10 iulie 2014

589.Am vazut copii fericiti ! (cum un zbor scurt poate ferici trei copii) CEL MAI FRUMOS PREMIU !

.
   Am vazut copii fericiti! Stiu ca titlul asta nu e deloc original, dar e, in cazul asta, foarte potrivit si adevarat.
    La vremea respectiva i-am laudat pe elevii mei de la Liceul Tehnologic Rosiori care au participat la concursuri de istorie, sustinand lucrari de istoria aviatiei romane si mondiale. Anul asta ei s-au numit : Robert Tuinea, locul al treilea la “Istorie in dimensiune virtuala”, cu un soft educativ dedicat avionului IAR-80; Elena Gadina, locul I pe judet si va reprezenta Teleormanul la faza nationala a concursului de Referate, specialitatea istorie, cu o lucrare despre “Inceputurile aviatiei militare romane” (locul doi a revenit tot unui elev de-al nostru, Adrian Ion, cu “23 August 1944 intre mit si realitate”) – ambii copii fiind pregatiti de colega mea prof. Daniela Roinita; locul al patrulea (prima mentiune) a fost prins de Liviana Neagu, eleva mea (dar eu nu am voie sa coordonez astfel de referate, pentru ca nu sunt prefesor de istorie, asa ca tot Daniela apare coordonator si la Livi) cu un referat despre “Misiunea 109 si tragedia echipajului bombardierului “Lady Be Good”.

 DA PAGINA !

*Mihai Atanasie Petrescu*- profesor, traducator si scriitor, prieten al "Suntem Romania!"




Cand a auzit despre performanta asta, prietenul nostru, parasutistul si paramotoristul Adi Buzan, a instituit pentru copii un 
premiu extraordinar: un zbor cu paramotorul! Mai mult, el a luat legatura cu 
Lotzi Kiss, care a plusat oferindu-le copiilor si un zbor cu gyrocopterul si cu avionul. Un gest extraordinar din partea celor doi zburatori! Am facilitat contactul dintre elevi si parintii lor si Lotzi, iar ieri, 5 iulie 2014, un grup de copii si parinti au decolat, la bordul masinilor lor, din Rosiori cu destinatia Sirna.
Ajunsi la aerodrom, madgearistii au fost intampinati de Lotzi Kiss, Andrei Holca si Sebi Radu ca niste mici vedete.
 Dupa o scurta  perioada de acomodare cu mediul aeronautic, copiii au urcat la bordul aeronavelor.
Prima a fost mezina grupului, Liviana Neagu, care a ocupat locul copilotului in Aerofoxul comandat de Lotzi.



A petrecut cateva minute in aer, iar la aterizare bucuria ei trebuia vazuta si inregistrata. S-a imbratisat cu sora ei si cu prietenul acesteia, cu Elena, cu tatal ei, cu Robert, cu mine, iar apoi se uita in toate directiile ca sa mai gaseasca pe cineva caruia sa-i impartaseasca fericirea.
A urmat un zbor cu echipajul format din Ely Gadina si Lotzi, tot cu Fox-ul.



In timpul zborului, membrii echipajului au discutat despre ... ecuatia a doua a portantei. Sper ca Ely a inteles principiul, pentru ca, dupa aterizare, prima reactie a fost “Oare de ce am preferat eu sa merg la Olimpiada de contabilitate in loc sa dau examen la Aeroclub?” (cum isi planificase initial). Poate o va face la anul.

S-a schimbat aparatul de zbor, iar prima curajoasa a fost, din nou, Livi Neagu.



Taticu Iulian Neagu a devenit spotter de ocazie. Astept sa vad si eu ce poze a tras cu fata lui cea zburatoare.



Livi decoleaza ...



... si aterizeaza



Ely isi ia din nou zborul, probabil pentru a verifica rezultatele ecuatiei de abia invatate ...





... zboara ...



... si aterizeaza



In sfarsit, vine randul lui Robert, care pana acum a dovedit nu numai ca stie istorie si informatica, ci si ca este un cavaler



Nu stie cum face, dar ia cu el, ca pasager clandestin la bordul gyrocopterului, o albina. Insecta nu s-a simtit bine in zbor si l-a intepat pe tanarul nostru.



Ma intreb cum se vede lumea prin telefonul lui Robert



Un gest frumos al lui Lotzi: o ia pe sus si pe sora Livianei. Geanina, Liviana si tatal lor au fost (Livi inca mai are doi ani de calvar) elevii mei. Ma intreb cum de nu s-a lamurit Iulian de prima data si a riscat si cu fetele ...



Consiliu de familie



Si o noua figura fericita



Zbor in formatie de trei ...



A urmat si o rupere de formatie spectaculoasa, dar imaginile sunt in alta camera (sper).
A venit si randul lui Robert. Mai curajos decat fetele, el zboara cu Pionner 300, un avion acrobatic. Cum-necum, l-a convins pe Andrei sa-l duca mai sus si mai departe, iar la aterizare a marturisit ca ar fi sperat si la figuri acrobatice. Ei na! Chiar de la primul zbor?!





In timp ce Robert e sus, restul grupului a descoperit un stramos al Gripenului: o masina unica, SAAB 99 GL, cu proprietarul careia se incinge o discutie extrem de interesanta (Iulian e inginer specializat in autoturisme, asa ca au vorbit un limbaj cunoscut de amandoi).



Auzind despre evenimentul de pe Sirna, in vizita a venit un Airbus A-320 de la British Airways.



La sfarsit, elevii rosioreni au mai avut parte de o surpriza: toti trei au primit un “Brevet de copilot”! Sa spuna cineva daca a mai vazut vreodata copii mai fericiti!



A fost zi pe care toti cei trei eroi o vor tine minte. Pentru toti trei a fost Botezul aerului!
Eu, profesorul lor, le multumesc inca o data lui Adi Buzan (care, din motive obiective, nu a putut fi cu noi ieri) pentru oferta lui, lui Lotzi Kiss, un om cu suflet mare, lui Andrei Holca, un pilot de la care trebuie sa te astepti oricand la ceva neasteptat, dar si lui Sebi Radu, care i-a facut pe oaspeti sa se simta ca acasa, chiar daca erau la prima vizita pe un aerodrom.

Pentru incheiere, am pastrat, breaking news: Robert tocmai mi-a telefonat si mi-a zis ca e BACALAUREAT! Felicitari! 
*Mihai Atanasie Petrescu*- profesor, traducator si scriitor, prieten al "Suntem Romania!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu