de concurs, se pot obţine de la
Biroul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Şerban
Cantacuzino” al judeţului Prahova.
Compartimentul Informare si
Relaţii Publice
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu