13 mai 2014

538.Tarziu ? Eseu,lamentare,concluzie, spuneti-i cum vreti.DAR si REALITATE !

"D'a otraviti-o odata !"
"Omul foarte destept invata din greselile altora. Omul (doar) destept invata din propriile sale greseli, iar omul prost nici macar din greselile sale nu invata, repetandu-le."
Experienta altor tari in care s-au facut exploatari petroliere (nu gaze de sist) spune multe. In general sunt tari in care democratia e... asa cum e la ei, asa cum e la noi. Autoritatile noastre, platite din banii nostri, au fortat populatia, ca intr-o dictatura clasica,  sa asiste la montarea primei sonde in comuna Pungesti, judetul Vaslui. Taranii de acolo, chiar daca sunt niste simpli tarani, au invatat din experienta celor din Ecuador, Nigeria si chiar SUA. Au vazut pe internet efectele exploatarilor prin mertoda fracturarii hidraulice, indrumati de activisti de mediu. Ar trebui remarcat ca in Ecuador si Nigeria, Chevron a poluat facand exploatari clasice de petrol, nu prin metoda fracturarii hidraulice, care este o metoda controversata chiar prin principiul sau de functionare. Mai mult, Chevron a refuzat sa faca decontaminarile (ce mai e posibil) pentru mediu, caci asta costa bani, iar Chevron (ca orice comnpanie) nu vrea sa cheltuie bani, ci sa castige bani. Problema e ca firmele straine castiga bani, iar populatia moare, daca nu paraseste pamantul infestat.
DA PAGINA



Politicienii romani au lucrat cu perseverenta, vreme de 25 ani, la distrugerea treptata a suveranitatii Romaniei (despre independenta nici nu mai poate fi vorba). Contractele cu firmele straine sunt secrete, tocmai pentru ca populatia sa nu stie ca trebuie sa stranga de gat clasa politica. Firma Petrom, de exemplu, are in contractul cu statul roman, incheiat de catre cel caruia i se plange de mila pentru ca e in puscarie - e vorba despre Bombonel, versus Adrian Nastase - facilitatea ca statul roman sa fie cel care plateste decontaminarea zonei. Adica tot eu, prostul care a votat, prostul care voteaza un politician ca sa nu castige altul, prostul care plateste politicianul ca sa vanda interesele tarii, prostul care sta in banca lui, fara sa zica nimic, tot eu sunt cel care plateste pentru stricaciunile facute de firmele straine! Ei iau banu, fac mizerie si pleaca, insa eu voi fi cel care ramane sa faca curat, acolo unde se mai poate repara ceva, pe cheltuiala mea!
Acum e prea tarziu, contractele sunt semnate deja. Acum e prea tarziu, tu, cel ce traIeste la oras, te-ai invatat sa dormi in apartamentul tau, la fel cum fac si eu, la fel cum face si el. Scarba fata de politica ne-a tinut departe si nu ne-am spus cuvantul, inghitind mereu vrajelile politicienilor. Acum e prea tarziu, caci industria romaneasca e deja distrusa. Acum e prea tarziu, deja am ajuns o natiune ce nu mai are un cuvant de spus. Acum, deja la Pungesti se polueaza. Acum e prea tarziu, mai ales pentru ca deja ne-am obisnuit sa tacem din gura, pentru ca deja ne-am invatat sa fim supusi. Ne-am invatat sa nu ne sprijinim unii pe altii, ne-am invatat sa fim separati si sa ne luptam intre noi, fiind, de fapt, carne de tun pentru interesele politicienilor si interesele altor state.
Acum e mai greu sa ne trezim, si sa intelegem care sunt interesele noastre, pentru ca toate instrumentele de manipulare sunt in mainile lor, iar noi am ajuns deja foarte usor de dezbinat si de manipulat. Acum suntem deja, dependenti de NATO si de UE si nu putem sa ne urmarim interesele noastre fara ajutorul lor, ajutor care nu e niciodata gratis. Practic - vom fi sustinuti doar atata timp cat aceste structuri isi urmaresc propriile lor interese, iar noi nu mai avem capacitatea de a ni le sustine singuri. Acum suntem, deja, controlati si coordonati, iar constiinta puterii noastre nu mai exista, odata cu disparitia constiintei unitatii intereselor noastre. Suntem o simpla masa de manevra.
Acum, mai putem sa pierdem doar singurul sprijin pe care l-am avut noi, romanii, intotdeauna: natura, caci e singurul care ne-a ramas. Un popor care a avut tot timpul sprijinul naturii e un popor deosebit, insa acum am tradat-o si pe aceasta, privind fascinati la stralucirea si zdranganitul inutil al tinichelei.
*Decenu*

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu