Tatra "portocalie":813 |
Uite ca rascolind prin arhiva personala imi rasari aceasta povestioara pe care o uitasem intr-unul din sertarele retelei...
Hai sa ne dixtram cu amintirile camaradului:
Catania, aia hulita si-njurata, s-a dovedit, pana la urma, utila. Macar ca experienta de viata, daca nu mai mult. Unora le-a pus o meserie in brate (de exemplu, stiu sumedenie de flacai care, dupa ce si-au luat "C"-ul in armata, la Targoviste, Caracal, Pitesti sau Sacalaz, isi castiga painea ca soferi profesionisti).
Cat despre tehnica auto (si nu numai) pe care am intalnit-o in perioada asta (era cat pe ce sa citez un clasic in viata si sa scriu "de referinta"... :-) ) era majoritar autohtona sau de sorginte sovietica. Exemplarele de Tatra cu cabina avansata, 8x8 sau 6x6 erau destul de rare, tocmai de aceea privite ca "rara avis"... Despre Tatrele cu motor avansat, cele cu cabina rosie sau portocalie, le-am intalnit mai mult la deal si munte, carand busteni pe drumuri forestiere, si ma uitam cat de patetica si silfida arata Raba mea comparativ cu masivul camion cehoslovac.
DA PAGINA!
Tatra "rosie" |
In fine, s-a format coloana si s-a dat semnalul de plecare.
Roman/DAC (RABA) -bascula tip IRAK" |
Omul si-a dat seama, pana la urma, ca e ceva in neregula cu noi, si a marit ritmul pana aproape de 80 kmh, pe liniile drepte, siderat fiind ca, pana la Targoviste, n-a avut evenimente. Canaliile de noi, nu l-am avertizat "toa'su' gradu', relax ca nu suntem diletanti...". Ci doar i-am dovedit... Aveam sa-l lamurim ca numerele vopsite pe cabine nu sunt doar o joaca de-a loctiitorului tehnic, ci sunt "numere de raliu" de canalagii si ca, desi masinile noastre poarta si inscriptii de "SCOALA", nu-i elev niciunul dintre
Fara cuvinte |
Stia si el ca la Mija se gasea delicioasa bere "Azuga" pe care o cazam, de la locul de achizitie pana la cel de consum, in rezervoarele basculantelor: pe gura de umplere, intra la fix, ca si calibru, sticla de juma' de litru, pe care o "ancoram" cu sarma de gulerul interior al sitei rezervorului...Puteam gazdui astfel trei sau patru asemenea recipiente. Mai multe, zanganeau lovindu-se intre ele aparand riscul major sa se sparga. Si nu era o fericire sa cureti rezervorul de cioburi si sa arunci motorina contaminata... :-)
Adila16
http://www.reno.ro/-t166299.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu