20 februarie 2018

1291.Mi-e frica de Romania mea... Video dar si text


 
.
Ma faceti sa-mi fie frica de "Romania mea"!
   Cand urli ura si dispret fara sa gandesti ca esti in aceeasi oala cu mine deja ma sperii!
   Cand fata ti se schimonoseste si scuipi cuvinte urate, fara cap si coada, doar pentru ca eu imi vad tara altfel...deja parca nu mai esti vecinul, ruda sau prietenul meu.
   Mananci aceeasi paine ca si mine-fie buna, fie rea, dar "Romania ta" mi-o arunci violent in ochi strigand ca, desi am o varsta, o viata, copii si sacrificii, esti mai bun decat mine doar pentru ca tu crezi in televiziuni si in oameni care erau la fel de saraci ca si tine dar de cand ne conduc au ajuns adevarati nababi de neatins DOAR din indemnizatia de alesi ai poporului...deja ma ingrozesti!
 
Dragul meu vecin, draga mea matusa...Draga tanti de pe scara vecina careia copilul meu iti cara periodic sacosa la etaj pentru ca oasele nu te mai tin si tu ai ajuns sa-l faci "drogat","vandut" si"tradator" pentru ca vede altfel viata....Ati uitat ca stateam noaptea la coada la parizer si-l injuram pe Ceausescu??? Sau ca ne dadeai retete "economice" ca dintr-un pui "vrabie" sa facem trei feluri de mancare pentru o familie de 6 oameni? Si ca ne aduceai prajituri cand aveai mai multa faina si faceai ceva dulce???

   Ai uitat cand ma chemai-pusti fiind -sa-ti repar intrerupatorul la baie si dupa ce il faceam imi dadeai un pahar de visinata, fara sa stie parintii mei, pentru ca "ma facusem barbat"?

   De ce ma injuri acuma si ma faci "bou de #rezist" si "Sorosist", ori "vandut strainilor", tu care-mi dadeai reviste occidentale care nu se gaseau pe piata si-mi spuneai ce frumos e "afara"?
   Tu vecine, care laudai bogatia si sistemul capitalist???

   De curand ai tot incercat sa ma convingi ca cei care traiesc din banii mei si ai tai si se plimba prin locuri exotice in lume si vor sa scape de puscarie pentru ca au furat din banii nostri, sunt oameni de treaba si de omenie, desi nepotul tau a fost plimblat din spital in spital pentru ca nu aveau cu ce sa-l vindece si ai vandut casa de la tara ca sa dati spaga sa-l opereze pentru ca...si ai ridicat din umeri :"Nu se poate altfel in tara asta"???

   De ce te superi ca eu vad lucrurile altfel si nu urlu la tine?
   De ce te superi ca eu am ajuns la concluzia ca votul meu este cam furat si mai bine ies in strada sa-mi spun pasul decat sa mai risc sa votez degeaba pentru a avea 300 de parlamentari si sa ma trezesc cu 588 ????
   De ce nu vrei sa intelegi ca nu e doar tara ta si ca am eu o alta parere de cum trebuie condusa si-desi-mi-am dat stampila cum am crezut, acuma ma vad mintit si furat pe fata?

   Desi muncesc de rup si poate am doua locuri de munca, ma acuzi ca ies platit si ca ma imping altii de la spate!
   Vreau si eu in Tenerife, Malvine...Costa Rica!
   Vreau si eu Mertane si o casuta mai mare-nu palate ca si guvernantii...
   DAR FARA SA FUR CA EI!   
   Este greu de inteles?

   De ce te superi ca eu nu ma uit doar in gura unui singur partid si la mai multe canale de stiri in loc de unul singur sau doua, detinute de catre niste hoti dovediti, puscariasi?
   De ce te superi ca vreau sa las copilului meu o tara corecta, cinstita si cu viitor intr-o lume complexa, nu inchisa si aliata cu un dusman dovedit, istoric al ei/? Si ca nu uit istoria si nu vreau sa repet greselile tale si ale celor ca tine? Si ca "sa nu cumva sa-i deranjam, mai bine stam cuminti si umili" nu mai este valabil pentru idealul meu de libertate si am un cuvant de spus in fata tuturor?

   Mai jos aveti cel mai tare reportaj posibil-si scurt- despre ceea ce inseamna DOUA ROMANII fata in fata, peste drum una de alta, langa simbolul conducerii Romaniei: Cotroceni. Doua Romanii imposibile: una schimonosita de ura nejustificata, ilogica, si una noua, cu alte vederi, care incearca sa o aduca pe prima la realitatea de azi, fara injuraturi, blesteme, fara acuze.
   Doua fetze paradoxale ale aceleiasi patrii. Am avut senzatia ca vad o schita a lui Caragiale moderna..Daca nu ar fi trist...ar fi monstruos de comic. Din nefericre numai comic nu este./

   Un reportaj scurt, fara comentarii, excelent filmat, obiectiv si nepartinitor, pentru prima oara !
   In el sunt doar oamenii care...
   Felicitari celor care l-au facut!
   Criminala recitarea de la sfarsit a unei protestatare care de fapt spune...juramantul de investire al oricarui demnitar roman...hot sau nu. 
   Eu...dupa tot ce am vazut in acesta, am simtit ca-mi vine sa plang dupa poporul meu.


Scris si asumat de catre Alex Stoian,
*nemotoujours*

2 comentarii:

  1. Felicitari pentru text si video - nu stiu cine l-a facut, foarte bun. Trist.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nultumim!
      Filmul nu este al nostru ci tot al unor jurnalisti independenti

      Ștergere