11 iunie 2014

565.Muzeul “Vivant” de la mânăstirea Agapia.- invitatie si clip video

foto:col(r) Miron Dumitru
Colegul nostru col(r) Miron Dumitru revine cu o invitatie la a face o vizita deosebita ,dupa ce .desigur, vom vedea si un scurt clip pe tema articolului.Este vorba de o intoarcere in timp - cu 350 de ani - si vom vedea cum se muncea si traia in acele vremi.

Am mai fost la mânăstirea Agapia acum un an, și atunci am vizitat mânăstirea și muzeul Alexandru Vlahuță. Anul acesta am vizitat ceva cu totul special MUZEUL VIVANT. S-ar traduce muzeul vieții.
Un muzeu amenajat într-o fostă casă monahală, pe două nivele, subsolul din piatră cu chilii și spații de menaj și gospodărești, etajul din lemn, are chilii și spații domestice pentru a ilustra  cum trăiesc și cum se gospodăresc maicile mânăstirii Agapia.
Obiectele și mobilierul sunt absolut autentice, iar vizitatorul rămâne cu imaginea unei vieții austere, în rugăciune și penitență a femeilor care, au puterea dată de credință, să lase lumea copilăriei și adolescenței pentru un alt univers aspru și totodată înălțător, universul credinței. Este greu să fii călugariță. Insă credința și sprijinul surorilor de credință de la mânăstire le fac să treacă de toate greutațile.
Nu oricine poate deveni călugăriță (călugăr) doar cei care au chemare și cred cu adevărat. Am făcut câteva fotografii, însă lumina puțină care intra prin obloanele ce aveau fante sub formă de cruce era insuficientă chiar dacă am folosit blițul.
*col(r) Miron Dumitru

DA PAGINA PENTRU FILM !


Vă propun un film făcut de televiziunea română care cu mijloace tehnice superioare și de profesioniști, redau universul acestui minunat muzeu.
Mi-a plăcut modul cum a fost prezentat muzeul de măicuța Maria, muzeograf. Cunoaște foarte bine exponatele, istoria lor, și are un har deosebit în a le prezenta. O felicit,  și-i doresc viață îndelungată și sănătate!

 *col(r) Miron Dumitru

PENTRU FILM DA CLICK AICI

.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu