13 mai 2014

539.Carol I,Ceausescu,Iliescu,Constantinescu si Basescu : a fi oportunist pentru binele tarii tale ! (eseu)

.
.
.
















  Orientarile politice si economice ale unui conducator de tzara sunt, in mod normal, diferite de afinitatile acestuia cu privire la statele si politica lor, deoarece a fi oportunist si a te orienta numai dupa ceea ce-i poate face bine statului pe care-l conduci devine chiar obligatoriu si nu se mai poate numi parsivism ci oportunism benefic.
  Un conducator poate fi in sufletul sau filorus, filogerman, filofrancez, e.t.c. si a.m.d., doar ca atunci cand conduci necesitatile, oportunitatile si interesele statului tau sunt definitorii in relatiile internationale, astfel incat nu ca ar trebui sa uiti limba franceza si sa inveti chineza, dar crearea si intretinerea relatiilor cu toti de pe mapamond sunt pe primul loc, ca in orice moment sa poti cere si da oricui produse ori servicii sau cultura liber, neangradit si peste toate oprelistile puse de altii, libertatea economica si politica dictand bunastarea in tzara pe care o pastoresti - vezi regele Carol I !.

  Eu consider ca regele Carol I poate fi dat ca un exemplu cu totul deosebit avand alta natie, de aceea il vom pastra pentru concluzii intermediare, asa ca, sa incepem cu Ceausecu, cel care a dovedit cu prisosinta ca acest sistem (al oportunismului benefic) functioneaza excelent, trecand peste prostiile ulterioare declansate de o politica interna izolationista extrema.

DA PAGINA !


  In anii 50 Romania cazand, fortata de marile puteri , sub influenta Marelui Prieten de la Rasarit, ramasese fara industria mutata (prieteneste) la URSS si secata de Sovromuri, gafaia sub datoriile de razboi impuse, astfel incat si cu ajutorul incipientului plan Valev, se intorcea glorios la anii economiei eminamente agrare.
  "Zestrea" capitalista a anilor interbelici, cand orientarea economica si nu politica fusese si filogermana si filoamericana si filoengleza si filofranceza, etc, adica cu toti si cu toate, asta avand un efect fantastic de bun mai ales in industrie (fabricile "FORD", "Philips","I.A.R.", racumparata"Marta", si multe altele) dar si in armata (submarinul "Delfinul" si prima naza-baza "Constanta" fiind construite in Italia, plus o groaza de armament de diverse licente din diverse tari), adusese Romania pe un plan ascendent industrial si economic, moneda nationala leul de aur devenind valuta forte. Aceasta "zestre" a fost distrusa rapid, devastator, de afilierea politica la Mama Sovietica !
(Ceva ce cunoastem din ceea ce se intampla azi, nu?).

  Timid, pe motivatia necesitatii dezvoltarii agriculturii, singura ramasa "a noastra", o mana de oameni destepti au repus pe picioare I.A.R. Brasov fabricand intai un tractor, dezvoltand apoi o uzina (Tractorul Brasov) si astfel, usor-usor reînfiintând si I.A.R. (Bv., actual mutat la Ghimbav).
  Fostele uzine "Malaxa"Bucuresti si Resita s-au remontat pe aceeasi idee fabricand utilaje agricole (producand-culmea ! in continuare locomotive) si trecand usor-usor la productie industriala diversa pe o gama din ce in ce mai larga.

  Ceausescu venind la putere a pus piciorul in prag si a inceput "Marea Industrializare" peste capul Planului Valev al C.A.E.R.-ului si al U.R.S.S. folosindu-se de oportunitati unice, pe care le veti afla pe parcursul acestui articol, fortand nota deosebit de agresiv:

1-Uzinele "Iosif Ranghet" Arad (ulterior "Strunguri Arad") si "Vagoane Arad" au fost retehnologizate puternic cu utilaje rusesti, unguresti si...germane, trecand la productie de masini unelte si continuand cu licente ELVETIA sa fabrice vagoane feroviare moderne,

2-mici sectii si ateliere din tzara au fost finantate si tehnologizate pentru fabricatia de material rulant feroviar, motoare termice industriale si utilaje moderne agricole sau pentru minerit si drumuri,

3- s-au infiintat "Steagul Rosu-Autocamioane Brasov si Autobuze Bucuresti pe licente sovietice (sasiuri ZIS/ SR 101),

4-"s-a nascut" dintr-o fabrica de lacate "Aro Cmpulung-Muscel" pornind masina nationala ARO dintr-o inspirare de autoturism de teren sovietic,

Si altele.
Acestea fiind pornite dinainte de el, "le-a dat" un branci considerabil venind la putere.

Dupa care, a inceput sa-si spuna cuvantul din ce in ce mai puternic (descriem aproape cronologic si nu chiar complet):

1-licente japoneze si franceze pentru infiintarea industriei de electronice (componente in primul rand, condensatori, tranzistori de mica si mare putere, circuite integrate, etc, apoi aparate radio si TV pe aceasta baza) .
2-locomotive electrice si diesel electrice de varf tehnologic si mare putere sub licenta SUEDIA si ELVETIA!
3-aparataj de inalta tensiune si echipamente pentru termo si hidrocentrale sub licente FRANTA si  SUEDIA,
4.licente MAN -Germania pentru autobuze si autocamioane actualizate tehnologic si FIAT ITALIA pentru motoare de tractor si tractoare medii,
5-licente FRANTA pentru autoturisme (Dacia si ulterior Oltcit),
6-licente pentru aparatura medicala de inalta performanta (Germania, Franta, Polonia)
7-licente pentru un sistem de operare (soft) si calculator ultramodern devenit ulterior baza unei game foarte mari de calculatoare de proces industrial si economic-financiar-FRANTA
8-licente pentru calculatoare de buzunar si de birou (JAPONIA, SUA)
9-copiatoare si imprimante Rank XEROX -SUA si softuri, retele de date si aparatura IT prin DATA Systems SUA, de fapt ROMCONTROL Data S.A.
10-reductoare si motoare termice navale cu RENK Germania - Resita RENK S.A., ori ALCO CANADA (Alco Resita)!
11-aparatura de radiolocatie  si transmisiuni SUEDIA si FRANTA,
12-aparataj de joasa si medie tensiune SUEDIA si GERMANIA.
13-aparatura de bord auto, aviatie si navala Seri Jaeger FRANTA

 Desigur industria militara a fost dominata de o singura licenta, cea sovietica, dar neoficial s-a colaborat cu FRANTA, GERMANIA, IUGOSLAVIA si MAREA BRITANIE pentru mai multe proiecte, cu greu desigur datorita embargoului impus la acest gen de tehnica dinspre ambele blocuri.

  Ulterior licentele SUA, FRANTA si MAREA BRITANIE si-au spus cuvantul in tehnica de aviatie, de la motoare (Lycoming, Snecma, Rolls-Royce) pana la produs finit (IAR 316, 330, Britten Norman, IAR 93, culminand cu BAC 1-11).

  Deci, acesta este sau nu oportunism benefic?
  Practic, desi eram in blocul comunist, importam tehnologii vestice si exportam produs finit catre intreaga lume, oportunitatea fiind la inceputuri dorintza vesticilor de a penetra o piata inchisa fortat de catre URSS, apoi...Primavara de la Praga pe care Ceausescu a folosit-o din plin !
  Acel eveniment din Cehoslovacia si apoi interpunerea sa ca mediator profitand de o seama de evenimente internationale i-a facut pe mai marii lumii sa-l ia in seama si sa-i deschida portile economiei statelor lor.
  Problemele aparute intre CHINA si URSS, intre CHINA si VIETNAM, intre tarile arabe si restul lumii si interventiile lui in aceste conflicte politico-militare au adus Romaniei, stat comunist, avantaje si permisivitati incredibile de la toate partile implicate!
  Dar cel mai mare rezultat al acestui tip de oportunism este desfacerea produselor licentiate, ca piese ori produse finite plus instalatii de foraj si extractie, produse chimice diverse si absolut orice se fabrica in Republica Socialista Romania prin piete total diferite una de cealalta politic, geografic si ideologic, de la URSS pana la Burkina Faso, SUA si Australia !

  De specificat pentru cine nu stie: contractele de import-export sau de investitii interne si externe se faceau DOAR la nivel de guvern si atentie ! DE PARTID !!!
  In comunism, in Romania nu mai existau firme particulare, ca sa zici ca interesul patronal privat contracta export,import sau investitii !
  Iar licentele, depistarea interesului intern si achizitia lor plus aplicarea in industrie, implicit relatia economica mandiala, erau coordonate si gestionate la ACELASI nivel politic national !

  Interesant este ca ulterior, pe baza acestor licente dar si pe dezvoltarea lor in produse originale romanesti sau chiar 100% gandite si fabricate in Romania, aceste licente asigurand astfel saltul tehnologic si pregatirea necesara pentru dezvoltarea de produse moderne proprii, Romania a inceput sa si VANDA licente si aici, chiar nu exista o lista completa, deci voi scrie si mai din experienta proprie decat pana acuma.
  Este vorba de linii complete de fabricatie, uzine, combinate petrochimice si altele vandute LA CHEIE !

1-combinate petrochimice in INDIA, IRAK, Tarile Golfului-DUBAI, etc.
2-la fel in IRAK, SIRIA, LIBIA, EGIPT, MAROC, SUDAN,CHINA, COREEA de NORD, etc plus combinate de ingrasaminte chimice,
3-fabrica ROMAN-DAC in CHINA,
4-fabrica ROMAN-DAC si de tractoare in EGIPT plus o fabrica de tractoare in CUBA,
5-fabrica de electronice, de confectii si de ciment in EGIPT (Romania a participat ca proiectare, materiale, echipamente electrice si mana de lucru si la gigantul baraj de la Assuan si centrala electrica a barajului),
6- linii de montaj autoturisme: microbuze TV (numite TUDOR) si ARO (HISPARO) in SPANIA si in PORTUGALIA (PORTARO);
7-centrale telefonice de oras in URSS si combinate de prelucrarea minereurilor ori petrochimice,
8-centrale electrice si statii cu echipament romanesc si japonez in TOATE tarile arabe,
9-porturi si instalatii portuare in nordul Africii.

  Lista este incredibil de lunga si daca veti cauta veti gasi o serie si mai mare ca domenii a investitiilor si exportului romanesc de tehnologie si marfuri.
 Toate acestea se realizau PESTE capul CAER si URSS, care nu a reusit sa ne blocheze decat cu tehnica militara- dar nu in totalitate ca export- si cu tehnica de calcul in cadrul CAER, din a carei Comisie a Masinilor de Calcul am fost exclusi, ceea ce numai rau nu ne-a facut !
  Ei bine, stiti ca Ceausescu era numit "plimbaretul", fiind cel mai plecat prin lume dintre toti conducatorii planetei, dar intotdeauna se intorcea cu contracte pentru tzara.
  Interesant este ca tot ca o oportunitate a folosit si dizidenta crancena a lui Tito al Iugoslaviei, devenind singurul conducator comunist prieten cu acesta si dezvoltand pentru Romania contracte ce au adus via Iugoslavia tehnologii si piete vestice altfel mult mai greu de abordat.
  Adevarul este  ca aceasta oportunitate folosita cu mult cap a folosit excelent ambelor state, pana la...Iliescu si Constantinescu care de dragul EU si NATO au distrus tot parteneriatul romano-iugoslav. 

  Si acum vine epoca postdecembrista.
  Pai, cand veni nenea Iliescu, la putere, filorus declarat, primele miscari au fost asa:

1-"Fratele de la Rasarit" a devenit un bun "prieten", de genul ca "nu trebuie sa-l suparam";
2-Romania, de fapt Iliescu, a recunoscut independenta Republicii Moldova !!! Un act pentru care politicienii Moldovei care realizasera acest pas ne-au blamat si ne blameaza, intrebandu-se "Cum este normal ca Romania sa recunoasca independenta unei provincii istorice din ea? Pentru asta ne-am luptat noi?"
2-pierderea Insulei Serpilor !
3-s-a inchis investitia romaneasca de la Krivoi Rog si cititi din Wiki ca sa va lamuriti:

"În 1983, Ucraina a luat decizia construirii unui combinat de îmbogățire a minereurilor acide, pe care să-l facă împreună cu România și cu alte cinci state din blocul comunist. România s-a angajat la investiții de circa 800 de milioane de dolari, ceea ce, cantitativ, însemna mai mult de 26% din combinat. Cei patru mari antreprenori din România (Arcif, Arcom, Uzinexportimport și Ipromet) au construit la Krivoi Rog nu doar un combinat, ci un adevărat oraș. Blocuri de locuințe, grădinițe, școli. Ucraina urma să plătească în pelete de minereu, care ar fi urmat să fie folosite de Sidex Galați. Construcția urma să fie finalizată în 1992, dar în 1990 a fost sistată, când se făcuse deja 80-90% din combinatul în care companiile românești au lăsat 800 de milioane de dolari. Finalizarea construcției a fost prelungită ulterior. În 1998 lucrările au fost sistate prin decizia părții ucrainene, mișcare de pe urma căreia statul român s-a ales doar cu investiții inutile într-un obiectiv care nu i-a adus niciun beneficiu. Între timp, indecizia Ucrainei de a continua lucrarile a dus la furturi masive de echipamente de pe șantier."

 Ceea ce nu se specifica aici este faptul ca Ucraina a propus oficial Romaniei sa preia intreaga investitie prin concesionare, dar, asa cum ulterior" Iliescu trei mandate" a renuntat si la investitiile si banii din IRAK...i s-a pus cruce !!!

4-cum am spus mai sus, IRAK !- decizie finalizata apoi de un  filoamerican de data aceasta, Constantinescu.
5-SUSPENDAREA relatiilor economice la nivel de guvern cu America de Sud - mare "inghititoare" de produse romanesti finite de la instalatii petroliere pana la autoturisme si echipamente industriale, cu tarile arabe, cu CHINA, fostele tzari sovietice etc si amd, deoarece ...eram pe teritoriile URSS, SUA si Europei !
6-desigur, dupa distrugerea acestor relatii Iliescu ne-a dovedit clar ca avem o industrie neperformanta, outdate, inghititoare de resurse si...FARA PIATA DE DESFACERE !!!
7-cum am spus mai sus: inceperea distrugerii parteneriatului romano-iugoslav .

  Deci oportunismul acestui om a fost politic filorus in primul rand, dandu-le stisfactia fratilor de la rasarit, in sfarsit dupa atata amar de ani, de a iesi de pe piata mondiala si de a ne distruge noi insine ca niste prosti industria . Dar nu numai lor, dupa cum s-a vazut apoi.

  O mare ciuda a fost si pe flota maritima romana care era una dintre cele mai mari din lume si , nu asa cum se crede si "se stie" Basescu i-ar fi pus capat, nu de alta, dar flota comerciala era a AVAS, care hotara ce se face cu ea si care a scos-o la vanzare,fiind in fapt intr-o stare deplorabila tehnic si cu multe unitati arestate prin porturile lumii sau abandonate.

  Bun, deci "Epoca Iliescu" nu se incheie aici, deoarece a coordonat din umbra continuarea distrugerilor prin oamenii scoliti si educati de el, ramanand "eminenta cenusie " a unui dezastru.
  Si asta, ca sa ne fie mai bine !

  Realizari ale oportunismului sau :
1-pierderea oportunitatii ca Romania sa revendice legal si de drept Basarabia si Insula Serpilor, ceea ce denota o mare tradare,
2-imbogatiti de carton realizati peste noapte,
3-un partid de oportunisti de factura egoista total,
4-o mafie de care nu stim daca mai scapam curand,
5-o industrie...disparuta actual, ce putea fi salvata prin privatizari reale,judicios controlate.

  Filorus, mascat in filoeuropean. Oricum, a facut jocul tuturor intereselor clientelare, interne sau externe, doar ale Romaniei nu. 

  Si vine epoca celui mai pedepsit: Constantinescu, cel care prin orientarea sa filoeuropeana, sa-i zicem asa ca sa nu spunem filopolitic germano-francezo-americana, a continuat din inertie si impotenta de verticalitate politica inceputa de predecesor, fiind strans coordonat si controlat de un partid cica "de intelectuali" cu o foame teribila de putere si averi, care nici nu s-au sinchisit sa repare ceva sau sa reorienteze tzara, politica ei, spre interese economice benefice.

1- a orientat decisiv politica si economia catre Vest , declansand privatizari catastrofice si legaturi economice aservite marilor puteri,
2-politic a legat indisolubil Romania de Vest si politic si militar de NATO,
3- a adancit prin declansarea unor contracte rusinoase dependenta politica si economica de UE, Vest si URSS, transformand Romania intr-un importator dedicat de orice si un exportator masiv de materii prime.
 4- punem si faptul ca a tradat o alianta istorica si niste tratate economice si militare, lasand NATO sa atace Iugoslavia de pe teritoriul Romaniei asa, ca sa pregatim intrarea in NATO? Ca o OPORTUNITATE ???

  Deci, oportunitatea sa: continuarea aservirii natiei romane !
  Restul este poveste.

  Ei doamnelor si domnilor, veni si epoca Basescu.
  Chiar daca stie engleza si franceza plus mai din toate limbile, acest om nu poate fi acuzat ca ar fi un filo-vreo-natie, nu de alta, dar ba zice DA si unora si altora, ba NU !
  A mostenit o catastrofa totala, o economie distrusa, un sistem social bananier, o armata...fantoma !
  Si ce a descoperit ca "oportunitati"?
  Pai...dupa atata tambalau, cheltuiala si balamuc, unde sa mai duci Romania decat in UE, atata timp cat atunci cand s-a facut referendumul toti mosii si toate babele care au votat spuneau la televizor: "Da, am votat ca sa se duca nepotii si copii mei in Europa sa munceasca fara viza, ca ce sa faca aici???" - uitand ca am ajuns in asa catastrofa tocmai datorita faptului ca i-au sustinut pe anteriorii, iar copii lor DE ACEEA nu mai au unde sa munceasca.
  Deci si prin urmare, nu a mai avut cum sa intoarca troaca de la drumul spre UE si NATO, astfel incat a incercat sa tina piept la acapararea agresiva declansata de Banci, UE si restul, blocat continuu de o opozitie disperata care-si pierdea privilegiile, de partide nelamurite pe ce picior joaca si lacome, de un mediu ostil si Papei daca ajungea la conducerea tzarii.
  Pentru moment consider a fi o prostie judecarea aici a lui Basescu, intrucat inca nu a ajuns la capatul conducerii sale , iar mostenirea de la ceilalti doi...poate Maica Tereza ar fi contracarat-o !
  Hai sa-l judecam mai tarziu.
  O prima concluzie ar fi urmatoarea, ca idee de oportunitati urmate de el:

1-a reusit in primul mandat, fiind apoi efectiv incalecat de opozitie, sa se foloseasca de momentul intrarii in UE sa tempereze ceva-ceva din pretentiile Comunitatii si sa mai corecteze din cedarile fara de cap facute de catre predecesori.
2-tot in acel context a reusit sa relaxeze climatul economic, astfel incat si la ora actuala, daca mai sunt înca ceva conditii bune de functionare pentru societatea comerciala productiva de orice, sunt de la primul sau mandat,
3-din nefericire a "inghitit" cea mai nepopulara hotarare- taierile bugetare - dar multi nu stiu ca UE o impusese si mai crancen, mai in adanc,
4-a separat puterile in stat si a declansat un taifun justitiar impotriva mafiei si coruptiei generalizate - urmarile se vad drastic la ora actuala.

  Eu atata spun pentru moment, nefiind corect sa judecam intr-un context politico -economic dezastruos mostenit si cand ceea ce a coordonat anii acestia si a declansat de abia acum iese la lumina.
  Si rau din acest punct de vedere nu este.
  Faptul ca guvernele anterioare lui au semnat distrugerea Rosiei Montana si alte astfel de contracte iar el inca tzine in frau aceste catastrofe, iar nu este rau.

  Atat Iliescu cat si urmasii sau au avut oportunitati colosale:

1-posibilitatea alipirii oricand, mai devreme sau mai tarziu, a provinciei Basarabia si a Insulei Serpilor, prin lupta diplomatica justificata legal, de necontestat, in schimb a recunoscut independenta primei de parca ar fi fost un stat de sine statator, Romania fiind primul stat care a facut-o pe plan international !
2-posibilitatea intrarii in UE, transformata intr-o cersetorie de milogi, fara negocieri serioase si obiective, devenite ceva de genul:"Haideti va rugam muuult luati-ne si pe noi ca va dam marea cu sarea si tot ce vreti voi !" si asta pentru a intra fonduri pe care le-au facut praf mancandu-le numai ei stiu cum,
3-posibilitatea intrarii cu capul sus in NATO, transformata si aceasta intr-o cersetorie si o dezarmare totala,
4-posibilitatea aducerii de investitii masive, dar CONDITIONATE SI CONTROLATE de catre stat, nu gen ARO pe nimic si uzina facuta praf, etc si amd caci stiti mai bine, ori Rosia Montana si altele,deoarece atunci cand TE ROGI ca milogul pur si simplu sa-ti dai bogatiile tzarii pe comisioane, desigur ca te vinzi pe doi lei tu si urmasii tai, iar cel care "cumpara" se joaca cu tine,
5-posibilitatea de a deveni cap de pod si lider de zona - fiind poarta intre Est si Vest, numai prostii o duc rau si o asemenea oportunitate, cand poti efectiv sa-i joci pe toti, mai rar o ai- dovada Ceausescu, dar- culmea- si Stefan si mai ales Cantemir !(vaitatul cu "aoleo,suntem intre doua imperii "este al tradatorilor si vlaguitilor).

  Din nefericire au fost mult mai multe...

  Deci, oportunism ..malefic, nu?

  Acum hai sa-i luam la rand:  

  Carol I a fost, normal, filogerman.
  Dar in momentul in care a pasit pe pamantul Romaniei a spus "Eu sunt roman!"
  Si s-a folosit puternic de oportunitatea relatiilor sale externe,a contextului politico-militar al vremii, aducand investitori masiv din Europa, cultura, tehnica...
  Si atunci cand investitorii din Suedia, Franta, Anglia si mai ales Germania si Austro-Ungaria, veniti dupa el si la garantia lui au inceput sa sara calul cu pretentiile si cu mismasurile i-a pus el insusi la punct deosebit de dur.
  Si cand s-a prefigurat razboiul mondial i-a spus urmasului sau:
  "Nu asculta de ai nostri (familia de Hohenzollern), tu sa asculti de faptul ca esti conducatorul Romaniei , de interesele tzarii tale !"
  Deci, un OPORTUNIST BENEFIC !

  Ceausescu...a fost FILO ROMAN!
  I-a jucat si s-a jucat cu toti, astfel incat sa-i fie bine tarii sale.
  Ca in ultimii ani s-a tampit...nu inseamna ca si-a uitat vre-un moment oportunismul nationalist - in decembrie 89 era plecat pentru noi contracte si intelegeri economice .
  Oportunismul sau s-a manifestat prin a folosi orice mijloc legal sau semi legal si orice impas ori incident sau eveniment pe plan international pentru a-si promova tzara si neamul - sa nu uitam cate ansambluri folclorice sau cati sportivi romani partcipau la tot ce se putea participa si mai si CASTIGAU! pe plan international.
  Tot un OPORTUNIST BENEFIC,nu?

  Iliescu...
  Constantinescu...
  Basescu....

  La acestia sa mai completati si domniile voastre !


  scris si asumat de catre 
  *nemotoujours*

11 comentarii:

  1. Bravo, nimic, periculos,diplomat, tipic tie! Totusi sa nu uitam de foamea îndurată de romani, din cauza acestui filoromân.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. PENTRU ASTA L-AS OMORA EU DIN NOU, DAR ...SA NU UITAM CAT DE MINTIT PUTEA FI !
      IA GANDESTE-TE:DACA AR FI STIUT CE SE INTAMPLA CU ADEVARAT, MAI ERA NEVOIE CA LA VIZITELE SALE PRIN PIETE SI MAGAZINE SA SE UMPLE"AUTOMAT"RAFTURILE SI DUPA PLECAREA SA SA DISPARA MANCAREA SI MARFURILE ACOLO DE UNDE AU FOST ADUSE ???
      STRANIU, NU?
      SI CE AIVRUT SA ZICI CU nimic, periculos,diplomat ?
      CAM MULTEVIRGULE

      Ștergere
    2. Revin "nimic periculos, diplomat"

      Ștergere
  2. Te-ai intrecut pe tine insuti in articolul asta. Ceea ce-mi place nu e numai logica si ideile, ci si ceea ce se simte printre randuri, anume convingerile tale si... as p[utea spune "patriotism", dar nu e suficient cuvantul asta. Se simte nemultumirea profunda pe care o ai pentru ceea ce s-a intamplat cu natia noastra, mai ales tinand cont de potentialul uriaS
    Nu ma pot abtine sa nu preiau articolul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. DRAGUL MEU COLABORATOR, MA BUCUR CA TI-A PLACUT SI ,NORMAL CA POTI SA-L PREIEI.
      EU SUNT UN OM DE AFACERI CARE STIE CA A FACE BANI INSEAMNA IN PRIMUL RAND SA FII OPORTUNIST, SA VEZI MOMENTELE.
      UN CONDUCATOR ESTE OPORTUNISTUL EXTREM, CEL ARE FOLOSESTE TOTUL PENTRU A RIDICA TZARA SA SI NOI DE=A LUNGUL ISTORIEI AM AVUT CATIVA CONDUCATORI CARE AU STIUT SA RIDICE NATIA VAZAND MOMENTELE BUNE PENTRU ASTA.
      IN LUMEA MODERNA A COMBINA POLITICUL CU ECONOMICUL ESTE ESENTA SUCCESULUI SI A FI TAMPIT SA N-O FACI DENOTA DOUA CHESTII SIMPLE:
      -ORI ESTI IDIOT
      -ORI ESTI TRADATOR
      SI ASTA AM VRUT SA RATA PRIN ACEST ARTICOL, CAT MAI OBIECTIV SI NEPARTINITOR.
      PANA LA URMA FIECARE INTELEGE CE VREA, IMPORTANT ESTE CA PANA LA MINE NU A PUS PROBLEMA ASTFEL.
      MA ASTEPTAM INTR-UN FEL SA TE SESIZEZI, NU DE ALTA, DAR PREA NE POTRIVEAM PE UNDEVA !

      Ștergere
  3. Scurt: nu au existat IAR 90 și Autobuze Brașov, Steagul Roșu s-a transformat din ateliere de reparat material rulant pt CF în anii 50, ARO a început să producă autoturisme de teren în 1957 - pe atunci Ceșcă încă mai vâna țărani. Mai sunt și alte greșeli, dar las altora onoarea de a le (re)descoperi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "pe atunci Ceșcă încă mai vâna țărani"
      CIITESTE CU ATENTIE TE ROG:
      "Si altele.
      Acestea fiind pornite dinainte de el, "le-a dat" un branci considerabil venind la putere."
      -SCUZE,IAR93 NU 90.MERSI
      -Steagul Roșu s-a transformat din ateliere de reparat material rulant pt CF în anii 50,-SE STIE, DAR NU VAD LEGATURA CU IDEEA.
      NU VOI MAI PUBLICA COMENTARII SUB NUMELE"ANONIM" !
      AM SPUS ASTA DE MAI MULTE ORI, DAR PENTRU A NU SE CONSIDERA CA OBSTRUCTIONEZ DREPTUL LA PARERI, MI-AM INCALCAT HOTARAREA.
      ESTE PENTRU ULTIMA OARA !

      Ștergere
    2. A,MERSI SI PENTRU "AUTOBUZUL"!
      AM CORECTAT SI POATE MERITA ADAUGAT CA S-A NUMIT INTAI "MAO TZE DUN", CA SI PRIMUL AUTOBUZ ROMANESC.
      GRESEALA AM FACUT-O VRAND SA SPECIFIC SI APOI RENUNTAND CA SASIUL A FOST FABRICAT-DEVENIND TRADITIE-LA BRASOV.

      Ștergere
  4. Aș mai menționa:
    - Contractul cu Franța pentru elicopterele SA316 și SA330.
    - Licența pentru IMS 57 a fost contractată de Dej după GAZ69,la rândul lui o copie după FORD (masina era deja depasită și a fost modificată în IMS M59 și IMS M461). În schimb Renault 12 era un concept revoluționar pentru vremea lui.
    - Investițiile masive în Hidrocentrale, cu efecte benefice pe termen lung.
    - Contractul cu Canada pentru reactoarele CANDU.
    Industria lui Ceaușescu a fost ținută în loc de embargoul economic impus de marile puteri. Însă chiar și cu aceste greutăți, investițiile uriașe urmau să se amortizeze și să producă profit... asta dacă nu venea revoluția. După foametea din anii 80 urma să apară bunăstarea, dar Ceaușescu a venit în toamna lui 89 spunând că vrea să facă o bancă cu Iranul pentru finanțarea țărilor în curs de dezvoltare, atunci când populația aștepta o viață mai bună.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. IMS57 nu a fost licenta,plus ca desi seamana si a fost inspirata de GAZ69, nu au piese comune si nu se potrivesc decat o parte dintre cele de la motor.
      GAZ69 nu este o copie dupa nici un model Ford, ci GAz A,GAZ AA (MM) si 4x4 GAz 64.Dar nu au fost copii ci licente cu acte in regula, ultimul fiind un rezultat al acestyei colaborari, mixtura Ford/Willys/GAZ:
      "The GAZ-64 was a 4x4 vehicle made by GAZ (Gorkovsky Avtomobilny Zavod, translated as Gorky Automobile Plant, a cooperation between Ford and the Soviet Union), succeeding the earlier GAZ-61. Its design was led by Vitaliy Grachev. The design process was exceptionally quick, taking only a few weeks. Over 90,000 were produced in total, but the majority of the wartime production went to produce the BA-64 armoured car."

      Ștergere