07 noiembrie 2018

1332.Chistocul - preluare.

    Pe retelele de socializare mai gasesti si chestii bune si frumoase.
    Ei bine,zilele astea am dat peste o povestioara incredibil de amuzanta si de frumos scrisa,despre chistoace fumate pe dupa bloc la varsta experientelor "periculoase".
    Este savuroasa,distractiva si foarte plastica.
    Merita sa o cititi!

 Chiștocul
Marius Catalin Strezoian
-Ce faci ma, unde te strecori fara mine afara?
-Taci fa, ma duc sa ma joc somata ca sunt toti din fata blocului afara.
-Bine fraiere, te spun lu' tata daca nu ma iei si pe mine, stiu ca mergi sa fumezi in spate la i1.
-Ho fa proasto ca nu ma duc, nu fumez eu ca aia.
Pun tenesii in picioare si ma indreot spre usa si strig:
-Tata, ne lasi si pe noi afara, ca nu plecam din fata blocului.
Cand auzea tata formula asta, era timpul sa isi verifice maruntul din buzunare, semn ca se varsase ceva pe canapeaua din sufragerie si sa isi caute adanc cheile de la bicicleta.
-Bine ma, duceti-va dar, sa nu plecati departe ca acum vine maica-ta si va cheama la masa.
- Hai fa, ca te lasa.

O zbughesc pe scari si pana sa ajunga Corina la usa, eram disparut in spatele blocului, la centrala. Se juca fotbal, erau " aia mari" si noi astia mici, nu aveam loc sa ne facem si noi o echipa.
Plec catre cealalta locatie, la blocul IPL, acolo la fel, jucau altii si mai mari, terenul era un pic cu iarba si astia avea si arbitru, jucau pe lazi de bere deci, nici o sansa.
Era deja ora 7 si ma plictiseam in fata blocului cu un cornet de seminte, cumparat de la Leana Grasa, de langa Amzacea.

DA PAGINA!

Facea asta niste seminte prajite intr-un lighean din ala emailat si punea un strop de sare, mancai pana faceai basici pe limba. Era Leaa asta recunoscuta in cartier ca vanzatoare profesionista de seminte, statea toata ziuala poarta cu o punga de 1 leu pe jumatate plina si cu un paharut din ala de sticla infipt in mijlocul pungii, tot timpul plin, nu fura si nici nu vindea altceva decat seminte. Statea doar pe doua scaune, ca nu incapea pe unul singur, cand mergea pe strada, ocupa o banda intreaga, pe trotuar nu mai aveai loc sa treci de ea, asa de lata era.

In fine, rontaiam eu seminte si iese " Coco", de la parter si imi spune pe un ton rastit, daca faci mizerie, vei matura, daca nu faci curat, te spun lui Paula si iti iei si bataie.
-Bine vecinu' Pantea, matur si plec, da-te dreaq de cocoșat, ii zic in gand si apuc matura de dupa usa de l intrarea in scara si incep sa adun cojile de pe jos intr-o gramajoara mica si le imping in gradina.
Apuc pe drumul catre complex si cu ultimii 2 lei, zic sa imi cumpar niste napolitane.
Ajunga intrare si ca la orice alimentara in fata, aproape de ora inchiderii, fumatorii nu mai aruncau tigarile pe jumatate in scrumiera din fata intrarii. Ma aplec si culeg un Snagov si o tai cu tigarea palmata ca din pusca, ma opresc sa imi trag suflarea si trag un fum, pufai de fapt, ca nu am experienta necesara sa fumez. Pufai eu de cateva ori, asa cum vazusem prin filme si pana sa inteleg care-i treaba cu chistocul ala, se si termina.

Inapoi, imi zic, sigur sunt sanse sa gasesc o tigara mai intreaga.
Stateam la panda ca un animal de prada, ba pe trepte, ba ma plimbam prin piata,imi erau ochii ca radarul de pe navele militare, cand la stanga, cand la dreapta si zbang, imi sare in ochi un Kent, era jumatate fumat si inca mai ardea. O insfac frumos cu doua degete si gonesc in spate la i1, ma opresc langa primii boscheti si incep sa pufai ca un tren din al cu aburi, cand sa ma bucur si eu mai bine...
-Boule, te spun lui tata ca fumezi chistoace de pe jos.
-Taci fa, ca nu fumez, il tin pentru un nene care a intrat la alimentara si a zis ca imi da 3 lei, ca nu vrea sa arunce un kent la jumate.

-Ce mincinos esti si ti-a zis sa il astepti aici in spatele blocului, nici nu sti sa minti.
-Da fa, mi-a zis sa il astept aici ca sa nu ma vada lumea cu tigara in mana.
-Adica, eu sunt proasta, nu stiu eu ca tigara se consuma singura daca o arunci pe jos si nu o calci.
-Taci fa dracu', mai bine vino aici sa vezi ce am invatat.
Apuc chistocul intre degete, il pun intre buze, trag usor, fac gura punga si scot doua cerculete.
- Aha, deci sti sa faci si cerculete, vezi ca stiu ca fumezi.
-Ho fa, ca asta nu-i fumat, e un fel de fumat asa, fara sa tragi in piept si nici nu miroase.
- Nu ma minti tu pe mine.

-Daca iti zic, incearca si tu, sa vezi ca poto sa faci si tu cerculete din astea si nici nu are gust naspa cum zice mama cand fumeaza Dacia din alea.
Si ii infig chistocul in gura, asta blocata, nu stie ce sa faca.
Profit la maxim de moment si zic.

-Ai pus gura pe tigara, daca m zici lu' tata, te zic si eu. Hai baga doua cerculete d-alea, sa te vad si eu.
Pai, cum ii spuneam eu asa, trage proasta in piept, mai era si sfarsitul tigarii si o vad ca se albeste la fata, se invineteste nasul si se lungeste pe jos fara oxigen.
-Ce faci fa, ti-am zis sa nu tragi in piept?

-Mamaaa...ce senzatie misto, m-a luat asa o ameteala, zice sora-mea.
-Pe bune?
-Daca iti zic!
-Hai ca vreau si eu sa fac asa, zic eu curios, mergem la alimentara si facem rost de niste chistoace aruncate pe jos sa fumez si eu.

Ne indreptam amandoi spre alimentara si incepem panda, oamenii intrau si ieseau dar, nu prea aruncau tigari pe la jumatate, erau aproape arse toate,mai stam vreo 10 minute cand, apare un domn la 40-45de ani cu tigara in mana, grabit, urca treptele pe langa noi si arunca tigara proaspat aprinsa care cade chiar langa scrumier de la intrarea in magazin.
-A mea este, ii zic Corinei si ma reped ca un uliu catre tigara fumeganda.
O insfac ca pe un premiu imens si o tulesc cu sora-mea pe urme direct in spate la i1.
-Da ma prostule sa trag si eu un fum.
-Ho fa animala ce esti, intai eu.

Ne uitam in stanga si in dreapta, nimeni. Trag un fum usor asa si inspir, simt cum ma trec toti fiorii si parca pluteam asa, deschid gura sa expir si fac trei cerculete.
Tampita, imi smulge tigara din mana si trage si ea un fum, face niste bulgarasi ca niste norisori, numai cerculete nu erau.
-Da fa sa trag si eu, zic fara sa mai sta pe ganduri si apic tigara din mana ei. O bag asa intre buze si trag un fum mai sanatos, cand sa expir, am simtit cum imi ia curu foc ai zbor efectiv 3 metrii in fata, ma uit in spate in timp ce incep sa strig:
-Care dai ma fu...

-Eu dau, f...ti pastele ma-tii, aici stati voi ma, sa fumati in spatele blocului, vine lumea la usa la mine sa imi spuna " Ene, copii tai fumeaza chistoace in spate la i1", cand vin, ce sa vezi, copii mei fumeaza chistoace, pastele mamii voastre de golani.
Va mananc de vii, te dau in curu gol afara pe scara, sa te vada toata lumea, golanule care esti.
Il vad pe tata, desfigura de suparare si lacrimile imi curg siroaie pe obraji nu de la amenintari cat de la chilotii tetra care imi intrasera atat de adanc in cur, ca ma durea de muream cand fugeam mancand pamantul catre casa.

Nici nu stiu cand am urcat treptele pana la etajul 2 si m-am inchis in baie, cu cheia pe dinauntru.
-Deschide, zice mama suparata, deschide ca te omor cu bataia, fumezi chistoace, ne vin vecinii la usa ca sa ne spuna ce faci tu si o inveti si pe naiva aia de sora-ta.
-Nu deschid ca ma bati, stau aici, am apa si dorm in cada, nu deschid.
-Nu deschizi, te tin nemancat animalule, ne-ai secat de puteri ma tampitule, urla mama nervoasa dincolo de usa.

-Bine, daca nu deschizi, ai sa iesi cand o sa vrem noi. Se aude miscare la usa si cineva infige o cheie in usa. Stau in cada si nu zic nimic.
Trec vreo 3 ore, beau apa, ma pis dar, stiam ca pana la urma va trebui sa ies, incepea concertul de seara din burta mea.
-Daca nu ma bateti, deschid usa, zic cu voce scazuta.
Nimic, nici tv-ul nu se aude, luminile sunt stinse bag cheia in usa dar, nu intra decat un poc varful. Incep sa ma panichez.
-Stiu ca sunteti acasa, lasati-ma sa ies, va las sa ma bateti, sunt pregatit sa imi asum raspunderea!

LINISTE
-Daca nu deschideti, arunc pe geam periutele de dinti !
NIMIC.
-Le-am aruncat si ma prefac ca le zdrangan de faianta de langa geam.
LINISTE TOTALA.
-Va rog eu frumos sa deschideti ca imi este foame si am sa lesin, va rog frumos, nu mai fac niciodata, am incercat si in acest fel desi, nici eu nu credeam ce spun.
LINISTE.
Ma asez pe marginea cazii si arunc periutele de dinti si pamatuful de barbierit al lui tata, era un pamatuf aproape nou, primit de ziua lui, verde cu alb,l-am auzit cum se prabuseste in fata blocului.
-Le-am aruncat.
LINISTE.
-Mai stau 10minute, cat numar pana la 600 si sparg geamul.
-1, 2...10...250...595, mai am 5, 596, fiti atenti.
- N-ai curaj, se aude o voce.
-Arunc cu paletele de ping pong.
-597.
-Daca spargi geamul, iei bataie pana pune tata geam nou!
- 598, mai am doua secunde, fiti atenti.
- Bine, iei bataie cu furtunul de la masina de spalat.
-599, l-am aruncat si pe ala pe geam, il gasiti in gradina.
-L-am recuperat, asteptam!
- 600, sa va dati la o parte ca arunc.
M-am dat in spate si am tintit geamul de la baie, am inchis ochii ai am aruncat...Bang, in usa.
-Daca mai arunci o data, iei bataie cu catarama de la cureaua Levis.
- Am zis 600, zic eu si imi aleg din nou locul ai arunc a doua paleta de ping pong. Tandari geamul.
Intai, m-a batut frate-miu, apoi mama si dupa ce am adunat toate cioburile de prin hol si baie, mi-a dat si tata doua curele la cur de 3 zile, am dormit pe burta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu