Hate-ul, frate cu românul
Kia Soul, Nissan Cube, Scion xB, Honda Element. Pe undeva, și Fiat Panda. Iar acum, Dacia Hipster. Cu o diferență notabilă, pe care mulțimea aceea a internetului cu tastatură, internet și păreri despre orice a omis s-o înțeleagă: Hipster e un concept, toate celelalte nume au existat, legal, pe străzi.
Tocmai pentru că e un concept, Dacia Hipster s-ar putea (sau nu) să ajungă în producția de serie. Nu se știe nici când (sau poate se știe, dar numai în cercurile mai înalte de la Dacia), nici în cel fel (idem treaba cu cercurile).
Oricum, să ne imaginăm că Hipster va ajunge la dealeri: când (și dacă) o va face, mare parte din estetică va fi fost luată la șmirghel și domolită. Va rămâne forma și ideea de bază, dar luată un pic la pilă. Valabil și pentru interior.
Cât despre succesul unui potențial Hipster de serie… probabil că va ajunge să fie cumpărat de elvețienii de la poalele muntelui, dornici să urce electric (asta e metoda de propulsie pe care o propune Hipster, apropo) din Chur până-n Arosa, la golf.
Elveția, bineînțeles, o țară cu adânci probleme financiare și locuitori care trăiesc de pe o zi pe alta.
P.S.: Pentru aprofundare, există pe AUTOCRITICA un material despre Dacia Hipster de la fața locului.
La noutăți ni-i greu
1. Facelift Dacia pe linie
De ce ne pasă: Dacia Logan, Dacia Sandero, Dacia Jogger și Spring au primit un facelift. Dacă Spring va avea o baterie LPF de 24,3 kWh și două versiuni noi de putere (70 CP și 100 CP), tripleta Logan-Sandero-Jogger a găsit în ghete retușuri estetice pentru interior și exterior dar și o nouă motorizare, formată dintr-un motor care merge și cu GPL (pe numele său de scenă Eco-G 120, unde 120 vine de la putere, 120 CP) și o transmisie cu dublu ambreiaj, o premieră istorică la Dacia. Și nu în ultimul rând, la cererea hoardelor războinice de pe internet (glumesc, decizia s-a făcut pe calcule în Excel, nu pe comentarii din Facebook), Duster și Bigster vor avea tracțiune integrală și transmisie automată (dublu ambreiaj, 6 rapoarte) în același timp și spațiu: Hybrid-G 150 4x4 e numele versiunii care ascunde un motor de 1,2 litri mild-hybrid care rulează cu benzină și cu GPL, un motor electric pe puntea spate (cu propria transmisiei cu două trepte) și o baterie mică, de 0,84 kWh. Cam asta ar fi imaginea en gross. Mai multe informații en detail puteți extrage singuri-singurei din articolul de pe AUTOCRITICA.





Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu