25 octombrie 2013

295.Guvernele distrug, investitorii particulari relanseaza ! "Tractorul Brasov U650"

Noul U825
   "Faur"(fost "23 August") si "Electroputere" nu mai fabrica locomotive, U.M.Bucuresti nu mai face tancuri, "Felix computers" se joaca pe calculator, e.t.c. si a.m.d, pentru ca au fost ale statului.
   Dar piata vrea, o piata care zeci de ani a mancat intern si extern produse romanesti, mai bune sau mai rele si  cine are simtul afacerii nu vrea sa o piarda, mai ales ca din America de sud pana in fundul Chinei inca exista echipamenye si utilaje romanesti care plang dupa piese!
   Daca "Softronic"s-a apucat de locomotive , de ce un fost dealer de tractoare romanesti in Egipt sa nu se apuce sa le fabrice din nou, chiar daca platforma "Tractorul " a devenit joc imobiliar si halele de mult nu mai exista?
   Am preluat un articol de nici un an despre noua fabricatie a celebrului U650
  CITEZ:
 "Are un renume atât în ţară, cât şi în afară, nu doar în Egipt. Iranul a fost cea mai mare piaţă a acestui tractor dar, din păcate, din motive politice nu se poate accesa, deşi acolo sunt peste 270.000 de tractoare U650“, a explicat Titus Şerban."
  DATI PAGINA !


        În 2007 producătorul braşovean Tractorul UTB SA a dat faliment, însă producţia renumitelor tractoare „U“ s-a relansat la Băicoi, judeţul Prahova, sub patronaj străin. Compania Tractorul U650 Braşov, înfiinţată de omul de afaceri egiptean Atef el Said el Kalaini, fost partener al uzinei Tractorul SA în Egipt, a achiziţionat licenţa modelului U650 pe care l-a produs şi comercializat în ultimii 5 ani exclusiv pentru piaţa egipteană însă, odată cu lansarea modelului U825, adaptat pieţei europene, o să avem ocazia să revedem la lucru tractoarele româneşti.

        Eşecul statului român, oportunitatea investitorului egiptean

       UTB Braşov a fost unul dintre cei mai mari producători de tractoare din Europa de Est, fiind construit pe plat­forma fostei Întreprinderi Aeronautice Române (IAR) confiscate de sovietici la începutul perioadei comuniste. La finalul anilor ’80, modelele U445 şi U650 au depăşit la nivel de producţie cu mult necesarul intern, fiind exportate în număr mare pe pieţele Orientului Mijlociu şi Africii, unde încă se bucură de un interes ridicat din partea fermierilor. În ciuda problemelor apărute după Revoluţie, în 2002 compania de stat continua să producă aproximativ 4.000 de tractoare pe an, câţiva ani mai târziu fiind la un pas de privatizare. Cumpărătorul, firma italiană Landini, membră a grupului internaţional ARGO Tractors ce mai deţine în portofoliu mărcile de tractoare McCormick şi Valpadana, nu a ajuns la o înţelegere cu autorităţile centrale şi locale de atunci, iar Tractorul Braşov a fost închisă şi a intrat în lichidare în 2007.
Eşecul privatizării, generat de interesele politice de moment, şi falimentul ulterior al uzinei UTB l-au determinat pe fostul partener al întreprinderii, Atef el Said el Kalaini, să investească în relansarea producţiei. Astfel, în 2008, alături de o parte a conducerii fostei companii de stat, acesta a înfiinţat SC Tractorul U650 Braşov şi a cumpărat licenţa de producţie a modelului U650 de la firma Flavius, deţinătoarea patrimoniului UTB, reuşind ca în colaborare cu Roman SA să producă peste 100 de tractoare destinate pieţei egiptene.
În prezent există premisele derulării unor contracte mai ample în Irak şi în alte ţări ale Orientului Mijlociu. „Noi am fost axaţi până acum pe piaţa Egiptului atât pe tractoare cât şi pe piese de schimb. Livrăm lunar câte un container de piese de schimb către Egipt; e o piaţă mare, sunt peste 80.000 de U650 în această ţară“, a declarat Titus Şerban, fostul director al companiei Tractorul UTB SA şi actual manager al noii firme. Recunoscut pentru fiabilitatea şi durabilitatea în timp demonstrată pe parcursul a peste 40 de ani, tractorul U650, cu motor Diesel în 4 cilindri, cu 65 CP şi cu o capacitate maximă de ridicare de 1600 daN, se produce în prezent la Băicoi în fosta fabrică de echipamente hidraulice, doar logistica şi sediul firmei rămânând la Braşov.

       U825, un 650 îmbunătăţit

      Dupa 5 ani de export, în 2012, noua companie a urmărit revenirea tractoarelor Universal în România, însă problema cea mai importantă era că modelul lansat în 1968 nu îndeplinea actualele norme de poluare. Din acest motiv, folosindu-se de structura vechiului tractor, a fost proiectat modelul U825, a cărui lansare a avut loc la ultima ediţie a IndAgra, intrarea efectivă în producţie urmând să aibă loc anul acesta. „Toată lumea vrea să se dezvolte, iar tractorul U650 nu îndeplinea normele de poluare şi nu am fi putut să îl comercializăm în România, chiar dacă el este atât de bine cunoscut fermierilor de aici. Intenţia noastră a fost să avem o piaţă de desfacere mult mai largă, aşa că ne-am gândit să fabricăm un nou tip de tractor, iar U825 preia multiple elemente de la vechiul U650 la care am adăugat îmbunătăţiri astfel încât să avem o flexibilitate sporită atât pentru piaţa internă cât şi pentru cea externă“, a precizat Titus Şerban.Destinat pieţei europene, inclusiv România, modelul U825 respectă normele de poluare stage III A, fiind dotat cu un motor Perkins de 76 CP, în 4 cilindri (capacitate cilindrică 4.400 cm³), cu o pompă de injecţie rotativă şi cu un filtru de aer uscat, ce dezvoltă la momentul maxim o turaţie de 1.700 rot/min. Transmisia, puntea, priza de putere şi sistemul hidraulic (cu capacitatea maximă de ridicare de 1.600 daN) sunt identice cu cele ale tractorului U650, diferenţe mai mari fiind înregistrate doar la nivelul cabinei şi capotajului, importate din Italia, care îi schimbă designul.

     Renumele – atuul tractorului românesc

    În materie de vânzări, pentru noul U825 compania mizează pe un preţ redus, de aproximativ 22.000 de euro, dar mai ales pe renumele dobândit în ultimele patru decenii de către predecesorul model, U650, de la care păstrează majoritatea caracteristicilor. „În primul rând este un tractor clasic, care s-a vândut în România începând cu anul 1968 şi este foarte bine cunoscut de fermieri. Putem spune că agricultura românească s-a bazat 100% pe acest tractor zeci de ani, deci toţi ţăranii îl cunosc, este îndrăgit cum era pe vremuri Dacia. Are un renume atât în ţară, cât şi în afară, nu doar în Egipt. Iranul a fost cea mai mare piaţă a acestui tractor dar, din păcate, din motive politice nu se poate accesa, deşi acolo sunt peste 270.000 de tractoare U650“, a explicat Titus Şerban. De asemenea, firma braşoveană oferă clienţilor o garanţie de 24 de luni şi un suport service la preţuri convenabile după expirarea acesteia. „În materie de piese şi mentenanţă pe termen lung, fermierul va face economie, piesele vor veni la preţ de primă echipare şi, în afara perioadei de service, în maximum 24 de ore“, a afirmat managerul Tractorul U650.

       Chiar dacă U825 nu poate concura la capitolul dotări electronice și tehnice cu tractoarele echivalente ale producătorilor vestici, neavând sisteme electronice de ghidaj sau dublă tracțiune, el rămâne totuși o bună opțiune pentru fermierii mici și mijlocii al căror interes este să aibă un tractor fiabil, simplu de utilizat și durabil în timp, mai ales că prețul de achiziție și costul mentenanței sunt reduse.
Pentru susținerea noului produs, compania intențio­nează ca în acest an să lanseze o linie de leasing în colaborare cu firmele de specialitate care să permită fermierilor să achiziţioneze tractorul U825 inclusiv prin finanţare europeană prin Măsura 121. De asemenea, conform lui Titus Şerban, în următorii doi-trei ani firma Tractorul U650 intenţionează să realizeze şi un tractor pe segmentul 110 – 120 CP.

Daniel PLĂIAŞU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu