03 august 2013

174.Sa nu mai plangem! Aviatia militara romana chiar lipsind, a fost langa noi.B.I.A.S.2013 - a doua parte

Asa arata primul afis.
Pana la urma acesta a fost oficialul
     Pentru ca ati fost cuminti si ati citit in numar foarte mare prima parte a acestui serial (uite link-ul primei parti si AICI ) , am hotarat sa continuam povestea aventurii numita B.I.A.S.2013 dar de data asta cu ceea ce trebuia facut de la inceputuri: cu ziua de vineri in care dupa conferinta de presa toti cei prezenti au participat la antrenamentele invitatilor de sambata.
     Dintre noi a fost delegata Ana-Maria care cu greu s-a mai dat venita de acolo,incarcata cu fotografii si impresii gramada.
     Ei bine, va lasam in compania ei si speram sa va simtiti macar putin din cum s-a simtit ea acolo!

.
DATI PAGINA.





Efectul  BIAS 2013! (Antrenamente)



    Un eveniment pe care (nu numai eu!) l-am aşteptat cu sufletul la gură... Să mă topesc din nou în plin soare, cu ochii după aceste păsări de metal fără astâmpăr, cu urechile pline de zumzet şi inima bătând în  toate ritmurile posibile...

    Ca la orice alt eveniment “aerian”, n-a scăpat nici măcar unul dintre prieteni de invitaţie. Ce munte, ce mare, ce terase?! “Hai la BIAS!” Ba, mai mult, deşi aveam deja toate detaliile necesare şi le împrăştiasem peste tot, mă informau periodic : ”La sfârşitul lunii e BIAS, să nu ratezi!” Cum aş fi putut?! Nu mi-aş mai fi vorbit un an întreg!

    Număram zilele şi…participanţii!

    Clipa dezamăgirii… FĂRĂ AMATĂ ! RU-ŞI-NE! Piloţii militari nu aveau să fie prezenţi la propria lor aniversare… RUŞINE! Nu, nu piloţilor militari care merită tot respectul nostru, nu armatei, bat obrazul! Ci acelor capete triunghiulare care şi-au închipuit că, printr-o scuză prea transparentă : “Nu sunt bani!”, ne vor face să devenim dintr-o dată surzi şi orbi! Ei bine, “domnilor”, nu suntem!   In scurtul său istoric, este prima dată când acest eveniment are loc fără participarea Forţelor Aeriene Române! Să mulţumim, din suflet… cui a hotarat astfel!



    Schimbările, însă, nu înseamnă doar dezamăgiri. Proaspătul afiş cuprinde şi o mare bucurie: Luca Bertossio! Copilul teribil al Italiei, The Silent Bandit, cel pe care nu-l văzusem zburând, încă... THANK YOU, LUCA! Felicitările mele organizatorilor pentru racheta de interceptare a bombei tocmai lansate – în ce mă priveşte, a funcţionat, iar bucuria a reuşit să reducă efectul dezamăgirii...

    După atâtea veşti calde şi reci, nerăbdarea mea era în continuă creştere... Când Nemo m-a întrebat : ”Mergi la antrenamente?” n-am mai avut timp să mă gândesc: “Normal!”. Astfel, recuperam câteva ore, din cele două zile promise iniţial…

Ploieşti – Băneasa, via Bucureşti… Iar am întârziat…

    Nu-i nimic, am învăţat drumul, ceea ce avea să se dovedească util pentru a doua zi.

    Iar coborârea din autobuz avea să însemne şi începutul aventurii BIAS!

    După obişnuitul “Cum ajung la…?” şi lupte indârjite de a nu mă trezi în altă parte – respectiv la altă poartă a Aeroportului Băneasa către care mă îndreptau cu obstinaţie toţi -  am fost salvată de un „tractor” (PLZ Wilga) în zbor, după care mă uitam cu atâta jale şi dor, încât i s-a făcut milă unui trecător şi mi-a indicat (în sfârşit!) drumul cel bun...”La dreapta!” 
.

Locul faptei
"Vilgutza "














   Aterizând deci cu bine pe Aeroport, am putut constata că, într-adevăr, întârziasem cu mult... „Iacăriizburau deja prin alte părţi, Condorul” (Dan Conderman) chiar departe, albinuţele de la Baltic Bees stăteau cuminţi la alimentare, semn că şi ele îşi încheiaseră zborul de pregătire... 
.
O albinutza baltica "la masa"
 

Si alta "bagata la somn"

    Din fericire, elicopterul MAI era pe cer, în plin exerciţiu de salvare:


1.

2
3
4.

Şi, pe lângă el, am descoperit un prieten tare drag:

In Ploiesti
Tot el, la B.I.A.S.2013!

















    Elicopterul care patrulează, neobosit, bucăţica mea de Ploieşti!

    Iar Şoimii”, se pregăteau de decolare! S-au dus de mult vremurile în care se antrenau la Strejnic, aşa că, da, îmi e mereu dor de ei!

1

4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
1

Soimii Romaniei ( Romanian Hawks) :

George Rotaru (YR - EXA), Laszlo Ferencz (YR - EWH), Cristian Iorgov (YR - EWI),Attila Goger (YR - EWA), Andrei Şerbu (YR - EWE)
.

O tură prin hangar m-a adus faţă în faţă cu un alt înaripat drag - Zlin-ul al cărui motor m-a impresionat la Băneşti (are un zumzet irezistibil!)

Zlinul 50
 
Acelasi















şi mi-a dat ocazia de a-mi alege un avion de... cumpărat:

Rechin, delfin,pescarus...El stie ce-o fi, dar zboara sigur !








Si...la ce linii are, desigur este de sex feminin!!!




















   Aaah... Nu uitasem că îmi doream un afiş! Şi, pentru că unul tocmai îmi făcea, insistent, cu ochiul de pe un perete, m-am învârtit şi m-am rugat până am obţinut aprobarea de a-l adopta” la sfârşitul programului! Păi, cum să nu vreau? Un BIAS 98% civil… Trist şi real! Nu am de gând să uit ce se întâmplă, din cauza orgoliilor unora! Iar afişul, e chiar bine realizat. Cred că s-ar fi găsit câţiva cumpărători, dacă ar fi fost la vânzare…

      O altă descoperire plăcută a fost un planor micuţ şi foarte elegant – Lăstunul!


"Frumusetea" din fatza hangarului:Lastunul! Visul devenit realitate al uni intreprinzator roman
2



3
4
Gata de zbor, Lăstunul aşteaptă primele teste de încercare – să-i ţinem pumnii, poate îl vom vedea la un BIAS – pe cer!


…aterizează… Alpha Jet-ul celor de la "Flying Bulls"! 
 Alpha Jet-ul n-are nici el astâmpăr şi, pilotat de Phillip Haidbauer  (copilot Hans Huemer), ne încântă cu silueta lui profilată pe cer:

1
2
3
4
5
6
7
8














































































Fioros animal,nu?
  Şi, la scurt timp...B25 Mitchell !

  Bombardierul impresionant, faţă de care aveam o datorie, de anul trecut. Mi-am luat revanşa, fotografiindu-l şi în aer, şi la sol. Pilotat de Hans Pallaske şi Frederic Handelmann, alături de copilot (technician) Warren Varney, este impresionant atât prin înfăţişare (cum este posibil ca ceva destinat distrugerii să fie atât de frumos?! ), cât şi prin zgomotul motoarelor…
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13














































  În timp ce avionul SMURD priveşte din depărtare...

SMURD-ul vegheaza vigilent.


Mai fac o plimbare printre avioanele expuse,

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11


caut din priviri Su – 31 al lui Jurgis Kairys (nu l-am găsit), număr Yak-urile, mă bucur de întâlnirea cu “Vulpiţa” (Fox) lui Luca Bertossio,


"Jucaria" lui Bertossio


întrebându-mă – totuşi - pe unde o fi MIG 15-le polonez, localizez cortul Iacărilor Acrobaţi” (aveam nevoie de o şapcă...) şi, pentru că se apropia seara, aducând cu ea şi o furtună, m-am retras, păstrând în suflet o nerăbdare crescândă ce avea menirea de a mă trezi devreme a doua zi...


Galeria completă 

  Link    http://gouttederevesfotoalbum.wordpress.com/bias-2013-antrenamente-26-iulie/

MAI MULTE FOTOGRAFII CU B25 Mitchell in partea 1 a acestui serial BIAS, AICI


Informare: “Airport News” , ediţia specială BIAS 2013 şi insport.ro

link http://extrem.insport.ro/news/doua-aeronave-ale-flying-bulls-prezente-la-bias-2013-22146.html


REPORTAJ SI FOTOGRAFII : Ana-Maria ( Lunebleue )
comentarii foto:nemotoujours 

ATENTIE : VOR URMA FILMELE IN CATEVA ZILE !



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu