20 august 2022

2283. Farul de aterizare Constanța- videoclip

    
Farul de aterizare Sfântu Gheorghe

Farul de aterizare
Sf. Gheorghe
Farul C-ta













 
 
„Farul Genovez”
de la Mangalia

    Pentru că „obsesie” a devenit un termen la modă, folosit chiar și pentru cele mai arzătoare dorințe, voi accepta că marea dorință de a vizita un Far era o rudă foarte apropiată a unei obsesii...
 Lampa veche
de far/baliza.
    Încă de când am zărit Farul  de la Sfântu Gheorghe (mai mult de zece ani), ori de câte ori îmi apărea unul în cale, ori mă gândeam la vreunul, dorința revenea la fel de fierbinte. 
   Bine, bine, dar de unde atâta ardoare?! Pe lângă frumusețea unui turn cu o lumină în vârf, noaptea, există toată fascinația și simbolistica din jurul acestui cuvânt simplu: FAR (lighthouse). Câtă cerneală nu a curs, câte pânze nu s-au desenat, cu și despre aceste construcții cu istorie bogată! Câte drame, câte iluzii, câte istorii, cu și despre paznicii lor! Devenit simbol al speranței, al hotărârii și al izbânzii, turnul ce rezistă valurilor și înghețului, pentru a lumina calea spre siguranța țărmului, ori pentru a avertiza asupra pericolelor din adâncuri, mi-a devenit țintă: trebuie să fac cunoștință cu unul, pentru a onora toată istoria ce o duc în spate! Unul, pentru că oricum mă voi gândi, în timp ce îi urc treptele, la toate - mari, sau mai mici, ori și mai mici, de la flacără și oglinzi imense, până la cele mai moderne sisteme de iluminare.     Din cărți! Din povestiri, din romane, din filme, din reportaje și fotografii. 

Sf, Gheorghe
.
   Și... Iată!  Farul de aterizare din Constanța!
Văzându-mă la baza celui mai înalt dintre toate farurile naționale, privesc în sus: nici nu oftez! Zâmbesc larg și urc lent, treaptă cu treaptă, savurând-o pe fiecare în parte. Nu știu ce mă așteaptă sus, nu știu exact și nici nu contează... Orice ar fi, o să ador! Oricum va fi, îmi va plăcea la nebunie, pentru că... Există! Doar să am grijă să ajung până acolo...
    Nici nu ne-am dat seama când am ajuns! Nici la urcare, nici la coborâre! Sub atenta supraveghere a însoțitorului nostru, având în bagaj entuziasmul descoperirii
, nici nu am numărat minutele, ori treptele. Cu respectul cuvenit rolului pe care l-a îndeplinit în toată perioada funcționării lui și a semenilor săi de-a lungul timpului și cu toată bucuria de a-i descoperi tainele, vă invit la călătorie: în Farul de aterizare Constanța! (vizionați clipul video).
   Mulțumim, Forțele Navale Române! 
  *Ana-Maria
"Lampa" farului din C-ta.
    


    



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu