16 aprilie 2013

048.Trenul REGAL- introspecţie în lumea viselor - vizita in Gara de Nord- ep.2



 Cum am promis,revenim cu amanunte despre acest tren faimos.
 Adaug inainte de a incepe cu istoricul sau si cu date tehnice, un amanunt : o doamna de vreo/peste/aproape de 65 de ani a spus - ce ma dezamageste ! credeam ca-i mai luxos,domne ,nu chiar asa de simplu !
  Un domn de aceeasi varsta, care nu a auzit-o : trenul asta este imaginea monarhiei noastre pana la Carol al doilea : simpla, eleganta si austera. Ma incanta si ma lamureste mai bine ce fel de oameni erau !
  Asa l-am vazut si eu si ma bucura ca mai sunt si oameni care fac legatura intre un muzeu pe roti si o caracteristica a uneia dintre cele mai puternice si populare monarhii din Europa.

  Detaliile fotografiate vor incanta si estetul dar si tehnicianul, iar istoricul va vedea cu ochii sai pagini din evenimentele ce au schimbat fata Europei si implicit Romaniei.
  Episodul anterior este AICI: EPISODUL 1
                                                                  Bucurati-va de imagini.

                         - nemotoujours -


.

   iunie 1928, iese din fabricatie de la uzinile Ernesto Breda /Construzioni Meccaniche Milano si este livrat Romaniei, intrand in serviciul Casei Regale a Romaniei;

>> 1940, la Chisinau MSR Regele Carol al II-lea si ASR Principele Mihai I au ales sa petreaca sarbatorea crestineasca a botezului domnului, in mijlocul ostasilor de la granita de rasarit si apopulatiei Basarabene. Deplasarea, facunduse cu cea mai nou garnitura aflata in slujba Casei Regale;
>> ianuarie 1948, la masa din vagonul salon a luat ultimul pranz pe teritoriul Romaniei MSR Mihai I la plecarea lui in exil;
>> 1948, Trenul Regal devine tren prezidential pana in anul 1977 cand a fost in locuit de o noua garnitura fabricata in Romania, la fabrica de vagoane Arad;
>> in toamna anului 1955, tot in acest vagon, s-au purtat discutiile privind plecarea trupelor sovietice din Romania, discutii ce au avut loc intre Nikita Hrusciov, conducatorul Uniunii Sovietice si Gheorghe Gheorghiu-Dej. Acestia au calatorit spre nordul Transilvaniei, la o partida de vanatoare. In anul 1956, ultimele formatiuni militare sovietice paraseau Romania;
>> in vagonul salon al Trenul Regal(la acea vreme tren prezidential) s-au discutat problemele romanoiugoslave cu ocazia vanatorii organizate in nordul Transilvaniei (august 1967) de Nicolae Ceausescu in cinstea lui Iosip Broz Tito, conducatorul statului iugoslav.
>> 6 august 1975, in vagonul regal au servit micul dejun presedintele Statelor Unite, Gerard Ford, si secretarul de stat Henry Kisinger care au calatorit impreuna cu Nicolae Ceausescu. Intinerariul a fost de la Bucuresti la Sinaia si in aceeasi zi la dejunul de lucru ce a avut loc la Castelul Peles s-a hotarat acordarea “Clauzei Natiunii celei mai favorizate” pentru Romania;
>> in acelasi vagon au calatorit in timpul vanatorilor organizate in anii 1976-1977 de Nicolae Ceausescu pentru sefii de stat: Todor Jivkov (octombrie 1976), Leonid Brejnev (noiembrie 1976), Erik Honecker (8 februarie 1977);
>> Vagoanele au fost construite pentru a intruni normele de circulatie internationale, putand circula cu viteze de pana la 160 km/h.
>> Vagoanele sunt finisate cu materiale dintre cele mai scumpe, cum ar fi:
- piele de Cordoba, pentru scaunele si fotoliile din saloane, furnir de nuc si trandafir pentru mese si unele lambriuri din saloanele vagoanelor;
- sticla de Murano si cristalul de Boemia au fost folosite pentru lampile din vagoane, ca si pentru oglinzile din salonul regal. Din alabastru de Grecia au fost executate statuete si obiecte decorative ce se pot gasi in saloanele vagoanelor ce compun Trenul Regal.

COMPUNEREA GARNITURI TRENULUI REGAL
Garnitura este compusa din 5 vagoane de tip salon si de dormit, vagoane:
Detalii tehnice
24 locuri la masa , 12 locuri in fumoar si 4 locuri pe fotolii
2 cabine (4 locuri ) grup sanitar cu cada
2 cabine cu paturi duble cu grup sanitar cu cada 4 locuri ) si 2 cabine cu paturi suprapuse(4 locuri)
6 cabine cu pat si lavoar individual (6 locuri )
8 cabine x 2 locuri (16 locuri ) lavoar individual in fiecare cuseta
         Viteza de circulatie este de maxim 70 km/h.


PENTRU ALTE DETALII VA ROG MERGETI AICI  TRENUL regal  SI REVENITI PENTRU FOTO !

dati click pe foto

(INCA SE LUCREAZA LA ELE , se vor completa zilele urmatoare,plus descrieri)


La fiecare toaleta-si in camerele personalului - aceeasi suporti.
Suport pahar pentru lavoar
Priza electrica la toaleta
Unul din dormitoarele regale - un tablou din colectia trenului




Dormitorul in oglinda si alt tablou
Ce sa fie,ce sa fie?
! Sigurantele fuzibile ale dormitorului
Trenul are geamuri duble .
1
2
3
4
5
7
8
9
Usile salonului de mese - se misca doar tragand de amandoua si foarte usor.
Salonul de mese
10

Caloriferele


11
usile de intrare in vagoane

Alta usa

Instalatia de inox a toaletelor

Ce o fi?
12
13

14

Clapetele de aerisire

Hol
17

15



18


17

18

19
20
Z

21
























































































f




































XX

24
Cos la fiecare vagon pt.cazanul de apa calda si incalzire
U
E
6
Uite pentru ce erau antenele de pe vagoane !



K

Stiti de unde este...


C



T
Adăugaţi o legendă

Fiecare vagon are un radiou din anii '50,excelent intretinute.
fiecare vagon are o pereche de antene : UM/UL si US
L

I



L
JJ
KK

K

LL

HG

HHH

NN



Siguranta fuzibila de compartiment-iluminat
XXX

Z

Y




























23
Toate usile holurilor au clicheti de blocare pe deschis.
25

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu