15 decembrie 2020

1969. Cand visurile se implinesc prea tarziu- dorind un cub Rubik (D'ale romanilor)


Romanesc (cel mic), din anii 80 si nestiut din 2014 cel mare. Cubul Rubik a fost un mare succes comercial cand a aparut. Devenise jucaria care a aruncat vanzarile mondiale in aer, cucerind fulminant globul. Originalul se manevra usor si deosebit de rapid,avea muchii ascutite si era mai usor, cel romanesc era problematic la manevrare, dar cu placutze rotunjite, mai placut la pipait. Nu mai stiu daca erau la fel ca marime, cel mare din colectia mea nu este nici el original. O perioada s-a gasit in librariile vremii cel original, unguresc, apoi a aparut cel romanesc, dar si acesta pe sub mana,cu interventii, nu la raft. Nu stim daca a fost fabricat sub licenta la noi in tara sau nu si personal, nici de catre ce intreprindere sau cooperativa, mai ales ca in acea vreme esticii nu prea aveau treaba cu licente la jucarii, in afara de germanii democrati, dar si furat sau nu ca model, era greu de gasit pe piata si scump-50 lei. Tare mult mi-am dorit , stateam la rand ca sa-l prind si eu putin si nu am avut bafta sa primesc vreunul. In scurt timp au disparut din librarii, cei care le aveau le-au facut praf si asa am uitat de el. Dupa 89 au invadat inutil piata-nu prea mai era interesat nimeni-jocurile pe tv si pe calculator faceau legea! Daca nu primea fiul meu unul, nu-mi mai aduceam aminte de el...Dar nu m-a mai atras, nu mai are acelasi miraj din pacate. Descoperindu-l pe cel romanesc si aducandu-l in colectie, am crezut ca o sa mai simt macar fiorul acela care ma facea sa ma rog de cei care-l aveau,sa mi-l lase si mie putin... Din pacate s-a dus. Asa ca, stau ambele pe un raft si asteapta sa fie expuse-cand se va putea-in Muzeul Industriei in Spatiul Romanesc, la sectorul "Industria usoara-jucarii.
   Pentru mine visul s-a implinit prea tarziu din pacate. Poate imaginatia altor copii va fi aprinsa de acest incredibil accesoriu nu doar al copilariei.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu